۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۲

بخش بندی بازار به این هدف کمک می کند و اگر به صورت مناسب به کار گرفته شود، سازمان‌ها را قادر می سازد که مشتریان را در اولویت قرار دهند، منابع را حداکثر سازندو توان تجاری خود را در برابر رقبا تقویت نمایند.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «بخش‌بندی بازار در عمل»، تالیف سالی دیب و لیندون سیمکین کتابی 200 صفحه‌ای است که محمد حسین بیرامی آن را ترجمه کرده و توسط انتشارات سازمان مدیریت صنعتی روانه بازار نشر شده است. کتابی برای پاسخ به پرسش‌ها و دغدغه‌های مدیرانی که به دنبال استفاده از مفهوم بخش بندی بازار هستند. موفقیت در کسب و کار بستگی به توانایی سازمان در برآورده ساختن نیازهای مشتریان دارد. بخش بندی بازار به این هدف کمک می کند و اگر به صورت مناسب به کار گرفته شود، سازمان‌ها را قادر می سازد که مشتریان را در اولویت قرار دهند، منابع را حداکثر سازندو توان تجاری خود را در برابر رقبا تقویت نمایند.

ناشر در معرفی کتاب آورده است: «تاحالا برای شما این سؤال مطرح شده که راز موفقیت مک دونالد چی بوده و یا جنرال موتورز و هیولت پکرد چطور شد که از معروفترین برندهای دنیا شدند؟ کارخانه پورشه، ایزی جت، قایق‌های مسابقه‌ای ریوا یا بانک کوتس استراتژی کلی بازار هدفشان را چطوری برنامه ریزی کردند؟ می خواهید خشت اول بازاریابی نوین را در شرکت خود بنا گذارید؟
از متخصصین بازاریابی می خواهید تا با برنامه ریزی اثربخش و هدف گذاری بهتر برای شرکت شما موفقیت تجاری ایجاد کنند؟
چه مدیر ارشد اجرایی باشید یا مدیر بازاریابی، مشاور یا دانشجوی MBA اگر دنبال راهنمایی هستید که برای شما بخش بندی بازار را شناسایی، هدف گذاری و موضع یابی کند و یا به دنبال شناخت مشتریان یا بنگاه ها هستید و می خواهید فرایند خرید را شناخته و از کاربرد موثر شناخت بازار هدف، سیاستگذاری فروش و برنامه ریزی بازاریابی و نظر سنجی در بخش بندی بازار و ایجاد بخش و طبقه بندی مشتریان خود با استفاده از تحقیقات کیفی و کمی اطمینان حاصل کنید، مطالعه کتاب بخش بندی بازار در عمل به شما کمک می کند که گره از رموز بخش بندی موفق باز کنید.
این کتاب به بازاریابان حرفه‌ای کمک می کند تا شناخت عملی روشنی از مفهوم بخش بندی بازار و مسائل بازدارنده موفقیت آن را بیابند و قادر به طراحی و اجرای اثر بخش برنامه بخش بندی بازار شوند. همچنین دانشجویان MBA نیز می توانند با مطالعه این کتاب در آینده به کارفرمایان خود کمک کنند تا از دام هایی که تاثیر وارونه بر موفقیت بخش بندی بازار و استراتژی هدف گذاری دارند، اجتناب کنند.
 

بخش بندی بازار الزاماتی دارد که کاربرد آن را منحصر و محدود به سازمان خاصی نمی سازد؛ همه سازمان‌ها، بزرگ یا کوچک، انتفاعی یا غیر انتفاعی، خدماتی یا تولید، مشتریانی دارند که باید به آنها خدمت‌رسانی کنند. بخش بندی بازار مفهوم مرکزی استراتژی بازاریابی است و پلی است بر روی شکاف بین خواسته های متنوع مشتری و منابع محدود شرکت. شاید شما هم در زمره افراد بسیاری باشید که از فقدان راهنمایی برای حل مسائل و موانع پیش از اقدام به بخش بندی سرخورده شده اند؟ شاید پرسش‌های بی پاسخی در مورد بخش بندی دارید؟ اگر اینطور است، شما تنها نیستید... هیچ پاسخ فوری یا آسانی برای سؤالات بخش بندی وجود ندارد. با این وجود تجربیات عملی فراوانی در دسترس قرار دارند که راهکارها و تصاویر ارائه شده در این کتاب پاسخی است برای پرسش‌ها و دغدغه‌های مدیرانی که به دنبال استفاده از مفهوم بخش بندی بازار هستند.»
 

 

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر(در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =