پس از یک هفته گمانه زنی و تایید و تکذیب، احمدزاده کرمانی از ریاست سازمان میراث فرهنگی برکنار و رئیس جمهور فرد جدیدی را برای ریاست متولی گردشگری ایران منصوب کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ز پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهور در حکمی سید حسن موسوی را به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب کرد و در نامه‌ای از خدمات و تلاشهای ارزنده روح‌الله احمدزاده کرمانی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قدردانی کرد.

متن حکم محمود احمدی‌نژاد بدین شرح است:


برادر گرامی جناب آقای سیدحسن موسوی
سلام علیکم
نظر به تعهد و تجارب ارزشمند، جنابعالی را به عنوان «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب می‌نمایم.
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از عرصه‌های مهمی است که شناسایی، شناساندن و بهره‌گیری هر چه بیشتر از آنها می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت سریع‌تر کشور گردد. توجه فراگیر به ذخایر عظیم فرهنگی، تاریخی و میراث گرانبهای مادی و معنوی موجب خودباوری، شکوفایی و بسیج توانمندی‌های ملی برای نیل به قله‌های رفیع پیشرفت و افتخار خواهد بود. این امر در کنار مزایای فراوان گردشگری، از جمله تحکیم وحدت ملی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بر اهمیت استراتژیک گردشگری تأکید می‌کند.
صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران که شهره آفاق است از مصادیق مهمر مریاث مادی و معنوی و از جاذبه‌های مهم گردشگری و فرصت انتقال هنر و فرهنگ این سرزمین است و از این‌رو شایسته برنامه‌ریزی گسترده‌تر است.
انتظار می‌رود ضمن استفاده از نقطه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان، اساتید، هنرمندان گرامی و با استفاده از ظرفیت‌های بی‌پایان مردمی برای سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در حوزه‌های یاد شده، شاهد تداوم تلاش‌های مؤثر چند سال اخیر و ارتقای آن در آینده باشیم.
موفقیت شما را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) از درگاه خداوند بزرگ مسألت می‌کنم.
 

*متن نامه احمدی‌نژاد به روح الله احمدزاده کرمانی نیز به شرح ذیل است:


برادر گرامی جناب آقای روح‌الله احمد‌زاده کرمانی
سلام علیکم
اکنون که به دلیل پاره‌ای مشکلات شخصی از مسئولیت «معاونت رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» استعفا داده‌اید، بدینوسیله از زحمات و خدمات ارزنده جنابعالی در دوران تصدی آن مسئولیت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.
ان‌شاءالله این زحمات در پیشگاه خداوند بزرگ مأجور خواهد بود و امیدوارم در مسئولیت دیگری در دولت و نیز در کلیه مراحل زندگی و خدمت به مردم عزیز و آرمان‌های بلند انقلاب در سایه عنایات امام عصر(عج) موفق و مؤید باشید.
عزت و سعادت جنابعالی را از خداوند منان خواستارم.
 

در چند روز گذشته، چندبار خبر استعفای احمدزاده کرمانی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح شد، اما روابط عمومی سازمان این اتفاق را تکذیب کرد. حتی روزنامه دولت هم از این استعفا خبر داد. هرچد در نامه احمدی نژاد به احمذزاده، از استعفای او گفنه شده است، اما خبرگزاری فارس پیش از این نوشته بود احمدزاده به دلیل اختلاف نظر با حمید بقایی، معاون اجرایی هیات دولت و رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی، از این سازمان می رود.

4747
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسافر IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    1 4
    با سلام احمد زاده زمانی که استاندار فارس بود در حق این استان خیلی خیانت کرد به شهدا هم خیانت کرد در ضمن احمد زاده همیشه وقتی استعفا می ده تکذیب می کنه.
  • بدون نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    1 1
    با اون تشکر و قدردانی مرسومی که جايش در پايين اين حکم خالی است، به راحتی می‌شود فهميد که چيزی بیش از يک استعفا يا برکناری ساده بوده است!
  • بسیجی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    5 2
    سلام ایشان می خواهند در ستاد انتخابات یا سرپرستی وزارت کشور مشغول شوند
  • کارمند IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    4 1
    خدا خیر کند دیگر چیری از میراث فرهنگی برای این یکی نمانده است !!!!!!!!!!!!!!