سخنگوی دستگاه قضایی در نشست خبری خود درباره پرونده فائزه هاشمی و احکام پرونده فساد مالی سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در بخشی از نشست خبری امروز خود اظهار کرد: پرونده دیگری برای فائزه هاشمی نسبت به مسائلی که وی در زندان داشته تشکیل شده است.

وی گفت: فائزه هاشمی دوران محکومیت خود را سپری کرد و آزاد شد. اما پرونده دیگری نسبت به مسائلی که وی در زندان داشته تشکیل شده اما در مورد این پرونده حکمی صادر نشده است.

 

 امکان بررسی مجدد پرونده فساد مالی
سخنگوی قوه قضاییه گفت: احکام صادره در مورد پرونده فساد بزرگ مالی به اجرای احکام دادسرا فرستاده شده و بخش اجرای احکام در مقام تهیه و تدارک اجرای کامل این احکام است.
محسنی‌اژه‌ای افزود: بخشی از احکام پرونده فساد بزرگ مالی شروع به اجرا شده است و برای اجرای بخشی دیگر باید مقدماتی فراهم شود و دادسرا در حال انجام این کارها است.
وی درباره اینکه آیا در رابطه با این پرونده، مساله جدیدی کشف شده است یا خیر؟ گفت: قبلا در این رابطه عرض کردم که برخی گزارشات از گمرک بعد از رسیدگی آقای سراج و صدور حکم در مورد گروه امیرمنصور آریا رسیده که آنها در حال رسیدگی مجدد هستند و اگر این گزارشات ثابت شود، معلوم می‌شود این گروه تخلفات بیشتری در زمینه ورود کالا و قیمت‌های اعلامی داشته است. ممکن است برخی از این موارد نیاز به رسیدگی مجدد توسط دادگاه داشته باشند.

 محسنی‌اژه‌ای درباره زمان اجرای احکام 4 متهم ردیف اول پرونده فساد بزرگ بانکی پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: نه تنها 4 نفر اول پرونده بلکه احکام قطعی شده سایر متهمان نیز از سوی دادگاه به واحد اجرای احکام دادسرا ارسال شده است.

وی گفت: بر اساس آن چه من می‌دانم اجرای احکام دادسرا در مقام تهیه و تدارک مقدمات اجرای کامل احکام است.

وی گفت: البته به این نکته توجه داشته باشید که برخی گزارشها هم مبنی بر سایر تخلفات متهمان پرونده به دست ما رسیده نظیر تخلف اعضای این گروه در زمینه گمرک که به آنها هم داریم رسیدگی می‌کنیم.

وی درباره اینکه امکان دارد این افراد مجدد محاکمه شوند؟ گفت: این امکان وجود دارد، شاید نیاز باشد مجازاتهای برخی سنگین‌تر شود.

سخنگوی دستگاه قضا درباره ورود افراد جدید به این پرونده نیز گفت: فرد جدیدی به عنوان متهم به این پرونده افزوده نشده است و در حال رسیدگی به پرونده‌هایی هستیم که تشکیل شده و کارهای مرحله‌ دادسرای آن انجام شده است.

وی به تجدیدنظر 11 حکمی که پیش‌از این در جریان این پرونده صادر شده بود اشاره کرد و گفت: شعبه 36 دیوان عالی کشور در حال رسیدگی به این 11 حکم است.

وی گفت: البته این در حالی است که در انتهای سال 91 تعدادی کیفر خواست مربوط به متهمان بانک صادرات و بانک ملی صادر و این کیفرخواستها به دادگاه فرستاده شده است.

 

گزارشی از فوت شدگان عربستان نداریم

وی درباره حادثه چند روز گذشته فرودگاه عربستان و فوت 2 زائر ایرانی پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: هنوز هیچ گزارش رسمی از جانب وزارت امور خارجه و مجلس به ما ارائه نشده است.

وی گفت: علی‌القاعده ابتدا باید این دو مرجع بررسی‌های خود را انجام دهند سپس گزارششان را به قوه قضاییه ارائه کنند.

 

هنوز احکام جدیدی از پرونده بیمه نداریم

وی درباره سرانجام رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران گفت: آن قدری از پرونده که احکامش صادر شده بود به دیوان عالی کشور رفته اما هنوز احکام تجدید نظر صادر نشده است.

وی گفت: آن بخش دیگری هم که در دادسرا پرونده‌شان مفتوح بود همچنان رسیدگی‌ها ادامه دارد اما هنوز منجر به نتیجه نشده است.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: مطمئناً به محض حصول نتیجه در رسیدگی به این پرونده‌ها نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام خواهد شد.

 

بررسی معوقات بانکی

سخنگوی دستگاه قضا  درباره اقدامات قوه قضاییه برای معوقات بانکی، بیان کرد: برخی از افراد بدهی‌شان را با بانک‌ها تسویه کرده‌اند یا در حال تسویه هستند. افرادی که به بانک مراجعه نکرده‌اند، برای آنها پرونده تشکیل شده این افراد یا احضار شده‌اند یا در حال احضار شدن هستند و اگر ثابت شود که مقصر نبودند با آنها یک جوری برخورد می‌شود و همچنین اگر ثابت شود که اقدامات آنها از روی قصد بوده است به آنها به صورت جدی برخورد می‌شود.
وی در ادامه افزود: بدهی این افراد بدهکار بانکی از یک میلیارد به بالا بوده است که 800 و خرده‌ای پرونده اولیه تشکیل شده است یا بدهکاران بدهی خود را تسویه کرده‌اند و یا با بانک صحبت کرده‌اند که در این راستا تعداد کمی پرونده به عنوان پرونده قضایی تشکیل شده است که افرادی که بدهکار بانکی هستند خواهان فرجه از بانک شده‌اند که حتی تا مردادماه فرجه خواستند که بعضا با آنها موافقت کردند.
دادستان کل کشور درباره  اینکه آیا مربی تیم ملی یکی از بدهکاران بزرگ بانکی است؟ گفت: در این رابطه اطلاعی ندارم.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =