با پایان چهارمین روز مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در ارومیه که با صعود تیم ملی با حمایت یکصدای هواداران همراه شد، ایران و ژاپن راهی نیمه نهایی شدند و چهار تیم قطر، کره‌جنوبی، چین و تایوان برای راهیابی به این مرحله تلاش خواهندکرد و ازبکستان به مقام نازل هفدهمی رسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در چهارمین روز مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در دو سالن غدیر و شهیدان آهن‌دوست، تیم‌های ایران، چین، کره‌جنوبی، ژاپن، قطر، چین‌تایپه و قزاقستان حریفان خود را شکست دادند.

در دیدارهای روز سوم، ایران، تایلند، چین، هند، کره‌جنوبی و بحرین بر حریفان خود پیروز شدند و باز هم یکی از مسابقات سالن آهندوست به ست پنجم کشیده شد تا طلسم پنج گیمه شدن حداقل یک مسابقه در هر روز این سالن ادامه یابد.

نتایج کامل چهارمین روز مسابقات قهرمانی مردان آسیا به شرح زیر است:

  • کره‌جنوبی ۳ – اندونزی ۲ ( ۲۵ بر ۱۶، ۱۹ بر ۲۵، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۶ بر ۱۴)
  • ژاپن ۳ – بحرین صفر ( ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۷)
  • قزاقستان ۳ – ازبکستان یک ( ۱۸ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۹)
  • قطر ۳ – تایلند صفر ( ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۲)
  • چین ۳ – هند ۲ (۳۱ بر ۲۹، ۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۸، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۳)
  • ایران ۳ – پاکستان صفر ( ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۳)
  • تایوان ۳ – عراق صفر ( ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۷)

صحبت‌های مربیان تیم‌ها:

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: از عملکرد بازیکنانم رضایت کامل دارم و تماشاگران ارومیه ای در این دیدار سنگ تمام گذاشتند، کره‌جنوبی و چین برای تیم ایران فرقی ندارند. یک هدف داریم و آن را دنبال می‌کنیم.

خالد سلیح فتاح سرمربی عراق گفت: تیممان با آمادگی کامل در این مسابقات حاضر نشده بود در حالی که چین‌تایپه تجربه بیشتری در دیدارهای تدارکاتی پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا داشت.

ایس سانایه رامیرز فراز سرمربی پاکستان گفت: با تیم جوان پاکستان راه زیادی برای بالا بردن سطح خود در پیش داریم، سرویس‌های ایران واقعاً قدرتمند بود و در دریافت ما را دچار مشکل کرد که باید این موارد را در مسابقات آینده باید رفع کنیم از طرفی ما تحت تاثیر جو سالن قرار گرفتیم.

برانیسیلوا مو سرمربی تایوان گفت: نبرد با عراق بهترین مسابقه شاگردانم در این رقابت‌ها بود و از سیستم مسابقات و عدم رویایی تیم‌های ژاپن و ایران قبل از نیمه نهایی اشتباه است.

چوندی هووا سرمربی چین گفت: قدم به قدم نقشه هایمان را در بازی‌ها پیش می‌بریم و موفق می‌شویم، فقط به پیروزی فکر می‌کنیم و احترام زیادی به تماشاگران قائل هستیم.

کامیلو اندرس سوتو سرمربی قطر گفت: هوشیارانه و با هماهنگی کامل بازی کردیم و پیروز شدیم ضمن اینکه فشاری رو تیممان نبود.

پارک کی وون سرمربی تایلند گفت: نمی‌دانم چرا باختیم، سرویس‌های قطر عالی بود و سعی کردیم دریافت‌های خوبی داشته باشیم اما متاسفانه نتوانستیم پیروز شویم.

رخیمکولوو کریمجون سرمربی ازبکستان گفت: با شرایط خوبی در مسابقات حضور نیافتیم، ارومیه‌ای‌ها بیش از انتظار ما را حمایت کردند و روحیه بازیکنان ما با این تشویق‌ها دوچندان شد، علی‌رغم حمایت‌های تماشاگران از آنان بدلیل باخت و عدم دستیابی به موفقیت عذرخواهی می‌کنیم.

بوریس گربنیکوو سرمربی قزاقستان گفت: هدفمان حضور در جمع ۱۲ تیم بود ولی موفق به دستیابی به آن نشدیم و به همین دلیل شرایط خوبی در ابتدای بازی نداشتیم اما اکنون آماده هستیم.

روبن ولوچن سرمربی بحرین گفت: نتوانستیم برنامه‌های‌مان را به خوبی اجرا کنیم ، درباره این که ارومیه پایتخت والیبال ایران است شنیده بودیم و در این رقابت‌ها برای ما اثبات شد، مردم و تماشاگران ارومیه عالی هستند و همیشه به ما لطف داشتند.

فیلیپ بلین سرمربی ژاپن گفت: تیم حریف /بحرین/ فاصله زیادی با ما داشت و کار ما تازه از نیمه‌نهایی آغاز می‌شود.

ایم دو هان سرمربی کره جنوبی گفت: اندونزی را رقیب سرسختی می‌دانم و باید در بازی‌های آتی بهترین عملکردمان را به نمایش بگذاریم.

جیانگ جیه سرمربی اندونزی گفت: نتوانستیم تمرکزمان را حفظ کنیم و دریافت‌های بد باعث باختمان شد.

جائیدپ سرکار سرمربی هند بعد از باخت به چین مصاحبه نکرد.

حاشیه نگاری روز سوم

موج مکزیکی و تشویق ایسلندی هماهنگ تماشاگران ارومیه‌ای، شعارهایی ویژه در خصوص آذربایجان، دریاچه ارومیه و مردم آن همچون آذربایجان قیزلاری- گؤیلرین اولدوزلاری (معنی: دختران آذربایجان ؛ستارگان آسمان) و حمایت یک دل تیم ملی از نکات مهم حضور هشت هزار تماشاگر بخصوص در بازی با ایران بود.

تشوق ازبکستان منجر شد که کاپیتان و سرمربی این تیم بابت کسب نتایج ضعیف از هواداران ارومیه‌ای عذرخواهی کنند.

باوجود ازدحام بالای جمعیت، نظم کم‌نظیری در سالن حکمفرما بود و رییس هیات والیبال آذربایجان غربی با توجه به محدودیت صندلی برای زنان و تکمیل آن، خود شخصا درب یکی از جایگاه‌های ویژه را برای زنان باز کرد. اتفاقی ویژه در سالن غدیر ارومیه که پیش از این تنها یک بار در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ زمان برگزاری مسابقه ایران مقابل روسیه در هفته سوم لیگ جهانی رخ داده بود و برای دومین بار والیبال قهرمانی آسیای امسال تکرار شد.

حضور پرتعداد بانوان تماشاگر بخصوص در سالن سه هزار نفری از نکات جالب بازی‌های روز چهارم بود.

حضور داورزنی رئیس فدراسیون و مسئولین استانی از جمله استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در جایگاه وی‌آی‌پی از نکات مهم بازی ایران بود.

حذف اندونزی سرافرازانه بود و این تیم بعد از عذاب دادن چین، کره‌جنوبی دیگر مدعی را هم تا مرز شکست پیش برد.

در سالن دیگر مسابقات، طلسم ست پنجم شکسته نشد در روز چهارم یک مسابقه دیگر ۵ گیمه شد.

چین در سومین بازی باز هم سه بر دو برد تا با پانزده ست بازی رکورد بزند.

بعد از پایان بازی ایران و عراق و قبل از آغاز قرعه کشی مرحله دوم در نقطه دیگر شهر ارومیه، مسیرهای منتهی به هتل آنا محل اسکان تیم ملی والیبال ایران با حضور پرتعداد هواداران و شهروندان ارومیه‌ای دچار ترافیک سنگین شد.

حضور پدربزرگ محمد ولی‌زاده بازیکن سرعتی‌زن و ارومیه‌ای تیم ملی در سالن بود و از نزدیک این دو دیدار از جمله مسابقه نوه‌اش را تماشا کرد. رسانه‌ها نوشتند پدربزرگ محمد ولی زاده ۸۵سال سن دارد.

به این ترتیب دو تیم ایران و ژاپن به‌طور مستقیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند، چین، کره‌جنوبی، قطر و چین‌تایپه به مرحله دوم حذفی راه‌یافتند تا برای دو سهمیه باقی مانده به مصاف یکدیگر بروند.

برنامه دیدارهای روز پنجم مسابقات (پنج‌شنبه دوم شهریور) به قرار زیر است:

سالن غدیر

  • هند – اندونزی، ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه برای رتبه‌های هفتم تا دوازدهم
  • عراق – تایلند، ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه برای رتبه‌های هفتم تا دوازدهم
  • چین‌تایپه – قطر، ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه برای رتبه‌های اول تا ششم
  • چین – کره‌جنوبی، ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه برای رتبه‌های اول تا ششم

سالن آهن‌دوست

  • ازبکستان – مغولستان، ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه برای جایگاه هفدهم (مغولستان انصراف داده و ازبکستان هفدهم شد)
  • هنگ‌کنگ – قزاقستان، ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه برای رتبه سیزدهم تا شانزدهم
  • بنگلادش – افغانستان، ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه برای مقام سیزدهم تا شانزدهم

گزارش: سینا افشاریان - عکاس: مهیار نیک‌پور

46

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =