وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت کمیته‌ای برای ساماندهی رنگ و پوشش مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: تاکیدی بر تیره بودن پوشش دانش‌آموزان دختر در داخل مدارس نیست.

حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص پوشش دختران در مدارس به‌خصوص دبیرستان‌ها و تیره بودن رنگ روپوش دختران گفت: این پوشش تیره نیست و در خیلی مدارس از پوشش روشن استفاده می‌شود البته کمیته‌ای وجود دارد که با توجه به مقاطع تحصیلی در مورد این موضوع تصمیم می‌گیرد و البته تاکیدی بر تیره بودن پوشش دانش‌آموزان در داخل مدارس نیست.

این تصمیم احتمالا بعد از آن گرفته شده است که مطابق طرح جدید وزارت آموزش و پرورش، مدارس دخترانه از این پس طبق الگوی معماری ایرانی، "حیاط مرکزی" احداث می شود.یعنی در اصل همان حیاط اندرونی خودمان این طرح با هدف استتار مدارس دخترانه در تمام دوره های تحصیلی، به اندرونی و بیرونی خانه های قدیمی شباهت دارد که محور را بررفاه حال زنان اندرونی قرار می داد و مدارس حیاط محور هم با هدف مشابهی قرار است به رفاه بیشتر دختران دانش آموز در ورزش و جست و خیز بدون مانتو و مقنعه منجر شود.

مرتضی رئیسی رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت وگو با خبرآنلاین دراین باره گفته بود  ما اعتقاد داریم که با طراحی دقیق و معماری صحیح می‌توان مدارس دخترانه را به شکلی طراحی کرد که دختران دانش‌آموز همانند دانش‌آموزان پسر در مدارس آزادی عمل داشته باشند.

وی درباره بودجه این کار می افزاید: دربودجه امسال از یک درصدی که سازمانها باید صرف تربیت بدنی کنند 20 درصد به آموزش و پرورش برای ساخت سالن های ورزشی تعلق گیرد،همچنین 5 درصد اعتبارات فرهنگی به موضوع ورزش اختصاص یابد ،بنابراین بودجه قابل توجهی برای این کار داریم.

 4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفي IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    2 2
    در مورد چيز هائي كه ميتوانند بخورند ،بگويند و جاهائي كه ميتوانند بروند چيزي نگفته اند اين آقا!!!!
  • mohammad IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    6 3
    خدا رو شکر بابا دختر ها هم دل دارند به خدا مسلمون بودن هیچ منافاتی با خوش تیپی و خوش پوشی زیبایی نداره
  • .. IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    2 2
    یعنی چون قراره حیاط اندرونی درست کنند ، از این به بعد می توانند مانتوی روشن بپوشند و گرنه .. منظورش اینه که قراره در حیاط اندرونی مدرسه دخترانه هم ، همچنان حجاب رعایت بشه ؟ اسلام قائل به حجاب مرد از زنه ، نه دختر دبیرستانی از خانم معلم !
  • نازنین مریم IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    5 3
    من خودم معلم هستم و به خاطر اینکه توی مدرسه دخترانه آرایش ملایم داشتم کم مونده بود اعدامم کنند.
  • afy IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    3 2
    دکتر شریعتی : نميخواهد لباسي بدوزيد و بر تن زن امروز نمائيد . فکر زن را اصلاح کنيد او خود تصميم ميگيرد که چه لباسي برازنده اوست"