مدیری فن‌سالار و مدرن، با عزت‌نفس و کرامت‌انسانی

دکتر انتظامی پنج سال پیش به خانه‌اش در معاونت مطبوعاتی بازگشت و در این ایام هویت ششدانگ و موجهی برای این حوزه و صنف شریف مطبوعاتی رقم زد. او یک مدیر مدرن با رویکرد شفاف‌سازی در بخش‌های ستاد و صف بود. طرفه آنکه آمدنش به معاونت مطبوعاتی یک نیاز و فریاد شوق از سوی هم‌صنفانش بود.او در بیست و پنج سالگی مدیرکل معاونت مطبوعانی وزارت ارشاد شد و در 45 سالگی به مقام معاون وزیر در این بخش رسید. این بیست سال او در همین حیطه مطبوعات و روزنامه و رسانه به فعالیت پرداخت. چند مدیر مانند انتطامی در بدنه دولت‌ها بودند که در مقامی که شان و منزلت و منشا خیرشان بود نشستند؟ و یا در فاصله دوری‌شان از سمت دولتی در همان تخصص و حیطه خود ماندند؟

سي سال فعاليت مطبوعاتي و روزنامه نگاري و رسانه‌اي دكتر انتظامي حالا در معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد جلوه‌گري دارد. او براي عرصه مطبوعات بشدت مدرن بود و كارآمد. آنچه پيگيري كرد و انجام داد زيربنايي بود. 

اخلاق‌مداري او و عزت نفسي كه به طبقه متوسط و شريف روزنامه نگار برگرداند بهترين يادگاري جاودان اوست. تلاش او براي احقاق حق رسانه مربوط به همين اخلاق‌مداري و ششدانگ بودنش در حيطه كاري‌اش بود. بي جهت نبود كه همين تلاش‌ها باعث شد تا او در مقام معاون وزير دو دوره ديگر هم با راي ممتاز مديران مسئول رسانه‌ها نمايندگي ايشان را در هيات نظارت بر مطبوعات برعهده بگيرد. شش دوره متوالي اوج اعتماد طبقه شريف و همقطاران ما به اين مدير مدرن و سرشار از كرامت انساني است.

اين سرفصل‌ها را نيز مرور كنيد:

1- تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و بسترسازی برای پایبندی داوطلبانه رسانه‌ها به آن 

2- کاهش تصدی‌های دولتی و واگذاری بخشی از امور به تشکل‌های صنفی 

3- رتبه بندی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و تنظیم مناسبات دولت و رسانه‌ها بر اساس این رتبه‌بندی

4- توجه به امنیت شغلی خبرنگاران از طریق اختصاص بخشی از یارانه مطبوعات به بیمه خبرنگاران 

5- قطع یارانه مطبوعات دولتی و وابسته به نهادهای عمومی 

6- ضابطه‌مندی و شفاف سازی یارانه مطبوعات و برقراری امکان دسترسی همگان به میزان یارانه مطبوعات 

صفر تا صد اين 6 سرفصل در زمان انتظامي شكل گرفت و ارائه شد. تابوي انتشار ليست يارانه مطبوعات داستاني بيست و پنج ساله داشت كه او شكستش داد.

براي او سلامتي و سعادت روزافزون و عاقبت به‌خيري تمام آرزومنديم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =