روزنامه کیهان نوشت:

«نخست وزیر ترکیه به وزیرخارجه آمریکا گفت فتوای رهبر ایران درباره حرام بودن سلاح هسته ای را باید باور کرد چرا که از سوی ولی فقیه عنوان شده و چنین حکم هایی چون و چرا بردار نیست.»
این خبر را روزنامه صباح چاپ ترکیه منتشر کرد و نوشت: رجب طیب اردوغان در دیدار چند روز پیش خود با هیلاری کلینتون، بر لزوم باور بیانات آیت الله خامنه ای درباره حرام بودن سلاح هسته ای تاکید کرده است.
این روزنامه در گزارشی با عنوان «درس اردوغان به کلینتون در زمینه تفاوت فتوا بین شیعه و سنی» نوشت: اردوغان در دیدار خود با کلینتون در تشریح فرق بین فتاوی بین مراجع شیعه و سنی گفت فتاوی در بین شیعیان و سنی ها متفاوت از یکدیگر است. اعتبار و بها دادن به فتاوی در بین سنی ها متفاوت از شیعیان است. فتاوی شیعیان که از سوی ولایت فقیه اعلام می شود نمی تواند مورد بحث قرار بگیرد و همانند حکم قرآن غیرقابل بحث است.
اردوغان به کلینتون گفته است: در دیدار با آیت الله خامنه ای، ایشان حرام بودن سلاحهای هسته ای را گوشزد کردند و فرمودند که ایران قصد ساخت سلاح هسته ای ندارد. ما باید این سخنان را باور نماییم.
به نوشته صباح، نخست وزیر ترکیه بر این نکته که کشورش مخالف سلاح هسته ای در دست همگان است تاکید کرده است.
«صباح» همچنین نوشت کلینتون به اردوغان گفته که امیدی به نتیجه گرفتن از مذاکرات هسته ای آتی ندارد ولی برای اینکه گفته نشود آمریکا از میز مذاکرات فرار کرد در این مذاکرات شرکت خواهد کرد.
/27217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206362

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    15 22
    آمریکا می داند که ایران نه سلاح هسته ای دارد نمیخواهد داشته باشد ولی آمریکا بداند که به گفته امام خمینی هیچ غلطی نمیتواند بکند دولت مردان آمریکا همه حقوق بگیر اسرائیل هستند
    • بدون نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
      12 7
      موافقم. البته مدیریت تنگه هرمز با ایران هست و ایران می تواند از این حق بهره مند شود. بهتر است ایران هم با دفاع مشروع مقابله به مثل کند. فقط آمریکا و متحدانش بدانند با بسته شدن تنگه هرمز قیمت بالای 200 دلار بشکه نفت را تجربه خواهند کرد. اگر چه با این کار ایران کشور های همسایه ایران هم نفت را بالاتر خواهند فروخت و سود کلانی به جیبشان میرود. آیا این اسراییل با داشتن بیش از 200 بمب اتمی تهدیدی جهانی به شمار نمیرود.آقای اوباما که می گویند نمیگذارند بمب اتم به دست تروریست ها بیافتد آیا کسی که دانشمندان ما را در روز روشن ترور میکند و به این عملش افتخار میکند تروریست نیست؟
  • بدون نام US ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    29 14
    اردو غان داره ایرانی ها را بازی میده!
  • بدون نام IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    2 3
    فتاوی شیعیان که از سوی ولایت فقیه اعلام می شود نمی تواند مورد بحث قرار بگیرد و همانند حکم قرآن غیرقابل بحث است.