در ماه‌های اخیر تنش میان دو نهاد پلیس راهور نیروی انتظامی و سازمان ثبت اسناد جهت تعیین مرجع قانونی انتقال سند خودرو باعث سرگردانی مردم شده‌بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این تنش زمانی به اوج رسید که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد در صورت تداوم سرگردانی مردم و عدم درخواست استفساریه قانونی از مجلس برای تعیین مرجع انتقال سند خودرو، به دادگاه ها بخشنامه خواهد شد که اسناد انتقال یافته توسط پلیس راهور را در حکم سند عادی در نظر بگیرند. این موضوع باعث شد تا در روزهای اخیر، مردمی که قصد نقل و انتقال سند خودرو داشتند از یکدیگر و مسئولان بپرسند چه کسی صلاحیت انتقال سند خودرو را دارد؟ سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی یا پلیس راهور ناجا که می گوید برگ سبز خودرو به منزله مالکیت است و مردم می توانند با انتقال آن به یکدیگر از مسایل قانونی مطمئن باشند؟
اخیرا بخشنامه ای از سوی معاون رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی به روسای دادگستری شهرستانها داده شده که در آن تکلیف شده مردم برای انتقال سند رسمی خود به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.
تصاویر زیر نشان می دهد قوه قضاییه دست کم برای یک استان برای تعیین تکلیف انتقال اسناد خودرو و نجات مردم از سرگردانی آستین ها را بالا زده است.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =