جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه با استقبال قابل توجه هموطنان در نگین آبی آذربایجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه با استقبال پرشور و نشاط هموطنان عزیز و با حضور سخنگوی دولت برگزار شد .

اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، برگزاری مسابقه قایقرانی رویینگ در آب شور، پرواز پاراگلایدر و پاراموتور، برپایی غرفه‌های ارگان‌های مختلف دولتی و ورزشی و پرواز بادبادک‌ها توسط خانواده‌ها از بخش‌های این جشنواره بود.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز میهمان ویژه جشنواره بود که تصاویر جالبی از او به هنگام جت اسکی ثبت شد.

ایجاد ترافیک ۱۵ کیلومتری در ورودی این جشنواره از نکات جالب توجه استقبال پرشور و قابل توجه مردم بود.

با اهتمام دولت، احیای دریاچه ارومیه به خود منطقه واگذار شد

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جشنواره اظهار کرد: استقبال قابل توجه از این جشنواره، نشانه علاقه مندی مردم به این دریاچه است و بهبود حال این دریاچه با بارندگی‌های اخیر ، اهتمام ویژه دولت و برنامه‌ریزی مناسب برای رهاسازی حق آبه دریاچه و اتمام طرح‌های سخت افزاری رقم خورد.

بهادری جهرمی سپردن مسولیت دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به استاندار آذربایجان‌غربی را در روند اجرای مناسب برنامه های احیای دریاچه ارومیه موثر دانست و اضافه کرد: مدیریت خوب استانی، اهتمام دستگاه‌های متولی در کنار حمایت دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور محترم ، شرایط را بهبودی وضعیت دریاچه ارومیه فراهم کرده است.

بارندگی‌ها در حوزه دریاچه ارومیه افزایش یافته است

استاندار آذربایجان‌غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: فاز دوم احیای دریاچه ارومیه با مشارکت و همراهی مردم، مدیریت منابع آبی و تغییر الگوی کشت تحقق خواهد یافت.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به برخی از تصمیمات این کارگروه نیز اشاره کرده و افزود: کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه رهاسازی آب از سدهای استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان به سمت دریاچه ارومیه را از آذرماه سال گذشته آغاز کرده و نظارت‌ها بر روند رهاسازی و تامین حقابه دریاچه تشدید شده است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی در کوتاه‌مدت و نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته، اضافه کرد: بارندگی‌ها در بلندمدت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حجم کنونی آب دریاچه ارومیه از ۲ میلیارد مترمکعب عبور کرده، افزود: با توجه به ورودی آب ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه، تاکنون ۶۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه هدایت شده است.

عکاس: سینا پسران افشاریان

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =