۱ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۷

«خبرجنوب» نوشت: وقتی بین ۲ دختر دبیرستانی اختلاف افتاد و دوستی شان تبدیل به دشمنی شد، یکی از آن ها نقشه شومی کشید. او صفحه ای در تلگرام راهاندازی کرد و با انتشار عکسهای خصوصی دوستش، دست به انتقامجویی زد.

شروع اين ماجرا به چند مدت پيش برميگردد. وقتي دختر نوجواني اهل استان فارس متوجه تماسهاي عجيبي با تلفن همراهش شد. تماسگيرندگان پسراني بودند كه ميگفتند عكسها و شماره تلفن او را در يك صفحه تلگرامي ديدهاند و درخواستهاي شومي داشتند.
وقتي تماسها زياد شد، دختر نوجوان به تكاپو افتاد و با جستوجو در صفحات تلگرامي متوجه شد كه فرد ناشناسي عكسهاي كاملا خصوصياش را به همراه شماره تلفن وي و مطالبي مستهجن منتشر كرده است. دختر نوجوان شوكه شده بود و اين اتفاق تأثير بدي در روحيهاش گذاشت.
تا جايي كه افسرده شده بود و حتي نميتوانست روي درسهايش تمركز كند. در نهايت او تصميم گرفت با مراجعه به پليس فتا از كسي كه چنين صفحهاي را راهانداخته بود شكايت كند. با شكايت او، تيمي از كارشناسان پليس وارد عمل شدند و در تحقيقات تخصصي متوجه شدند كسي كه اين صفحه را راهاندازي كرده يك دختر دبيرستاني است.
متهم دستگير شد و به اداره پليس انتقال يافت. شاكي اما وقتي چشمش به وي افتاد شوكه شد. چرا كه متهم كسي نبود جز همكلاسي او. متهم در بازجوييها اعتراف كرد كه مدتها قبل او و شاكي دو دوست صميمي بودند تا جايي كه عكسهاي خصوصيشان را هم در اختيار همديگر قرار ميدادند اما رابطه آنها از چند هفته قبل بهمخورد و دوستيشان تبديل به دشمني شد.
به همين دليل وي تصميم گرفت از دوستش انتقام بگيرد و با راهاندازي صفحهاي در تلگرام، عكسهاي خصوصي و شماره تلفن او را منتشر كرد. پس از دستگيري متهم و اعترافات او، براي وي قرار قانوني صادر شد و پرونده در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.
هشدار
در ماده743 قانون مجازات جرايم رايانهاي آمده است: چنانچه هركس از طريق سامانههاي رايانهاي يا مخابراتي مرتكب اعمال زير شود، مجازات خواهد شد. «افراد را به ارتكاب جرايم منافي عفت يا استعمال موادمخدر يا روانگردان يا خودكشي يا انحرافات جنسي يا اعمال خشونتآميز تحريك يا ترغيب يا تهديد يا دعوت كرده و يا فريب دهد.
يا اينكه از اين طريق شيوه ارتكاب يا استعمال موارد ذكر شده را تسهيل كند يا آموزش دهد.» در چنين شرايطي فرد به حبس از 91روز تا يك سال يا پرداخت جزاي نقدي از 5ميليون تا 20 ميليون ريال يا هردو مجازات محكوم
ميشود.»
متأسفانه اين روزها تلگرام و شبكههاي اجتماعي در ارتباطات افراد بهشدت نفوذ كرده و حال آنكه بسياري از افراد هيچ آموزشي درباره نحوه استفاده از اين امكانات نديدهاند و حتي ممكن است از مجازات و جرايمي كه در اين حوزه انجام ميشود بيخبر باشند. از این رو خانوادهها باید مراقب نحوه استفاده فرزندانشان از شبكههاي اجتماعي باشند و پيش از اينكه گرفتار حوادث تلخ شوند، نحوه استفاده بهتر از اين امكانات را به آنها آموزش دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =