«بافته‌های رنج» یک تراژدی واقعی معرفی شده است که نویسنده در آن به زبانی ساده و گویشی گاه محلی زندگی سخت و مشقت‌بار و ستم‌هایی را که در فاصله سال‌های 1300 تا 1330 قشر ضعیف جامعه تحمل کرده، به تصویر می‌کشد.

ایسنا گزارش داد:، رمان «بافته‌های رنج» نوشته‌ علی‌محمد افغانی که نخستین‌‌بار در سال 1361 منتشر شده، اخیرا از سوی نشر نگاه تجدید چاپ شده است. افغانی از این‌که در سایه رمان معروف «شوهر آهو خانم»، دیگر آثارش دیده نشده، گله‌مند است و بارها این دلخوری را ابراز کرده است و تأکید دارد، آثار دیگری غیر از این رمان معروف نیز خلق کرده است که همه‌شان را به یک اندازه دوست دارد.

 

در مدخل «بافته‌های رنج» در کتاب «فرهنگ آثار ایرانی ـ اسلامی» به سرپرستی رضا سیدحسینی، در معرفی این رمان آمده است: ««رضوان» راوی و قهرمان رمان، مردی است پنجاه‌ساله که با همسرش یاسمن و فرزند دوساله‌اش سهراب در تیرون از توابع اصفهان در خانه نیمه‌کاره‌ای زندگی می‌کند. یاسمن قالی‌باف ماهری است که از کودکی به این حرفه اشتغال داشته و اکنون نیز از راه قالی‌بافی و فروش آن به آقای «ف» در تأمین هزینه‌های زندگی به شوهرش کمک می‌کند. راوی ضمن ستایش این صنعت دستی ایرانی به آموزش قالی‌بافی می‌پردازد. در بخش‌های دیگر رمان، رضوان دوران کودکی و نوجوانی و همچنین جوانی خود را که مصادف با وقوع جنگ جهانی دوم و فقر و قحطی و گرسنگی است، به تصویر می‌کشد.

 

در این فرهنگ «بافته‌های رنج» یک تراژدی واقعی معرفی شده است که نویسنده در آن به زبانی ساده و گویشی گاه محلی زندگی سخت و مشقت‌بار و ستم‌هایی را که در فاصله سال‌های 1300 تا 1330 قشر ضعیف جامعه تحمل کرده، به تصویر می‌کشد.


از دیگر آثارش هم می‌توان به کتاب‌های «شادکامان دره قره‌سو»، «سیندخت»، «شلغم میوه بهشته»، «بوته‌زار»، «محکوم به اعدام»، «دکتر بکتاش»، «همسفرها»، «دختردایی پروین»، «صوفی صحنه، دزد کنگاور»، «دنیای پدران و دنیای فرزندان»، «حاج‌الل‍ه باشی» و «خداحافظ دخت‍رم» اشاره کرد.

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این آثار کافی است با شماره 20- 88557016 (شبانه روزی با پیغامگیر) سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیدا IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    1 0
    این کتاب، بافته های رنج، عمیقا قلب و فکر و احساس انسان رو هدف گرفته. اصلا نمیشه از این اثر سرسری گذشت، این کتاب از دغدغه ها و نیازهای انسان به خوبی صحبت میکنه و با عالی ترین کلام انسان رو با عمیقترین احساسات قشر واقعا رنج دیده همراه و همدل میکنه.