۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۳

شهرام شکیبا

ما ایرانی‌ها یک اخلاق خاص داریم. اصولاً وقتی تعدادمان از یک حدی (تقریباً یک نفر) بیشتر می‌شود، همدیگر را هل می‌دهیم.

یک اخلاق دیگر هم داریم؛ وقتی انتخابات می‌شود همدیگر را هل می‌دهیم. «هل دادن» در ایام انتخابات معمولاً با صدای «هووو» هم همراه است. قرار بوده کروبی در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی کند. تا اینجایش تکلیف معلوم است.

قرار است یک نفر روی سن برود عصبانی شود و یک جمعیت کثیری هم او را تشویق کنند و دست بزنند و به طور کلی حال و حول مبسوطی بنمایند. پس قرار است خوش بگذرد. مردم برای خوشگذرانی بیشتر همدیگر را هل می‌دهند. مسئولان دانشگاه در را باز نکرده‌اند. طبیعتاً در چنین شرایطی اولی، دومی را هل می‌دهد، دومی، سومی سایرین را و سایرین بقیه را و بقیه الباقی را و همه هل‌ها و فشارها به در وارد می‌شود. از آنجا که در طول تاریخ همه درها با هل دادن شکسته شده‌اند‌ در دانشگاه امیر‌کبیر هم مطابق جبر تاریخی و قوانین فیزیکی مربوط به نیرو، می‌شکند. لذا جماعت دخول می‌کنند به دانشگاه و مراسم عصبانیت و تشویق فرد عصبانی و ... برگزار می‌شود.
جالب است که فردای همان روز، روزنامه ارگان مهدی کروبی تیتر می‌زند: «فتح پلی‌‌تکنیک به دست دانشجویان حامی کروبی».

1- چرا عوض «امیر‌کبیر» نوشته‌اند «پلی‌تکنیک»؟ معلوم است، چون هل دادن و فتح یک شخصیت بزرگ تاریخی از نظر ملیت‌گرایی چندان مناسب نیست.

2- اگر هل دادن به فتح منجر می‌شود، لطفاً معلوم کنید سلطان محمود با چه میزان هل دادن توانست سومنات را فتح کند؟

3- با این حساب نادرشاه افشار در طول تاریخ از همه بیشتر همه جا را هل داده است.

4- لطفا آنارشیسم را تعریف کنید و تیتر بزنید و عکس‌هایش را هم در صفحه 3 چاپ کنید.

معمار نوین اقتصاد
ما ایرانی‌ها یک اخلاق دیگر هم داریم. در ایام انتخابات به خودمان لقب می‌دهیم و اینها. مثلاً: «معمار نوین اقتصاد» که محسن رضایی به خودش داده است. برای اینکه کسی سؤال بی‌موردی نکند و بی‌اخلاقی انتخاباتی نشود، عرض می‌کنم که، کارگری، شاگرد بنایی، بنایی، اوستایی، معماری و مهندسی مراحل رشد در کار ساختمانی است. لذا اگر فردا دیدید دکتر محسن رضایی شد «مهندس محسن رضایی» تعجب نکنید.

اسفندیار
«اسفندیار رحیم‌مشایی» رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و الباقی امور مملکت گفته: «گفته بودم که در چهار سال به اندازه 16 سال کار می‌کنم».

بدین وسیله از کنترل‌کنندگان آقای رحیم‌مشایی متشکریم. چون ایشان با نیروی ماورایی خاصی که دارند اگر کنترل نمی‌شدند، یک تنه عوض همه مملکت کار می‌کردند. لذا به رئیس جمهور آینده پیشنهاد می‌کنم که دولتشان را چکی و یکجا به همین چند تا رفیق احمدی‌نژاد کنترات بدهد تا کارها را عوض همه انجام دهند. البته این تیم علاوه بر ایران آمادگی کنترات 2 الی 3 کشور در آمریکای لاتین را به صورت همزمان دارد. فوقش چاوز را می‌آورند که به عنوان کارشناس ویژه آن منطقه کار کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =