خبرگزاری رویترز از نیویورک گزارش داد: وزیر امورخارجه ایران روز سه شنبه از ' بان کی -مون ' دبیر کل سازمان ملل برای آزادسازی دهها زائر و امداد گر ایرانی که اخیرا در سوریه و لیبی ربوده شده اند کمک خواسته است .

به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر صالحی در نامه ای که از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در اختیار رویترز قر ار گرفت نوشت : من مایلم خواستار همکاری و حسن نیت آن جناب برای تضمین آزادی این گروگانها شوم .
صالحی گفت : همکاری مهربانانه دفاتر مربوطه سازمان ملل در پاسخ دادن به این درخواست دولت ( ایران ) و خانواده های گروگانها سخت شایان قدردانی است .
یک سخنگوی سازمان ملل دریافت این نامه را تایید کرد ولی پاسخ فوری برای آن نداشت . ایران همچنین خواستار کمک ترکیه ، یکی از صریح ترین منتقدان بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای آزادسازی ایرانیان دستگیر شده در سوریه شده است .
صالحی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران خواستار آزادی فوری اتباع خود بوده و معتقد است که استفاده از گروگانها به عنوان سپرانسانی نقض قوانین بین الملل و حقوق بشر این غیر نظامیان بیگناه است .
یک اتوبوس حامل 47 ایرانی و یک مترجم افعانی روز شنبه توسط شورشیان سوریه ربوده شد.
تهران می گوید آنان زائر یک حرم شیعیان بودند و این اتهام را که آنان پرسنل نظامی بوده و برای کمک به اسد در سرکوب شورشیان اعزام شده اند تکذیب کرده است .
در لیبی ، هفت امداد گر ایرانی در تاریخ 31 ژوئیه توسط یک گروه مسلح ناشناس در شهر شرقی بنغازی ربوده شدند. این هفت نفر عضو یک گروه امداد هلال احمر ایران بودند.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =