پرونده روز دوم ثبت نام نامزد‌های انتخابات مجلس نهم با حضور 461 نفر بسته شد.

به نظر می‌رسد آن طور که مسئولین انتخابات می‌گویند روز دوم از روز نخست با استقبال بیشتری مواجه شده است. آنطور که حسینعلی نوری قائم مقام ستاد انتخابات کشور می‌گوید تا ظهر امروز 461 نفر ثبت نام کردند که 61 نفر در تهران بوده اند.
به گفته وی در میان ثبت‌نام کنندگان 440 مرد و 21 نفر خانم هستند. از نظر تحصیلی نیز در میان ثبت‌نام کنندگان 68 نفر دارای مدرک دکتری، 111 نفر دارای مدرک فوق‌لیسانس، 69 نفر دارای مدرکی لیسانس و هفت نفر دارای مدرک حوزوی می باشند.
همچنین به گفته نوری بیشترین تعداد ثبت‌نام کنندگان مربوط به سنین 41 تا 45 سال هستند که 111 نفر متعلق به این گروه سنی است.
حواشی جالب روز دوم ثبت نام به نقل از مهر، فارس و پانا در ادامه می آید:
  • اولین داوطلب ثبت نامی امروز فرمانداری تهران، حسن گل‌احمدی نام داشت که خود را 32 ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری معرفی‌ و دلیل حضور در انتخابات را احساس مسئولیت عنوان کرد و گفت: بنده می‌خواهم در حوزه فرهنگی وارد کار شوم و کاندیدایی مستقل هستم.
  • غلام عباس رحمانی جانباز 70 درصد نخستین کسی بود که در روز دوم ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس نهم توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد. رحمانی در پاسخ به این سوال که از اصولگرایان است یا اصلاح طلبان می گوید: حزب الله گرا! و صریحاً وابستگی اش را به همه جریانات سیاسی رد می کند.
  • غربت علی رضایی با عکسی در دست خبرنگاران را به سوی خود می کشاند، لهجه آذری اش مانع از صراحت کلامش نیست، چون مدرک تحصیلی اش ششم ابتدایی بوده ثبت نامش نکرده اند. می گوید بنگاه معاملات ملکی دارد و آتشش علیه هاشمی رفسنجانی خیلی تند است می گوید اگر 4 مامور به من می دادند دستگیرش می کردم! آمده بود از تهران کاندیدا بشود که مدرک ششم ابتدایی اش مانع شد
  • در گوشه دیگر یک نفر عربی با شبکه العالم مصاحبه می کند می خواهد از خوزستان کاندیدا بشود. شهر اهواز از عشیره بنی تمیم است و اهل جرف به ضم "ج" و" ر" می گوید هنوز در اهواز عشیره قدرت زیادی در تصمیم گیری ها دارد اما معتقد است عشایر اهواز رو به روشنفکری آورده اند و نظام عشایری دیگر خیلی تاثیر گذار نیست هر چند قاپ عشایر را از قبل دزدیده و می گوید حمایتشان را جلب کرده است. حسین یرفی با "ی" مضموم می گوید برای اجرای عدالت آمده و هر چند معتقد به تبعیض میان عرب و عجم نیست، اما می خواهد از حقوق اعراب خوزستان دفاع کند و حمایت هیچکدام از گروه های سیاسی را ندارد و نمی خواهد. می گوید نه اصولگرا نه اصلاح طلب؛ هیچکدام خوب کار نکردند.
  • شیخ محمد باقر ذاکری هم برای ثبت نام آمده از یکی از خبرگزاری ها شاکی است به خاطر مصاحبه ای که از او منتشر شده مصاحبه ای که در آن سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق را حسابی نواخته، خودش اما می گوید که مصاحبه را درست پیاده نکرده اند؛ می گوید با خود سید محمد حرف زدم گفت: من بیشتر حرف های تو را قبول دارم.شیخ در دوره سوم ، پنجم و ششم هم نماینده قوچان بوده است و با انگیزه مخالفت با تحریم انتخابات وارد صحنه شده.
  • غلامعلی عابدی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم، دومین اصلاح طلبی است که برای ثبت نام حاضر می شود، عابدی که پیش از این در مجلس هفتم و هشتم رد صلاحیت شده است می گوید در این دوره نیز رد صلاحیت می شود با این حال ثبت نام می کند تا نام دومین اصلاح طلب در دومین روز را یدک بکشد.
  • سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس هشتم مدارک ثبت نام را تحویل می دهد، از مره صدق درباره فعالیت نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس می پرسم و اینکه چرا به اندازه نمایندگان دیگر چیزی از آنان نمی شنویم با تندی جواب می دهد؛ "شما شنوایی خودتان را درست کنید نمایندگان اقلیت های مذهبی خیلی در مجلس فعال هستند" می گوید: در صورت انتخاب شدن همین سیاست فعلی را ادامه خواهد داد، سیامک مره صدق در مجلس هشتم به جای موریس معتمد نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نشست و با تسلیم مدارک و ثبت نام برای انتخابات مجلس نهم ظاهراً در این دوره نیز نمایندگی کلیمیان را بر عهده خواهد داشت. 
  • محمود صابر همیشگی نماینده دور چهارم مجلس و عضو جمعیت ایثارگران نیز با حضور در فرمانداری تهران برای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی داوطلب شد.
  •  یک روحانی دارای مدرک دکترای مدیریت نخستین داوطلبی بود که امروز به ستاد انتخابات کشور آمد. او از مدیران استانی سازمان تبلیغات اسلامی بود که قرار است از حوزه انتخابیه لارستان نامزد انتخابات شود.
  •  امروز ماموران نیروی انتظامی طی بازدید امنیتی از ستاد ثبت نام که در ستاد انتخابات کشور مستقر است بر روند ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نظارت کردند.
  •  فردی که مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری یکی از مناطق تهران را در کارنامه کاری خود را داشت در ستاد انتخابات کشور گفت با جبهه متحد اصولگرایان رایزنی کرده ام که اگر موافقت شود در لیست آنان به عنوان نماینده مردم تهران قرار خواهم گرفت.
  • یکی از چهره‌های شناخته شده که در دومین روز روزاز ثبت نام در فرمانداری حضور پیدا کرد حجت الاسلام علوی عضو مجلس خبرگان رهبری بود. حضور وی خوشحالی خبرنگاران را برای کسب یک سوژه خبری به دنبال داشت. علوی در جریان ثبت نام خود ظاهرا با این مشکل مواجه شده بود که رایانه تابعیت ایرانی وی را ثبت نمی کرد که در نهایت این مشکل رفع شد.
  • در دومین روز از مهلت ثبت نام برای انتخابات مجلس نهم 24 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مراحل پیش ثبت نام خود را از طریق سامانه ای که به وسیله وزارت کشور در محل مجلس شورای اسلامی نصب شده است به پایان رسانده اند.
  • شنیده ها حاکی از آن است که علیرضا زاکانی، غلامعلی حداد عادل، غلامرضا مصباحی مقدم، مهدی کوچک زاده و حمید رسایی نمایندگان فعلی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکنون از طریق این سامانه در مجلس شورای اسلامی مراحل ثبت نام اینترنتی خود را طی کرده اند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =