۱۰ تیتر داغ دنیای آی تی از پوکمون گو روی ساعت اپل تا فرار گوشی‌های ایسر از هند

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز شنبه مورخه چهارم دی ماه 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

 
شماره 1 - سرانجام پوکِمون گو روی ساعت هوشمند اپل آمد.

شماره 2- تسلا موتورز قیمت خودروهای خود را از اول ژانویه 2017 تا 5 درصد گران می‌کند.

شماره 3 - فیس‌بوک می‌گوید میزان تقاضای حکومتی برای دیتای کاربران افزایش‌یافته است. گفته می‌شود نیمه اول 2016 تعداد درخواست حکومت‌ها درباره دیتای کاربران خود 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

شماره 4 - بسیاری از کاربران درباره عمر باتری و خالی شدن باتری مک بوک پرو جدید شکایت کرده‌اند و برای اولین بار امتیازی در این زمینه به اپل داده نشده است.

شماره 5 - اولین دفتر رسمی اسنپ چت در چین افتتاح می‌شود. این در حالی است که سایت اسنپ در چین فیلتر است اما عینک اسنپ (Spectacles) در چین اسمبل می‌شود.

شماره 6 - ارزش سهام کمپانی پرداخت الکترونیکی Stripe به 9.2 میلیارد دلار رسید اما مدیران می‌گویند قصد ندارند سهامشان را به‌صورت عمومی عرضه کنند.

شماره 7 - طبق تصاویر گرفته‌شده توسط پهپاد، ابرکارخانه تسلاموتورز که ساخت آن از سال 2014 شروع‌شده، پیشرفت زیادی داشته و قرار است زودتر از 2020 راه‌اندازی شود.

شماره 8 - مُدِ چند پردازشه برای مرورگر فایرفاکس به‌زودی برای همه کاربران عرضه می‌شود. مدت‌هاست که مرورگر اج و کروم از این قابلیت استفاده می‌کنند و موزیلا عقب‌مانده است. از این قابلیت برای پایداری و امنیت مرورگر استفاده می‌شود.

شماره 9 - گزارش 33 صفحه‌ای کنگره امریکا می‌گوید اسنودن رابطه مستقیمی با سازمان اطلاعات روسیه از سال 2013 داشته است.

شماره 10 - ایسر فروش گوشی هوشمند در هند را متوقف می‌کند و روی سخت‌افزار و لپ‌تاپ بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند. این تصمیم بعد از اصرار هند روی Made by India گرفته‌شده است. قوانین هند اجازه فعالیت صنایع خارجی در کشور خود را به‌شرط ساخت 30 درصد از قطعات یک محصول در این کشور می‌دهد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =