بازدید مسئول توانمندسازی زنان بهزیستی از پروژه های مشاغل خانگی در کرمانشاه

مسئول دفتر توانمندسازی زنان و خانواده اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طرح خدمات مالی خُرد با هدف کاهش فقر، پیشگیری اولیه از آسیب های اجتماعی و توانمندسازی زنان روستایی انجام گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین  ، مسئول دفتر توانمندسازی زنان و خانواده اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه صبح امروز از پروژه های مشاغل خانگی گروه های خودیار طرح خدمات مالی خُرد زنان سرپرست خانوار(تاک) و شرکت در مراسم انجام پروسه بانکی دریافت وام زنان عضو گروههای خودیار روستای قزانچی بازدید کرد.


کارشناس مسئول دفتر توانمند سازی زنان و خانواده بهزیستی کرمانشاه در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیت های کلینیک امید که موفق به تشکیل 32 گروه خودیار با ظرفیت 542 نفر در 30 گروه زنان و 2 گروه مردان شده بود، قرار گرفتند.


گروه های خودیار زیر نظر این کلینیک موفق به دریافت وام 26 میلیون تومانی بدون ضامن در راستای ایجاد اشتغال شده بودند.


افراد تشکیل دهنده گروه های همیار با هدف توانمندسازی اقدام به تکیل گروه داده و پس از سرمایه گذاری و دریافت وام به مشاغل خرد خانگی اقدام می کنند.


شایسته کرم خانی کارشناس مسئول دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی استان در این بازدید اظهار داشت: طرح خدمات مالی خُرد با هدف کاهش فقر قابلیتی پیشگیری اولیه از آسیب های اجتماعی، پیشگیری از مهاجرت و توانمندسازی همه جانبه زنان روستایی به اجرا درآمده است.

 

وی ادامه داد: این طرح از سال 91 با تعداد 20 گروه همیار فعالیت خود را در استان آغاز کرد و در حال حاضر نیز زنان روستایی از آن استقبال مناسبی داشته و مردان نیز به مفید بودن این طرح اذعان دارند تا جایی که در بخش مردان نیز 20 گروه تشکیل شده است.
کرمخانی، مشاغل خُرد در این طرح را شامل دامداری، دامپروری، کشاورزی، خیاطی و .. عنوان کرد و افزود: با توجه به نیاز استان و بازخورد مثبت طرح باعلاقه مندی٬ پیگیری ٬ درایت و پشتیبانی مدیر کل محترم بهزیستی تعداد گروه های خودیار به عدد قابل توجهی خواهد رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =