۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۶

دانشجو: امیدوارم با کمکی که رسانه‌ها خواهند کرد، افرادی که برای ثبت‌نام می‌آیند شرایط داوطلبی داشته باشند.

با وجود کاهش هجوم اولیه متقاضیان ثبت نام ریاست جمهوری در دومین روز از ثبت نام، 35 نفر جهت ثبت نام به ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور مراجعه کردند. کامران دانشجو رئیس ستاد انتخابات کشور عصر دیروز با حضور در جمع خبرنگاران این ستاد با اشاره به کاهش میزان ثبت نام‌های بی‌مبنای اولیه در روز دوم ثبت نام گفت: دیروز 59 نفر ثبت‌نامی داشتیم، این‌که امروز این میزان کم شده است به خاطر تاکیداتی بوده است که در ارتباط با شرایط داوطلبان از جمله «رجل سیاسی بودن» شد. رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه با اشاره به شرایط حداقلی مورد نیاز جهت ریاست جمهوری، با درخواست کمک از رسانه‌ها تصریح کرد: امیدوارم با کمکی که رسانه‌ها خواهند کرد، شاهد باشیم افرادی که برای ثبت‌نام می‌آیند شرایط داوطلبی و با آن ویژگی‌ها هم‌خوانی داشته باشند.

دانشجو با اشاره به عدم محدودیت قانون برای داوطلبین ثبت نام‌کننده خاطرنشان کرد: با این حال از کسانی که برای ثبت‌نام می‌آیند می‌توانیم خواهش کنیم که شئونات اسلامی را رعایت کنند؛ چراکه برای یک هدف مقدس به این‌جا می‌آیند. ما با این‌که رسانه‌های استکبار در این مورد حرفی بزنند، مشکل خاصی نداریم، ما در درون به این قضیه نگاه می‌کنیم و می‌گوییم خوب است که این افراد فرم، ظاهر، کردار و رفتار اسلامی را رعایت کنند و وجدان هر فردی بهترین قاضی برای خودش است. وی درپاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال این‌که برخی از افراد با خط گرفتن از جایی با ظاهری نامعمول برای ثبت نام می‌آیند نیز گفت: من آدم خوش‌بینی هستم و همیشه جهت مثبت قضیه را نگاه می‌کنم؛ بنابراین در این خصوص احتمالی نمی‌دهم.دیروز نیز همچنان ستاد انتخابات کشور چهره شاخصی را به خود ندید و این مسئله قابل پیش‌بینی بود. تا این زمان به جز میرحسین موسوی که شنبه را برای حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت نام رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده هیچ کدام از نامزدهای احتمالی زمان حضور خود در ستاد انتخابات کشور را اعلام نکردند.

 کاندیداتوری در خانواده ما ارثی است
یکی از آنان که دیروز برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کرد، فردی بود که برای پنجمین بار کاندیدای ریاست جمهوری می‌شد.

وی که دارای مدرک دیپلم و کارمند شهرداری بود خود را رجل سیاسی می‌دانست و گفت: من از 30 سالگی دوست داشتم رئیس‌جمهور شوم و کاندیداتوری در خانواده ما ارثی است.

ثبت نام به خاطر وحی خدا
رسول الهیاری مرد 54 ساله ساکن تهران پس از ثبت نام برای کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران علت کاندیداتوری خود را وحی خدا عنوان کرد و گفت: خدا در خواب مرا راهنمایی کرد و هر شب خواب انتخابات می‌بینیم از سال 67 که مرا رد صلاحیت کردند میزان خشکسالی و زلزله روز به روز بیشتر شد و تاکنون 4 بار مرا رد صلاحیت کردند و بعد از هر بار رد صلاحیت بر میزان مشکلات مردم افزوده‌ می‌شود. وی ادامه داد: من همواره خواب مشکلات را می‌بینم، قبل از زلزله طبس خواب آن زلزله را دیدم و قبلش اطلاع داشتم و اگر رد صلاحیت شوم خداوند انتقام می‌گیرد. نعمت 53 ساله خود را کشورساز زحمت‌کش می‌دانست و ادعا می‌کرد در کانادا دندانپزشکی خوانده به خبرنگاران گفت: داروساز و جامعه‌شناس و اقتصاددان هم هستم. همه دنیا را گشته‌ام، خوشم آمد در ایران برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنم! تاکنون به من سوءقصد نیز کرده‌اند. این تحصیلکرده کانادا، درباره در نظر گرفتن جایی در کابینه برای همسرش گفت: من همسر ندارم، مملکت من همسر من است. این داوطلب دندانپزشک عنوان «کیک زرد» را «کشت زرع» شنید و وقتی خبرنگاران بار دیگر تکرار کردند «کیک زرد» گفت: همانی است که می‌خوریم!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =