سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 89 با بیان این‌که امروز مرحله‌ پایانی فاز تاکتیکی این رزمایش انجام خواهد شد، گفت: امروز پرتاب اژدر ضدزیردریایی از روی ناوشکن جماران انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا امیر دریادار دوم قاسم رستم‌آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات‌های انجام شده در پنجمین روز این رزمایش افزود: امروز صبح مقابله با حملات موشک‌های سطحی با استفاده از سامانه الکترونیکی چف انجام شد.

اهم سخنان سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 89 عبارت است از:

  • این سامانه، یک سامانه دفاع ضدموشکی سطحی است و ساخت صنایع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است. امروز توانستیم با به‌کارگیری این سامانه، سیستم کنترلی آتش دشمن را فریب داده و منحرف کنیم.
  • امروز هم‌چنین زیردریایی‌های سبک و سنگین و ناوشکن‌ها با هواپیماهای تاکتیکی و شناسایی نیروی هوایی ارتش تبادل اطلاعات انجام دادند و در ادامه نیز آمادرسانی به زیردریایی با رعایت اصول پدافند غیرعامل توسط بالگردهای نیروی هوایی ارتش انجام شد.
  • خروج غواصان و تیم‌های عملیات ویژه از زیردریایی‌ها در زیر دریا و نفوذ به سواحل و لنگرگاه‌های دشمن از دیگر بخش‌های امروز رزمایش بودند.
  • فردا با آغاز مرحله چهارم، مرحله‌ رزم در دریا شامل پرتاب‌ها و شلیک موشک هوا به سطح و سطح به سطح انجام خواهد شد.

همچنین یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران از نصب و بکارگیری موفقیت‌آمیز تسلیحات داخلی بر روی هواپیمای میراژ خبر داد.

سخنان امیر سرتیپ دوم خلبان نوید شایانی که ایسنا منتشر کرد را در ادامه می خوانید:

  • ما توانسته‌ایم تسلیحاتی را که بر روی هواپیماهای خودمان بکار می‌بریم، بر روی هواپیمای میراژ نصب و استفاده کنیم.
  • هواپیمای میراژ دارای تجهیزات پیشرفته و به‌روز است. تسلیحات نصب شده بر روی این نوع از هواپیما در نیروی هوایی ارتش به‌روز شده است و ما توانسته‌ایم از موشک‌های هوا به هوا و بمب‌هایی که بر روی هواپیماهای پشتیبانی نزدیک استفاده می‌شود در این هواپیما نیز بهره ببریم.
  • هواپیمای میراژی در رزمایش ولایت 89 بکار گرفته شد. هواپیمای میراژی که در یگان رزم این رزمایش بکار گرفته شد، برای اولین بار است که در رزمایش شرکت کرده است.
  • این هواپیما، یک هواپیمای شکاری رهگیری است که در نیروی هوایی ارتش بکار گرفته می‌شود و عمدتا پشتیبانی نزدیک را به عهده دارد. از مدل‌های مشابه این هواپیما که قبلا در نیروی هوایی استفاده شده است می‌توان از هواپیمای F5 نام برد.
  • هواپیمای شنود صدف در این مرحله از رزمایش ولایت 89 بکار گرفته شد. هواپیمای صدف قابلیت شنود الکترونیکی و سینگالی را داراست و از ویژگی‌های دیگر این هواپیما می‌توان به توانایی کسب خبر از تمامی شنودهای رادیویی و رادارهای منطقه در تمامی فرکانس‌ها اشاره کرد.
  • این هواپیما تمام سینگال‌های راداری که در منطقه منتشر می‌شود را شناسایی و نوع راداری که در هر نقطه وجود دارد و بکار گرفته شده است و همچنین نوع سینگال و طول موج‌های استفاده شده را مشخص می‌کند.
  • هواپیمای صدف قبلا نیز پروازهای عملیاتی دیگری داشته است. این هواپیما برای شناسایی و رهگیری کلیه‌ پروازهایی که در منطقه انجام می‌شود بکار گرفته خواهد شد. هواپیمای صدف در رزمایش ولایت 89 بکار گرفته شده است و نیروهای ما با بهره‌گیری از قابلیت‌های این هواپیمای شنود، از اطلاعات کسب شده توسط آن استفاده می‌کنند.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =