شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت و گو با خبرآنلاین به انتقادهای کارشناسان در خصوص سیاسی و تبلیغی بودن طرح تحول اقتصادی پاسخ گفت.

گروه اقتصاد: در پی ابراز انتقاد های از طرح تحول اقتصادی از سوی برخی کارشناسان اقتصادی و سیاسی مبنی بر این که ادعای دولت نهم در خصوص پرداخت نقدی یارانه ها تنها کارکرد انتخاباتی برای محمود احمدی نژاد دارد و این طرح پشتوانه کارشناسی لازم را ندارد، شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت نهم در گفت و گو با خبرآنلاین به این انتقادها پاسخ گفت.
حسینی در پاسخ به این سوال که چرا طرح تحول اقتصادی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دور دهم ارایه شده، اظهار داشت: " یک دولت عمری بیش از چهار سال که ندارد وقتی در نظر بگیریم که دولت عمر چهار ساله دارد، یک سال یعنی یک چهارم از عمر باقیمانده دولت لذا نمی توانیم بگوییم که طرح در آستانه انختابات ریاست جمهوری ارایه شده است."
وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت نهم در توجیه پشتوانه کارشناسی طرح تحول اقتصادی نیز خطاب به کارشناسان منتقد گفت:" من فکر می کنم بخشی از این فرض هایی که در ذهن کارشناسان محترم، فرض هایی است که باید اصلاح شود. چرا که کار کارشناسی طرح از حدود دو سال پیش شروع شده بود."
حسینی افزود:" کارشناسان منتقد به این نکته باید توجه کنند که سیستم کارشناسی دولت همواره فعال بوده و هست. بر این اساس طرح تحول اقتصادی نیز از دو سال پیش به صورت جزء جزء مورد تحقیق قرار گرفته است."
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد:" بنده از دو سال پیش به عنوان کارشناس از طرح مطلع بوده ام. و از حدود یک سال پیش در طرح مشارکت داشته ام. طرح کاملا دارای ابعاد کارشناسی است. طرح یک چیز جامعی است که به مرور مشخص خواهد شد."
حسینی در مورد زمان آغاز توزیع نقدی یارانه ها نیز یادآور شد:" این طرح نیاز به بررسی ها و مقدمات اجرایی دارد که هر دوی آنها آغاز شد و در حال انجام و جمع بندی است و ابتدا یک سبد از فرآورده های انرژی تهیه می شود و یارانه آنها حذف شود. این کار تا پایان امسال انجام می شود."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =