رییس مجلس پس از ارائه رای: مردم باید شرایط جدیدی ایجاد کنند تا بر مسائل بین المللی تاثیر بگذارد

رئیس مجلس شورای اسلامی رأی خود را به صندوق شماره 24 یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در قم انداخت.

علی لاریجانی در اولین ساعات آغاز کار رای‌گیری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با حضور در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم رای خود را به صندوق انداخت.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس گفت: امروز ایران با یک نوع ستم و فشار بین المللی روبرو است که قدرت و حضور مردم انرژی مضاعفی به نظام خواهد داد تا در شرایط بین المللی نیز شاهد تغییرات اساسی باشیم.

 علی لاریجانی پس از انداختن رأی خود در صندوق گفت: شوراها نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارند و این مهم در گرو انتخاب افرادی با سابقه و اصلح است. امیدوارم مردم علاقمند به آبادانی شهر و روستا با مشارکت جدی در این زمینه نقش مهمی را ایفا کنند.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری تأثیرات مهمی در داخل، خارج و منطقه دارد عنوان کرد: مجموعه شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد ایجاب می کند که انتخاباتی از روی دقت صورت بگیرد تا شرایط جدید بتواند مشکلات را حل و تأثیرات مطلوبی بر مسائل بین المللی بگذارد.

وی با اشاره به نگاه کشورهای خارجی به این دوره از انتخابات اضافه کرد: امروز کشورهای خارجی حمایت مردم از نظام و حضور گسترده ملت ایران را به صورت دقیقه مشاهده می کنند.

لاریجانی همچنین عرصه منطقه‌ای را مورد توجه قرار داد و گفت: در ایران انتخابات و حضور مردم رکن اصلی را دارد و این حضور گسترده مردم پیام‌های داخلی و خارجی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم خودشان مسئولان کشور را انتخاب می کنند و این در نظام جمهوری اسلامی باعث دلگرمی مسئولان خواهد بود.

رئیس مجلس گفت: این انتخابات با انتخاب فردی اصلح باید باعث تغییرات درونی در کشور، بهبود شرایط بین المللی و کمک به نهضت بیداری اسلامی شود.

لاریجانی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم باید با دقت در انتخابات حضور یابند تا در سرنوشت کشور موثر باشند، تصریح کرد: باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی برا اینکه «رأی مردم در دست مسئولان امانت است»، گفت: در این زمینه حراست و صیانت از آراء باید به خوبی انجام شود.

رئس مجلس با بیان اینکه تکثر کاندیداها منشا خیر و برکت است گفت: براساس ساز و کارها یک کاندیدا برگزیده می شود و بقیه باید در چارچوب قانون به نتیجه آراء احترام بگذارند. 

/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
    40 5
    ما از رئیس جمهور آینده میخوایم که یه کاریو حتما انجام بده . اونم اینه که سرعت اینترنت ایرانو درست کنه . اگه یکی از نامزد ها به این موضوع اشاره میکرد ، 100% رای میاورد
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
    3 0
    از طرف من به آقای دکتر رضایی بگین ناامید شیطانه، از همین فردا باید کارمون رو برای انتخابات 4 سال بعد آماده کنیم این دفعه که نشد انشاا... دفعه بعد