شیرزاد عبداللهی

وزارت آموزش و پرورش دوره انتقالی خود را سپری می‌کند. پچپچه ها شروع شده و بازار گمانه زنی ها داغ است. کسی دستش به کار نمی رود. پرسش اصلی در ساختمان قره نی و بیش از 700 منطقه اداری این است که چه کسی به عنوان وزیر در بال شمالی طبقه چهارم ساختمان وزارتخانه مستقر خواهد شد؟ در دفتر وزیر عکس قاب گرفته وزرای پیشین آموزش و پرورش روی دیوار نصب شده است. تا چند ماه دیگر سهم فیزیکی حاجی بابایی عکسی به عنوان وزیر یازدهم خواهد بود بردیوار. حاجی بابایی چهار دوره نمایندگی مجلس را تجربه کرد، عضو ثابت فراکسیون فرهنگیان بود. به هیات رییسه مجلس هم راه یافت و مدتی هم عضو کمیسیون امنیت ملی هم بود. اما معروف بود که دعدغه اصلیش آموزش و پرورش است. می گفتند در استیضاح وزرای پیشین آموزش و پرورش صحنه گردان بوده، اما خودش این اتهام را تکذیب می کرد. آخر سر خیاط هم در کوزه افتاد و حاجی بابایی وارد کار اجرایی شد. او که تا دیروز پرسشگر بود حالا باید پاسخگو می بود و پاسخگو بودن تحمل می خواهد. هر چند عده ای از منتقدان نشستن برصندلی وزارت آموزش و پرورش را رویای جاجی بابایی می‌دانستند که از سالها پیش برای آن برنامه ریزی کرده بود اما خودش می گفت که با عشق به آموزش و پرورش آمده. هر چه بود شاگرد شلوغ کلاس که معلمها را به ستوه آورده بود، مبصر کلاس شد!
حاجی بابایی هم مثل اکثر وزرای آموزش و پرورش با تیم خودش به وزارتخانه آمد. او اصولگرایی بدون عقبه حزبی و تشکیلاتی بود و شاید به همین دلیل به همشهری ها و هم منطقه ای هایش اعتماد کرد. هر وقت تند می شد ته لهجه شیرین همدانیش بیرون می زد. از سنقرکلیایی تا سریش آباد قروه و از آنجا تا روستای مریانج که حالا دیگر به شهر همدان پیوسته، دوستان و آشنایان را فراخواند. نیروهای ستادی گلایه می کنند که اکثر پست های کلیدی وزارتخانه را به همشهریانش سپرده است. یکی از کارکنان ستادی با انداختن دانه های درشت تسبیحش تا 17 نام را برای من شمرد. حاجی بابایی هرجا هم که پست سازمانی کم آورد، پست جدید خلق کرد. به عنوان نمونه در اسفند 88 طی حکمی جلال رحیمی برادر محمدرضا رحیمی معاون اول را به سمت قائم مقام وزیر در امور استان‌ها منصوب کرد و یا کیومرث هاشمی را قائم مقام وزیر در امور تربیت بدنی کرد. البته این انتصابات غیر قانونی نیست و از اختیارات وزیر است. حاجی بابایی که تا قبل از وزارت، از منتقدان پرشور وزرای آموزش و پرورش بود بعد از چهار سال وزارت نمی تواند به نقش سابق خود برگردد چرا که در دوره وزارت نتوانست مشکلات وزارتخانه را حل کند و یا حداقل در برابر منتقدان خود صبور باشد.
حاجی بابایی مدعی بود که آموزش و پرورش را مثل کف دستش می شناسد. او هم درد را می داند و هم درمان را. به همین دلیل به کارشناسان اعتنایی نداشت و آنها را احتمالا رقیب خود تصور می کرد. بسیاری از کارشناسان مستقل و نیمه مستقل در این دوره منزوی شدند. میراث معنوی حاجی بابایی در دستگاه آموزش و پرورش چه خواهد بود؟ به نظر من شاخص ترین ویژگی در مدیریت حاجی بابایی، سر و صدا و آمیختن اطلاع رسانی با تبلیغات بود. حجم سخنرانی های حاجی بابایی در تلویزیون و در جلسات چند صد نفری تا چند هزار نفری فرهنگیان، به اندازه چند وزیر آموزش و پرورش بود. او به مونولوگ خیلی علاقه داشت و زیر بار دیالوگ نمی رفت. در برابر پرسش های غافلگیرکننده خبرنگاران عصبانی می شد. یکبار در جواب خبرنگاری که از افزایش حقوق معلمان سوال کرده بود، با عصبانیت گفت: «خبرنگاران هر گاه بیکار می شوند یاد موضوع استخدام و حق و حقوق معلمان می افتند.. به کسی ربطی ندارد که معلمان چقدر حقوق می گیرند و چرا کم می گیرند. مگر ما از شما سؤال می کنیم که شما چقدر حقوق می گیرید؟»
یکی از ویژگی های حاجی بابایی ستایش های زبانی از معلمان بود. برنامه اصلی حاجی بابایی، ارتقای مرجعیت و جایگاه اجتماعی فرهنگیان بود. او بارها در سخنرانی هایش گفت که می خواهد دست معلمان را بگیرد و به قله ببرد. سخنان حماسی و غلو آمیز او در باره نقش معلم و جایگاه معلم و قله و... این تصور را ایجاد کرد که آقای حاجی بابایی در صدد راه انداختن حزب معلمان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 92 است. واقعیت این است که در این 4 سال در سطح جامعه موقعیت اجتماعی معلمان باز هم تنزل یافت. احبار معلمان به انتخاب شغل دوم و سوم، بر کیفیت کار آنها اثر گذاشت و نارضایتی خانواده ها از کار ضعیف معلمان در مدارس دولتی بازهم افزایش یافت. در داخل وزارتخانه هم اقدام چشمگیری در جهت افزایش منزلت و بهبود معیشت معلمان انجام نشد. یکی از کارشناسان وزارتخانه می گفت که مبلغی که برخی از کارکنان ستادی در ماه به عنوان مزایا دریافت می کنند تقریبا به اندازه حقوق یک دبیر شاغل در مدرسه است. در دوره حاجی بابایی معلم همچنان به عنوان آخرین حلقه زنجیر دیوانسالاری باقی ماند. به گونه ای که همه به او دستور می دادند و در کار او دخالت می کردند. در این 4 سال معلمان فقیرتر شدند و سفره هایشان خالی تر شد.
بیمه تکمیلی موسوم به بیمه طلایی یکی از ابتکارهای خوب اما ناقص رفاهی وزیر بود. اهمیت این بیمه در پرداخت بخشی از مبلغ حق بیمه توسط وزارتخانه است که تا کنون منبع پایداری برای آن پیش بینی نشده است. اصلی ترین یادگار حاجی بابایی، تعطیلی دو روز در هفته مدارس و کوتاه و بلندکردن طول دوره های آموزشی و ایجاد مجتمع های آموزشی روستایی و یک کاسه کردن مراکز تربیت معلم در قالب دانشگاه فرهنگیان است. من قبلا در همین سایت در خصوص این اقدامات مطالبی نوشته ام و به طور خلاصه می توان گفت که اولی با استقبال معلمان و دانش آموزان مواجه و دومی باعث ایجاد آشفتگی در مدارس شد و نتایج ایجاد مجتمع های آموزشی نیاز به اطلاعات مستقل و کار تحقیقاتی دارد. دانشکاه فرهنگیان هم از نظر دانشجو و نه هیات علمی و امکانات در حد همان مراکز پیشین باقی می ماند و احتمالا به منبع رانت مدرک تحصیلی تبدیل خواهد شد. آتش سوزی در مدرسه شین آباد و مرگ دانش آموزان در سفرهای اردوی راهیان نور ، به عنوان عملکرد منفی در کارنامه وزیر ثبت شد. بدتر از خود حوادث، برخورد نامتعادل وزیر در رسانه ها بود که به وجهه وزیر در افکار عمومی لطمه زد. در دوره حاجی بابایی سند ملی آموزش و پرورش سرانجام با تغییرات کلی در شورای عالی آموزش و پرورش و شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. متن سند احتمالا به دلیل کیفیت مونتاژی آن، فاقد استحکام و شفافیت یک متن حقوقی است و بخش عمده آن را مطالب تکراری، مبهم و شعاری تشکیل می دهد.
در مقایسه با دیگر وزرای آموزش و پرورش، حاجی بابایی نه نمره بالاتری می گیرد و نه پایین تر. او یک وزیر معمولی بود. تفاوت حاجی بابایی با فرشیدی و علی احمدی این بود که قبل و بعد از وزارت، انتظارات زیادی از خود ایجاد کرد، اما نتوانست تغییرات مطلوبی در آموزش و پرورش به وجود آورد. او نیز مثل وزرای پیشین خود درگیر امور روزمره شد و در تعیین اولویت‌های کاری به خطا رفت. اشتباه حاجی بابایی این بود که گمان می کرد با انتخاب ادبیات تبلیغاتی - بازاری و تعریف های بدون پشتوانه از مقام معلم و مرجعیت معلم و قله و این گونه فضاسازی های لفظی، می تواند روحیه شکسته معلمان را احیا و در آنها ایجاد انگیزه کند. حاجی بابایی می توانست باب یک گفت و گوی صادقانه با فرهنگیان و کارشناسان حوزه آموزش و پرورش را باز کند و فروتنانه به حرفهای معلمان گوش فرا دهد. به جای سخنرانی های تبلیغاتی به شعور مخاطبان خود احترام بگذارد و زبانی علمی و آکادمیک برای گفت و گو انتخاب کند. نیت حاجی بابایی قطعا خدمت به فرهنگیان بوده است، اما نتوانست از این فرصت استفاده لازم را به نفع آموزش و پرورش کشور ببرد. هرچند من معتقدم که در آموزش و پرورش، وزیر کار زیادی نمی تواند انجام دهد؛ اما یک وزیر خوب حداقل می تواند برای افزایش کارآمدی سیستم، شکاف بین حوزه ستادی و مدرسه را کوچکتر و بخشی از اعتماد از دست رفته را بازسازی کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 87
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    50 10
    منفی 60
    • amin IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      0 5
      به نظر من اصلا نیازی به نمره دادن نیست اینها که نوشته شده بود جز فحاشی و توهین از سر ضعف وعجز نبود من فهمیدم که این وزیر کارهای بزرگی انجام داده چون آدم های بزرگ همیشه مخالفان جدی هم دارند که فقط فحاشی میکنند من که یه حرف کارشناسی ندیدم زده بشه ...ضمنا پیشنهاد میکنم همین استاد شیرزاد عبداللهی را وزیر آموزش و پرورش بکنید و بهش نمره بدید مطمنم که سابقه مدیریت یه مدرسه 100نفری را هم نداشته ولی برای ما ایرانیها حرف زدن آسان ترین کاره
  • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    43 8
    منفی
    • محمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      1 5
      سلام مطالبي كه گفته شد واقعيت بود امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا مغلطه داشت بيشترين و بهترين عملكرد راحاجي بابايي داشت واقعا شجاعانه ، با بر نامه كار كرد هم در زمينه آموزشي و هم در ارتقا جايگاه معلمان (البته گراني ربطي به ايشان نداشت كه ...) وزارت خانه هاي ديگر راببينيد كه باتوجه به وزير كه تهرانيه يا اصفهاني يا آذري ، از معاونت ها و كارمندان و حتي آبدارچي هاش اكثرا همشهري آقاي وزيرند نه در اين دولت بود در دولت هاي قبلي هم همينطور ... لطفا سياه نمايي نكنيد.
  • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    28 46
    علی احمدی و فرشیدی که آموزش پرورش را نابود کردن.باز حاجی بابایی یه تحرکی داشت
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    23 14
    8
  • جلیل IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    23 65
    من به عنوان یک معلم بهش 20 میدم بنا به دلایل زیر 1- استخدام چهل هزار نفر در آموزش وپرورش با آزمون سراسری در کشور از بین ششصد هزار نفر متقاضی 2- استخدام شصت هزار حق التدریسی و حتی معلمان شرکتی که دولت هیچ تعهدی در قبال استخدام آنها نداشت 3- تعطیلی پنجشنبه ها 4- اینترنتی کردن نقل وانتقال فرهنگیان تا پیش از این طرح نواحی مناطق تخلفات زیادی انجام می دادند ومیزان معلمان را کمتر اعلام می کردند تا از انتقال آنان ممانعت شود ولی با اجرای این طرح و مشخص شدن تمامی معلمان در سراسر کشور و امتیازات به صورا اینترنتی معلمان قادر شدند به نواحی متبوع خود انتقال یابند 5-تدوین نظام رتبه بندی معلمان که با اجرای این طرح شاهد تحول عظیم در آموزش وپرورش خواهیم بود وبه معلم به چشم یک استاد نگاه خواهد شد
    • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      21 3
      كدوم رتبه بندي عزيزم ، دوباره همون آش و همون كاسه است ، اگر آئين نامه را خونده باشيد مي بينيد كه يك معلم با مدرك ليسانس ميتونه استاديار بشه دوباره همون كاغذ بازي ها ... هيچ تاثيري روى كيفيت آموزش نخواهد داشت
    • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      17 0
      عزیز جان این طرح هم با شکست مواجه شد چون الان تو سایت انتقالات خیلی از استان ها از جمله استان البرز غیرفعال هستند (؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) و به روش های دیگری نقل و انتقالات رو انجام میدن
    • بی نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      22 2
      اینها که نوشتی در بالا بردن سطح آموزش و پرورش کشور چه نقشی داد؟ در بالا بردن سطح رفاه و زندگی معلمان چه تاثیری داشته است؟ آیا کارهای فوق عدالت حقوقی را بین معلمان و کارمندان دیگر ایجاد کرده به عنوان مثال یک فوق لیسانس در دانشگاه دو میلیون میگیرد در آموزش و پرورش یک میلیون و مزایای دیگری که کارمندان دیگر دارند خوش به حال دانش آموزانت با این دست نمره حا......................ل می کنند
    • تینا IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      29 3
      شما آبروی هر چی معلم بود بردی با این کامنتت
    • حسینی A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      21 2
      من به عنوان یک معلم ، برایتان واقعاً متأسفم. شما از افرادی هستید که با معیار منافع شخصی به این و آن می نگرید . آیا خروجی این کار هایی که فرمودید ، نتیجه ای مثبت بر روی دانش آموزان و مدارس داشته است ؟ هر اقدامی که وزیر آموزش و پرورش انجام می دهد ، باید در دو محور صورت پذیرد : 1- بهبود شرایط معلم 2 - که مهمتر از هر چیز دیگری است ، بهبود شرایط دانش آموزان به لحاظ پرورشی و آموزشی . تمام اقدامات آقای حاجی بابایی متأسفانه پیکره ی این دو اصل را شکسته است . کجای تعطیلی پنجشنبه ها به نفع دانش آموزان بوده است ؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      19 5
      شما احتمالا از اونایی بودی که یه مدرک آبکی گرفتی و وزیر ... استخدامت کرد. متاسفانه در این 8 سال چنان اسیب و حشتناکی به پیکره جامعه بخصوص اموزش و پرورش زده شد که سا لیان سال فکر نکنم ترمیم بشه.
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      12 1
      ...اینکه با یه امتحان معلم انتخاب میکنن کار از اساس اشتباهیه...
    • معلم IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      2 0
      چه کسانی معلم شدند برادر عزیز می دانی؟
  • علیرضا EU ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    32 9
    6 از بیست
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    17 2
    صفر
  • مردم ايران IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    20 3
    30 سال قبل در كتابهاي درسي ما بود كه يكي از شاهان قاجار به سلف خودش وصيت كرده اگر ميخواهي راحت حكومت كني سعي كن مردم بيسواد باشند . تمام تلاش حاج بابا اين بوده كه سيستم آموزش و پرورش به سمت مكتب خانه هاي قديم و ابجد هوز حتي .... و فلك الفلاك بره . حاج بابا تيشه رو زد به ريشه آموزش و پرورش . عمق فاجعه در احياي كلاس ششم از ماقبل تاريخ و حذف سيستم نمره از ابتدايي نمود يافت . انشاالله خدا ....
  • علی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    41 0
    همه اینها باعث از بین رفتن شکوه و وقار شغل معلمی شده است.وقتی دانش آموزی به مغازه ای مراجعه میکند و معلم خود را پادوی آن مغازه می بیند. وقتی دانش آموزی سوار بر تاکسی می شود ومعلم خود را راننده آن تاکسی می بیند و........... همه طرح هایی که برای آموزش و پرورش در نظر گرفته می شود مانند سند تحول بنیادین و ... اگر برای معیشت و جایگاه فرهنگیان فکر اساسی در نظر گرفته نشود دچار بحران جدی در امر آموزش و پرورش خواهیم شد.این امر باعث شده که دیگر افراد نخبه و متخصص دیگر وارد آموزش و پرورش نشوند
  • حمید (معلم) A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    26 9
    سلام چرا افراط چرا تفریط ؟اگر 20 یعنی هیچ مشکلی نیست .پس چرا سهم بیمه طلایی کارفرما را از حقوق ما کم کردند قرار بود پس دهند اما عملا نه ؟ سبد کالاهای که قول دادند اما فکر کنم پارسال یکی دادند و اگر نمره کمتر از ده بدهیم یعنی هیچ کار بدرد بخوری نکرده من نمره 14میدهم
  • سید عبادالله EU ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    33 1
    بعنوان یک معلم که چندین وزیر را تجربه کرده ام حاجی بابایی جز حرف هیچ نداشت و ندارد دو صد گفته چون نیم کردار نیست یادمان نمی رود سر و صداهای او در محلس ششم علیه آموزش و پرورش دولت اصلاحات اما خدا خواست به او و همگان ثابت کند که به عمل است به سخنرانی نیست. دوران حاج بابایی دوران رکود کامل آموزش و پرداختن به حواشی و ظاهر سازی و امار ساری های بی اعتبار بود.
  • lind A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    2 25
    من نمره ی 17 می دهم ،از حق نباید گذشت
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    19 0
    منفی 1000000000000000
  • mohammad A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    19 2
    1.25 یک و بیست و پنج صدم ... مادرم معلم و خواهرم دانش آموزه و خودم دانشجوی فوق لیسانس ... ایشون با طرح های عتیقه اش تیشه به ریشه آموزش و پرورش زد و هر روز که بیدار شد یه طرح نپخته رو به خورد مردم داد ... وقتی آدم های کوچیک و غیر متخصص سر کارهای بزرگ بروند نتیجه می شود همین
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    19 1
    من بهش منفی میدم به خاطر این که بی جهت بدنه آموزش و پرورش را سنگین کرد.نظام آموزشی به هم ریخت.
  • بی نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    14 8
    خیلی هم نمره منفی ندهید باید منصفانه نگاه کرد ولی آقای وزیر هنوز به ما عیدی ندادند! مجتمع ها اصلا کار خوبی نبود. کادر اداری هم که جرات نداری بگی بالای چشمتون ابروست با هات لج می شن مخصوصا اگر پیمانی که باشی که دیگه هیچی .استخدامی حق التدریس ها کار خوبی بود.
  • بی نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    9 2
    20 از 100
  • یک فرهنگی از بندر امام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    18 0
    به عنوان یک فرهنگی حداقل بیست با ر درخواست ملاقات با ایشان را برای حل مشکل 17 نفر فرهنگی مطرح کردم وهرگز پاسخ نشنیدم ... راستی ایشان وزیر ....
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    2 18
    20
  • میلاد IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    5 26
    نسبت به وزرای قبلی نمره قبولی میگیره به نظر من 16
  • پرویز A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    27 3
    - 0 -
  • مهدی A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    1 16
    20/20/20
  • دلال مرکزی A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    16 0
    بچه کلاس دومی الان دارد درس کلاس پنجمی را میخواند! پسر کلاس دومی من داشت احتمالات ریاضی میخواند یهو بچه کلاس 5 من آمد و گفت امسال ما داریم اینو میخوانیم! حتما" وزیر بعدی درسهای کلاس 4 دبیرستان رو میخواد در کلاس اول ابتدایی بچپونه. ما که امسال سر کلاس دوم ابتدایی پیر شدیم
  • محمود IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    21 0
    به نظر من ایشان نمره ی صفر می گیرند. شما به طرح کلاس ششم نگاه کنید از یکطرف مدارس ابتدایی که از کمبود جا رنج می بردند دچار انفجار شدند و مدارس راهنمایی در مقطع کلاس اول دچار بحران، چرا که در کلاس ششم با یکدوره فشرده و کتاب های تازه تالیف و نبود تجربه، رکود درسی و در مقطع اول راهنمایی به دلیل وجود معلم خبره و متلاشی شدن مقطع تحصیلی، بحران اموزشی رقم خورد. ضمنا اگر مقطع ششم با یک ظرفیت کارشناسی از ابتدایی ترین مرحله از یک رده سنی گنجانده می شد باز بهتر از اب در می امد، ولی برش یک مقطع و اموزش فشرده معلمین و تهیه ی مکان و ساخت فضای اموزشی ضربتی فقط به خاطر به کرسی نشاندن حرف غیر کارشناسی وزیر مربوط فقط خسارت ببار اورد. خدا او را نبخشاید.....
  • دلسوخته IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    15 2
    وزیر بی لیاقت و حرافی است اکثریت معاونین و مدیرکل ها و رئیس های مناطق آدمهای ضعیف و بی کفایتی و بله قربان گوی وزیر ند.از جناب آقای دکتر روحانی می خواهم در تمامی مدارس انتخابات برگزار شود از بین معلمین بهترینها مدیر انتخاب شودازبین مدیران بهترین آنها رئیس منطقه شود از بین مناطق بهترین ها مدیرکل شود از بین آنها بهترینها معاون وزیر انتخاب شود.بهترین وزیر را هم شما انتخاب کنید
  • اصغرصالحی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    23 1
    از عملکرد واضح اقای حاجی بابایی در اموزش و پرورش 1- بی سواد یا کم سواد پروری بطوری که دپیلم از فوق لیسانس بیشتر حقوق می گیرد 2- ایشان فقط وزیر شعار بود 3- داشتن ضعیفترین وبی تجربه ترین مشاور و کارشنایان 4- در کمترین خواسته فرهنگیان حتی نتوانست وضعیت حقوقی را سرو سامان دهد و بندهای حکم حقوقی بین معلمین هم دوره و هم سابقه و هم مدرک اختلاف فاحشی و جود داشت که براساس ضوابط خاصی نیست و دیمی می باشد و این بدترین ناحقی در بین فرهنگیان هست 5- چیدمان کادر ادرات و مدارس در بدترین حالت صورت گرفته و دبیران نخبه کنار زده شدن که این خود افت بزرگی برای جامعه بوده است که اثارش بعدا بیشتر متوجه جامعه می شود6- حقوق ناچیز،که این خود انگیزه دبیران را در این تورم کمرشکن در سرکلاس گرفته7- امنیتی کردن مدارس8-....
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    15 2
    بنده نمره-0-رامیدهم چون از زمانی که حاجی بابایی آمد 1-بن خرید که باز هم کمک ناچیزی به معلمان میکرد قطع شد2- با آبرورریزی که در بیمه طلایی کردما خجالت میکشیم که بگوییم بیمه داریم چون در زمان ارائه هیج جا قبول نمیکنند3- استخدام نیروهای که هیچ گونه تخصصی در امر آموزش ندارند وهزاران ایراد دیگر که ...
  • نرگس IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    7 0
    با سلام من به عنوان یه دانش اموز با تعطیلی 5 شنبه ها موافقم.. به هرحال فرصت استراحت بیشتری رو به بچه ها میداد. اما اگر هر روز مدرسه ها مثلا ساعت 11- 12 تعطیل بشن و به جاش 5 شنبه ها تعطیل نباشه، هم خودش میتونه یه تغییر جدید باشه و مفید، البته اگه خوب اجرا بشه و پیش بره...
  • دبیر EU ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    5 0
    دوسال پیش که پدربزرگوارم که تحت کفالت دفترچه بیمه من بودند به رحمت خداوند رفتندهزینه ی کفن ودفن ایشان به احتساب حسابدار استان فارس 450تومان شدباور میکنید هنوز آنرا پرداخت نکرده اند بر استی به گفته ی دکتر رضایی در مورد ارزش پول آیا 450 هزارتومان دوسال پیش برابر با پنج میلیون تومان الان میکند یانه ؟شما جای من باشید وبگویید به وزیر محترم که مطالبات ما رانپر داخته وفصل وزیر بودنش هم به پایان رسیده چه نمره ای بدهم؟ یا حداقل کسانی که مثل من هستند چه نمر ه ای بدهند؟
  • جمشیدی IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    12 2
    بخدا تمام کار های حاج بابایی فقط بخاطر نشانه رفتن بر مسند ریاست جمهوری بود و والسلام که الحمدالله تیرش را احمدی نژاد به سنگ زد او وبعضی از مدیران کوتاه فکرش آموزش و پرورش را به ناکجا آباد بردند چند سال دیگر معلوم خواهد شد نمره او زی-----------ر ص--------ف-----ر حیف از صفر
  • علیرضا IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    10 4
    4 از 20
  • رضا IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    11 3
    2 از بیست.حاضر شدن در محل کار 4 نمره داشت که ایشان 2نمره گرفتند.
  • مریم A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    14 3
    ایشان به نظر من نمره ی صفر هم نمی گیرند .انقدر در طی این 4سال بلایی به پیکره ی اموزش و پرورش زد که تا سالیان سال قابل جبران نخواهد بود. از جمله اقدامات ایشاناستخدام عده ای حق التدریس که اکثرا تفریحی و از سر بیکاری هفته ای دو روز انهم بی انگیزه در مدارس کار می کردند که بالاخره استخدام شدند و از انجایی که هنگام حق التدریسی طبق روابط و پارتی به کار گرفته شده بودند بعد استخدام هم پست های کلیدی را به ایشان دادند و اکثر معلمان با تجربه و توانمندی که از طریق کنکور سراسری و با رتبه های عالی گرایش دبیری را انتخاب کردند و سالیان سال دور از محل سکونت در شهرها و مناطق دور خدمت می کردند را نادیده گرفتندو هیچگونه امتیاز و حقی برایشان قایل نشدند که بنده خودم یکی از اینها هستم و بسیار بسیار متاسفم که این
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    8 1
    محافظه کارترین و بي انگیزه ترين افراد بخصوص در چند ساله اخير آن هم با آزمونهاي غير استاندارد و با پارتي بازي و براي اينكه فك و فاميلهاي اين و آن مسوول بيكار نماند جذب آموزش و پرورش شده اند. گزينش معلم از نقاط ضعف اساسي نظام تعليم و تربيت ما بوده و هست. در گزينش معلم چنان بايد با وسواس و سخت گيرانه عمل كرد كه معلم شدن از آرزوهاي مردم باشد و شان معلم چه از لحاظ مادي و جه معنوي بايد هم رديف پزشكان متخصص و اساتيد دانشگاه ها گردد. خبره ترين و بهترين معلم ها بايد براي مقطع ابتدايي در نظر گرفته شوند و ميزان تحصيلات براي آنها دكتراي تعليم و تربيت باشد.اما متاسفانه هر کسی از یه دله دکانی مدرکی گرفت و امد شد
  • معلم A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    11 4
    نمره من صفراست چون فقط حرف وشعار بود
  • احسان A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    9 2
    یه صفر کله گنده
  • سعید IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    1 19
    باسلام من به عنوان یک معلم به ایشان از 20نمره20 میدم،چون با کارهای قابل توجهی که انجام دادند یکی استخدام نیروهای جدید بود که درطول دوره های پس از انقلاب چنین اتفاق بزرگی در آموزش و پرورش رخ نداده بود و بسیاری از خانواده های این مرزو بوم را تاحد 100درصدخوشحال نمودندو آرزوی طول عمر باعزت و سلامت برای ایشان از خداوندمنان و در پناه امام زمان (عج)را خواستاریم.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      0 0
      اشتباهي + زدم
  • بی نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    11 0
    000
  • یک معلم IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    11 1
    حیف وقت و انرژی که صرف نمره دادن به همچنین آدم هایی بشه!!!
  • ر IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    3 5
    طرح های اجرایی در ابتدایی با استخدام نیروهای غیر متخصص در چند ساله اخیر به هیچ عنوان موفق نبوده وبه ضرر آموزش بوده اند چرا که نه تنها باعث بالا رفتن کیفیت آموزش نشدند بلکه به علت عدم تخصص کافی معلمین ابتدایی با لاترین افت تحصیلی را به وجود آورده است اگر باور ندارید یک آزمون تخصصی علمی برگزار نمایید.
  • اسدی A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    7 2
    واژه ی « صفر » تا کنون این قدر واقعی نبوده است
  • علی A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    6 0
    علی ".... یکبار در جواب خبرنگاری که از افزایش حقوق معلمان سوال کرده بود، با عصبانیت گفت: «خبرنگاران هر گاه بیکار می شوند یاد موضوع استخدام و حق و حقوق معلمان می افتند.. به کسی ربطی ندارد که معلمان چقدر حقوق می گیرند و چرا کم می گیرند. مگر ما از شما سؤال می کنیم که شما چقدر حقوق می گیرید؟" آقای حاج بابایی ؛نکندخودشان هم ازسربیکاری وهراس از پایان وزارت خود باتصویب نظام رتبه بندی و...یاد رفع تبعیض از حقوق معلمان افتاده اند
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    7 0
    سلام من تصميم گرفتم به صورت توصيفي به شما نمره بدهم .نياز به تلاش بيشتر.چرا؟شما روساي مناطق را بر اساس چه ملاك ومعياري انتخاب كرديد ؟ منصفانه بگوييد ؟ شما براي طرح هاي عجولانه تان چه قدر كار كارشناسانه انجام داديد؟ايا شما نيروهاي صاحب فكر را به حاشيه نبرديد؟ براي دفاع از خود بارها همايش بي محتوا با كار گرداني افراد مجيز گو نگذاشته ايد؟استفاده ابزاري از ادمها نكرده ايد؟به نظر من شما ميتوانستيدمشاور ديني خوبي براي وزير باشيد نه خود وزير -وزير اموزش وپرورش بايد فردي باشد كه تخصص لازمدر زمينه علوم تربيتي داشته باشد - تجربه مثبتي در زمينه اموزشي داشته باشد-سلسه مراتب اموزشي پرورشي را طي كرده باشد- از حسن شهرت برخوردار باشد -دلسوز باشد -بداند كه وظيفه اش تربيت سياست مدار است نه انجام كارهاي سياسي-
  • رضا IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    8 0
    سلام،چه انتظاری از این بدبخت دارید هر جای دنیا اگه مسوولیت را بدید دست آدمهای کوچیک بهتر از این نمیشه ، مشکل از کسی بود که اینو آورد گذاشت اینجا.
  • مهدی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    1 6
    مردی نبود فتاده را چیز زدن حداقل انصاف داشته باشین چرا بعضی فقط سیاه و سفید رو می بینن مثلا درسته که بیمه طلایی اون چیزی که فکر می کردیم نیست ولی سراغ دارم فردی را که از بیست میلیون هزینه عمل ستون فقرات با همین بیمه فقط حدود دو میلیون پرداخت کرده و... درسته این اقا مثل همه ما ایرادایی داره ولی همه کارها را که نمیشه زیر سوال برد
  • معلم IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    6 0
    من نمره صفر می دهم بیشترین پارتی بازی در این دورا ن صورت گرفت نیروههایی وارد آموزش و پرورش شدند که همگی از اقوام روسای آموزش و پرورش بودند و مدرک تحصیلی درست و حسابی نداشتند
  • پانا IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    4 1
    من به اقای وزیر نمره ی صفر میدهم ایشان بجز گند زدن توی اموزش و پرورش کاری نکرد مثل بیکار کردن مربیان پیش دبستانی نونشون را برید...
  • قربان اسماعیل پور IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    7 0
    افزایش حق مدیریت ومعاونت مدارس در حد 200000تومان وبالاتر پرداخت اضافه کاری در حد 200تا300هزار تومانی در هر سه ماه یکی از موارد تحول بنیادین آقای وزیر بود.باعث شد مسولین نور چشمیهای نالایق خود رادر پستهای مدیریت ومعاونت مدارس منصوب وافراد شایسته و لایق که سالیان سال با حق مدیریت ناچیز کار کرده اند را عزل نموده وبه کلاس درس بفرستند . درحالی که کار مدیر ومعاون بسیار راحت تر است از آموزش واکثراً دنبال ریاست هستند اختلاف حقوق بین مدیر ومعلم نباید باشد. ,واگرباشد میزان قبلی کافی بود زیرا انگیزه کار از معلم گرفته شده واین باعث افت کیفیت اموزش شده ومیشود .زیرا سرآغاز هر تحولی از کلاس درس است.آقای وزیر در پیشگاه خدا چگونه جواب این ظلم را خواهد داد.چون زمینه این ظلم را ایشان فراهم کرد .
  • زهرا IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    6 0
    من فوق ليسانس رياضي از دانشگاه سراسري هستم كه 6 سال فارغ التحصيل شده ام ويك سال به عنوان معلم شركتي مشغول تدريس بودم كه در استخدامي اخير به دليل كسر ساعت اجازه شركت در امتحان را هم بهم ندادن چندين بار بهشون نامه دادم ولي هيچ جوابي دريافت نكردم بنابراين من1000-بهشون ميدم تازه من آدم منصفي هستم كه اين نمره رو دادم وگرنه .....
  • بی نام A1 ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    همکارگرامی من یک مدیر هستم با داشتن 146 دانش اموز به دلیل تقاضای تدریس در سال تحصیلی گذشته مورد بی مهری قرار گرفتم و نه تنها استمرار مدیریت مدرسه رابه بنده ابلاغ فرمودند بلکه معاون های اموزشی و پرورشی و مشاور و حتی خدمتگزار مدرسه را به دلایل واهی حذف نمودند و در کنارش باجابجایی بیش از هفت دبیر مواجه شدم که تا ان زمان سعادت همکاری با ان عزیزان را نداشته و با خصوصیات متقابل یکدیگر و دانش اموزان اشنا نبودند باز هم صددرصد قبولی داده و علاوه بر ان افتخاربیشترین قبولی شهرستان برای مدارس خاص راهم داشتیم . شما بگویید اگر بجای من مدیر بیکار بودید میتوانستید استقامت کنید ؟ بماند که حاشیه ها را نگفتم و اما لحن کلام شما اگر من مدیرتان بودم نظارت صددرصی اخلاقی و پرورشی و علمی از کلاس درستان می داشتم.
  • دغدغه IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    6 0
    اموزش و پرورشی در کار نیست.جایگاه معلم در جامعه از بین رفته.فکر نمی کنم کسی بتواند ان را برگرداند. در حال حاضر این شغل برای ضمانت بانکی خوب است.ولی هر کی می خواهد بیاید و برود. با جان دل این 4سال دیگر را اگر عمری باشد برای جوانان مملکتم خدمت خواهم کرد.الان چند روز است مواجب نداده اند فرزندم می خواست بره دانشگاه، پول کرایه نداشتم بهش بدهم شرمنده شدم.
  • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    2 1
    پایین تر از صفر.همه ش شعاره بود. بی نظمی ترین وزارتخانه آموزش و پرورشه.معلم ها رو مسخره گرفتن.
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    3 0
    000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
  • بوكان IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    3 0
    منفي بينهايت زيرا كه مقصر اصلي حادثه شين اباد پيرانشهر كه بالغ بر 30دانش اموز معصوم ابتدايي در اتش سوختند.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    3 0
    زیرصفر
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    2 0
    یکی از کارهای ناموفق ایجاد مجتمع های شهری و روستای باچندین نفر معاون که عملا هیچ کاری انجام نمی دادند با حقوق سرسام اور معاونت ومدیریت که بدنه اموزش وپرورش را بزرگ کرد و هزینه اضافی را ایجاد کرد و همچنین کسر بدی اب وهوا از شهرستان ها ی محروم و مرزی
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 5
    من به عنوان یک معلم بهش نمره 14می دهم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    2 0
    من به خاظر اینکه پنج شنبه را تعطیل کرد ولی روزهای دیگه هفته باید تا 2و3 درمدرسه باشیم وکار کنیم و هم بچه ها از خستگی درس را نمی فهمیدند وهم معلم ازخستگی بازده کارش پایین می امد خودم را بازنشسته پیش از موعد کردم تا نجات پیدا کن
  • مدیر دبستان IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    3 0
    بنده مدیر یکی از دبستانها در استان اردبیل هستم و معتقدم ضربه ای که حاجی بابایی به پیکره تعلیم و تربیت زد تا سالها قابل جبران نخواهد بود. یک نمونه از نتایج استخدامها که با آن درگیرم این بود که ظاهرا به توصیه استانداری شخصی دیپلمه برای آموزگاری استخدام شده و بعد از پاسکاری در بین چندین دبستان بالاخره با اصرار رئیس منطقه مجاب شدم تا از وجودش در دبستان بهرمند شوم . آموزگار مورد نظر دارای معلولیت جسمی مادرزادی (از ناحیه دست) و از نظر ذهنی عقب مانده است اما ابلاغ تدریس دارد ! در سالتحصیلی 91-92 مجبور شدم از وی به عنوان کادر خدماتی و آبدارچی مدرسه استفاده کنم که این وظیفه هم از توانش خارج بود و جالب اینکه کادر خدماتی مدرسه که لیسانس تربیت بدنی دارد به جای ایشان در کلاس سوم ابتدایی تدریس می نمودند
  • خبرنگار IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    3 0
    هیچ وقت یادم نمیرود چند روز پس از آتش سوزی مدرسه ای در چابهار و مردن چند دانش آموز در نمایشگاه مطبوعات وقتی داشت با خبرنگارها درباره نوسازی مدارس شعار میداد خانمی فریاد زد شما از وضعیت مدارس استان چهارمحال و بختیاری خبر دارید که هنوز در معرض آتش سوزی هستند، این آقای وزیر چنان رفتار زشتی کردند که خبرنگارها هم تعجب کردند! یکی دو ماه بعد مدرسه پیرانشهر آتش گرفت و... نمرش منفی بی نهایت!
  • عجبا IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    4 0
    در کل تیر خلاص و زد به همه 0 هم زیادشه
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    4 0
    طبل توخالی بود والسلام
  • بدبخت IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    4 0
    نمره اش صفر
  • بی نام IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    3 0
    ناصرالدین شاه بعد از تاسیس دارالفنون به امیرکبیر گفته بود : اگر اینها بفهمند که در ممالک دیگر چه خبر است که به ما سواری نمی دهند !!! ....عزیزان ! جوش چی رو می زنین ؟ مگر مشکل حاج بابائیه؟ همه می دونیم که نه . سیستم غلطه . هر کی هم بیاد همینه...
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    5 1
    نابود شد آموزش و پرورش... خدا ازش نگذره.......
  • از طرف جانبازان شاغل اموزش پرورش مزند IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    2 0
    باسلام چرا باز نشستگی پیش از موعد جانبازان شاغل اموزش پرورش را اجرانمی کنید چرا حق این عزیزان را ضایع می کنید در قیامت وزیر محترم اقای حاجی بابایی شما مسئولید نمی توانید جواب بدهید از وزیری که در اینده نزدیک پست این وزارت خانه را می گیرد امیدوارم که باز نشستگی پیش از موعد جانبازان دلاور که جانشان را تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده اند با اعتبار قوی تصویب همراه با پاداش اخر سال بازنشسته نمایند به امید ان روز وسلام
  • معلم IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    2 0
    واقعا همین گونه است از معلم چیزی جز شخصیت تحقیر شده باقی نمانده است
  • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    1 0
    عزیزی که دفترداران را وزیر محترم که معاون اجرایی کرد آیا واقعا حقشان نیست بخیل هستید چرا که فقط دوست دارید یک لقمه نون را خودت بخوری. نه عزیزم خداوند روزی رسان همه هست آیا قبل از اینکه معاون بشوند اینرا هم میگفتید؟ مگر اینان زحمت کش نبودند؟ ارزشی نداشتند؟ فقط اسم معاونت نیست تمام روزهای تابستان برای ثبت نام تا 10شب در مدرسه هستند. همین بیسوادنان به قول شما خانه و زندگی خود را فنای مدرسه کرده. یکماه تمام تیرماه برای ثبت نام برای وارد کردن نمره بکفا حتی وورد، اگسل و کل تدارکات پرورشی را انجام میدهند. مدیری که لیسانس دارد حتی کار با کامپیوتر را نمیداند، مدرک گرایی شهرت نیست کاردان بودن شرط است. وزیر محترم دفترداران را درک کرد که این معاونت را به اینان داد حضرت علی چهل کشمش را بین 40 تا از یارانش تقسیم کرد پس صفحه وت
  • پدر یک دانش اموز A1 ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 0
    لطفا یک نظام اموزشی مانند نظام اموزش فعلی ایران به من یا به خودتان معرفی کنید که از پایه ی هفتم!!!! تازه زبان انگلیسی ( زبان بین المللی ) رو اموزش بدند انهم فقط 2 ساعت در هفته! قبلا که ساعات تدریس زبان بیشتر بود چه شد؟ حالا که کم شده چه میخواهد بشود؟ ایا دانش اموز 15 ساله ما به اندازه ی دانش اموز 15 ساله عراقی یا کویتی یا ترک میتواند به زبان بین المللی سخن بگوید یا بنویسد؟؟ لطفا فکر کنید و با ارسال نظرتان مسولان را از فاجعه ی اموزش در این مورد آگاه سازید.
  • محمدرضا A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 0
    اموزش زبان در ایران خیلی ضعیف بوده و از زمان اجرای طرح ناقص تحول بنیادین بی مهری نسبت به زبان بین المللی انگلیسی بیشتر شده. به طوریکه ساعات تدریس زبان کم شده و تازه از پاییه هفتم اموزش زبان شروع میشود. این یک فاجعه است....
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    1 0
    0/0/0/0/0 وای اصلا ارزش نداره خودمو خسته کردم.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    1 0
    نمره اش خوبه هیجوقت متل این وزیر جدید که هنوز نیومده صدتا توهین بار فرهنگیان کرده نبود ادم دلسوز میخواد که نقص طرحها رو ببینه وکم کم برطرف کنه نه سیاست بازی که همش دنبال ایراد از کارای قبلی باشه
  • یه معلم IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    1 0
    بدترین دوره مال فانی که ما راهم فانی خواهد کرد چون تعداد دانش آموزان کلاس را دوبرابر کرده وتنهای قشری هست که به علت کسر مالیات حقوق معلمان کاهش یافت ورتبه بندی معلمان را ملغی کرد فانی مدیر هست که در ناکارامدی اموزش وپرورش رشد یافته حتما بعد از چندین سال به عیان خواهیم فهیمد
  • بی نام A1 ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 0
    فاني ادامه دهنده روشهاي غلط حاج بابايي و لغو كننده روشهاي خوب وي مثل بيمه طلايي و تعطيلي پنج شنبه هاست اگر بتواند . بعنوان مثال وقتي اينهمه فوق ليسانس زبده و بيكار داريم اين همه هزينه براي دانشگاه فرهنگيان با اين اوضاع اقتصادي چه لزومي دارد؟
  • بی نام A1 ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 0
    معلمهاي عزيز روزي كه ابتدايي 6 ساله شد و سال آخر دبيرستان را حذف نموده وبه ابتدايي يكسال تكراري بدون معلم وامكانات لازم اضافه كردند و نيز حذف دروس زبان در سن يادگيري زبان . چرا آنروز صداي كسي در نيامد .
  • علی IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 1
    2 از 20