باشگاه خبرنگاران نوشت:

موسس گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه ابراز پیشیمانی کرد که شورای ملی را سرنگون نکرده و دولتی نظامی تشکیل نداده است.
به گزارش شبکه العالم؛ ریاض الاسعد سرهنگ فراری ارتش سوریه که پس از ورود به ترکیه جریان مسلحی با نام ارتش آزاد سوریه را تشکیل داد، در سخنانی مطبوعاتی گفت که "اولین هسته های شوراهای نظامی را در شهر حلب تشکیل داده و راهبردش گسترش انقلاب در همه سوریه به خاطر دشواری مقابله با نیروهای نظام سوریه بود".

به گزارش خبرگزاری آسیا، وی با بیان اینکه سیاستمداران مخالف سوری "شبیحه" انقلاب هستند که در هتل ها به زیان انقلابیون داخلی لم می دهند؛ فاش کرد که "تلاش های جدی برای از بین بردن او از سوی شورای ملی سوریه و همچنین ائتلاف سوری مخالفت صورت گرفته است".

وی افزود: آنچه اکنون در انقلاب سوریه روی می دهد این است که همگان رفتاری برخلاف گفتار خود دارند و در حقیقت همه ما دروغگو هستیم و دروغگویی در زبان ما یک واقعیت شده است و اکنون همه سوری های مخالف فقط پست و منصب می خواهند و برخی نیز در سایه این شرایط از نظر مالی سود می برند و به این شیوه مسیر انقلاب منحرف شده است و شورای ملی انقلاب سوریه را به انقلاب شبیحه ها کرده اند.

الاسعد که نجات جانش را مدیون دولت ترکیه است دفاعی جانانه هم از دولت اردوغان کرد و گفت: ترکیه از بزرگترین حامیان انقلاب است و می خواهد که بحران سوریه در نزدیک ترین فرصت پایان یابد. تحقق انقلاب سوریه به تاخیر افتاده است زیرا مقاصد صادقانه نیست وعزم خالصی وجود ندارد.

الاسعد یکی از پاهای خود را در جریان تلاش برای ترورش با استفاده از یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در شهرک المیادین در استان دیر الزور در شرق سوریه در اوایل سال جاری از دست داد؛ شهری که گروه های مسلح مخالف زیادی در آن حضور دارند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    22 5
    ننگ بر تروریسم
    • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      17 6
      جالبه اینجا حتا به شعار مرگ بر تروریسم هم منفی میدند . ببینید اخر حمایت از امریکا به کجا کشیده میشه ؟ حمایت از تروریسم. بله حمایت از تروریسم ، مگه امریکا در طی تاریخش کاری جز این کرده؟ ( اندکی تاریخ بخونیم جز در موارد استثنایی امریکا همیشه به تروریست ها کمک کرده)
    • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      6 1
      ما مخالف تروریسم هستیم ولی هر کس که شما گفتید تروریست لزوما تروریست نیست
  • حمید IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    12 9
    با نظر بی نام موافقم. متاسفانه اینجا کسانی میان که در ظاهر مثل آمریکا ادعای مدافع حقوق بشر رو دارن اما در باطن قلبشون با تروریست های جنایتکار در سوریه می تپه. مرگ بر تروریسم مرگ بر آمریکا
  • راد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    9 3
    سیا جوخه های ترور را در سرتاسر جهان آموزش داده برای منافع آمریکا منجمله تروریستهای کندور در نیکاراگوئه و جوخه های ترور در گواتمالا. القاعده در افغانستان دهه 80. دست کارشناسان سیا همیشه به خون ملتهای ستمدیده جهان آغشته بوده و هست. تعجبی ندارد که مدافعان سینه چاک غرب و آمریکا همان مدافعان تروریسم جهانی باشند
    • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      7 1
      تنها کسانی از امریکا حمایت میکنند که هیچ خبری از تاریخ ندارند وگرنه کسی که اندکی تاریخ بخاند براحتی متوجه میشود که امریکا نه تنها دوستدار ازادی و برابری انسانها نیست بلکه خود بزرگترین دشمن ازادی است همین است که براحتی در طول تاریخ با تروریست ها و تندروها در یک جبهه قرار گرفته است. شاید گفتن نمونه های قبلی دشوار باشد ولی همین جریان سوریه براحتی حقیقت را برای هر کسی که میخاست انرا ببیند اشکار کرد.
  • نگران آینده IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    11 2
    اینجا نگران نیستم همدیگر را بکشند ولی می گویند ارتش ازاد از بقیه مخالفان اسد بهترند
    • سرهاد IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
      2 1
      همونهایی که قلب سرباز سوری را از قفسش شکافتند نه دوست عزیز او اررتشی که بنام ارتش ازاد خوانده میشود یا تروریستهای القاعده که بنام النصره سر می برند و مال و ناموس یک اقلیت (کردها) همیشه ستم دید در تاریخ را بنام اسلام حلال اعلام میکنند و از کشورهایی همچون ترکیه که بانی اصلی جنگ وکشته شدن دها هزار مردم بیگناه میباشند هیچ فرقی با یک دیگر ندارند
  • farid A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    سلام ریاض اسعد یا سلیم ادریس خائنین به سوریه و مردم ان که دست به دامن دشمنان سوریه {عربستان و ترکیه} شده اند جز ننگ ابدی وخواری نخواهند داشت