ایسنا نوشت: اخبار حاکی از خروج بیشتر نمایندگان از مجلس و تشکیل جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی در مورد حادثه تیراندازی در مجلس است.

مهدی کیایی مدیر کل روابط عمومی مجلس در همین رابطه با تاکید بر این نکته که تدابیر شدید امنیتی در مجلس حاکم و همه چیز تحت کنترل است گفت: کار مجلس با روال عادی در حال پیش رفتن است.

وی گفت: هیچ کدام از اخبار ضد و نقیضی که رسانه های مختلف درباره این حادثه منتشر می‌کنند، مورد تایید نیست و اخبار رسمی متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین به دنبال حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس،کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه فوق العاده تشکیل می‌دهد.

سید حسین نقوی حسینی هم از تشکیل جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی خبر داد و گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تا دقایقی دیگر جلسه فوق العاده ای برای بررسی ابعاد حادثه تیراندازی مجلس برگزار می‌کند.

همچنین ایلنا روایت کرد حسن زمانی مدیر اجرایی مجلس شورای اسلامی با حضور در صحن پارلمان به مرور در حال خارج کردن نمایندگان از صحن مجلس شورای اسلامی است.

یکی از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: منتظر خروج از صحن هستیم.

قرار است نمایندگان به زیر زمین مجلس که پناهگاه است بروند یا از مجلس خارج شوند.

پخش تصاویر زنده از صحن علنی مجلس در شبکه خبر

همچنین ایسنا نوشت؛


با گذشت کمتر از دو ساعت از حادثه‌ی تیراندازی در مجلس شورای اسلامی، شبکه خبر پخش دائمی تصاویر زنده از صحن علنی را آغاز کرد.

تصاویر زنده از صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم اینک در قابی کوچک در گوشه پایین سمت چپ شبکه خبر قابل مشاهده است و پخش برنامه‌های روتین شبکه در کنار زیرنویس‌هایی از حادثه تیراندازی ادامه دارد.

پیش از این رنجبرزاده، عضو هیات رییسه مجلس تأکید کرده بود که کسی از نمایندگان مجروح نشده است، همه نمایندگان در صحن هستند و صحن مجلس در وضعیت عادی به برنامه قانون‌گذاری می‌پردازد.

بر این اساس پخش این تصاویر از شبکه خبر، به نوعی تایید صحبت‌های رنجبرزاده باشد که در انتقال آرامش به مخاطبان هم کمک خواهد کرد.

با گذشت حدود سه ساعت از حادثه تیراندازی،‌ شبکه خبر زیرنویس‌هایی چون «نمایندگان ملت کار عادی خود را ادامه می‌دهند و در حال بررسی دستور جلسه امروز هستند»، «وزیر کشور دستور تشکیل جلسه فوق‌العاده برای حوادث امروز مجلس و حرم امام (ره) را داده است» و «مسئولان نظامی و امنیتی تأکید کردند که اوضاع تحت کنترل است» را به طور مداوم پخش می‌کند.

پیش از این شبکه خبر با پخش مستمر تصاویر زنده از عملیات نجات در حادثه پلاسکو، چنین رویکردی که مدتی است در شبکه‌های خبری دنیا مرسوم است را تجربه کرده بود.

به گزارش ایسنا، افراد مسلح حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح چهارشنبه در حالی که تیراندازی می‌کردند، به زور وارد مجلس شدند، همچنین فردی مسلح در حرم امام(ره) نیز اقدام به تیراندازی کرد.

شنیده شدن صدای انفجار در طبقه پنجم مجلس /حضور تک تیراندازهای امنیتی در ساختمان‌های اطراف مجلس

همچنین تسنیم نوشت: درگیری‌ها کاملا به ضلع غربی ساختمان مجلس کشیده شده است. افراد مسلح در طبفات 5 و 6 مستفر هستند و تک‌تیراندازهای امنیتی و انتظامی در ساختمان‌های مجاور موضع گرفتند و با آنها درگیر هستند.
در دقایق اخیر شدت درگیری زیاد شده و خبرنگاران عکاسان در پشت درخت‌ها و موانع موجود در خیابان‌های حاشیه مجلس موضع گرفتند.

یک زن و یک کودک با همراهی نیروهای امنیتی وارد ساختمان شدند. بنا بر دستور دادستان تهران، تمام خبرنگاران غیر از تصویربرداران و خبرنگاران واحد مرکزی خبر، باید از محل حادثه دور شوند. همچنین لحظاتی پیش در طبقه پنجم مجلس یک انفجار رخ داد. هنوز جزئیاتی از نحوه وقوع این انفجار منعکس نشده است.

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    0 0
    خداقوت