۰ نفر
۲۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۶

جورج بوش رئیس جمهور آمریکا در فاصله 37 روز به پایان دوره ریاست جمهوری اش، بار دیگر به طور مخفیانه وارد عراق شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا در سفری که آخرین سفر وی به عراق به شمار می رود به طور ناگهانی و از پیش اعلام نشده وارد عراق شد. وی پس از انجام مراسم استقبال رسمی دیدارهای متعددی را با  مقامات سیاسی عراق در کاخ ریاست جمهوری انجام داد .

این چهارمین سفر بوش به عراق به شمار می‌رود که اندکی پس از امضای پیش‌نویس توافقنامه خروج نیروهای خارجی از عراق که بین عراق و آمریکا در نوامبر امسال به امضا رسید، به این کشور سفر کرده بود.

این سفر در حالی انجام می‌شود که بیش از یک ماه از دوران ریاست‌جمهوری بوش و تحویل آن به دولت جدید به رهبری باراک اوباما باقی است، کارشناسان معتقدند بوش در این سفر که به عنوان سفر خداحافظی‌اش خواهد بود، توافقنامه امنیتی را با طرف عراقی به امضا نهایی برساند.

تدابیر امنیتی برای این سفر ده ساعت ونیمه  به بغداد بسیار شدید بودو از همراهان بوش خواسته شده بود در مورد ان  چیزی به سایرین نگویندو حتی کاخ سفید در روز یکشنبه برنامه جعلی سفر بوش به عراق را در اختیار خبرنگاران قرا رداده بود . ولی "جلال طالبانی" رئیس‌جمهوری عراق که برای دیدار با گروه‌های سیاسی در شهر کرکوک در شمال عراق به سر می‌برد، برای استقبال از جرج بوش، سفر خود را ناتمام گذاشت و به بغداد بازگشت. درمراسم استقبال از بوش همچنین دوتن از معاونین طالبانی و همچنین مسعود بارزانی رییس دولت منطقه ای کردستان حضور داشتند .

سفر بوش به عراق در حالی صورت می‌گیرد که رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا دیروز در سفری از پیش اعلام نشده وارد بغداد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =