رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در نشست خبری امروز خود، به گزارش سرویس مشکلات مردم درباره مشکلات مردم مجاور خیابان ۱۷ شهریور واکنش نشان داد و اعلام کرد شهرداری به تعهدات خود درباره این خیابان عمل نکرده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتشار گزارشی درباره نارضایتی شهروندان از شهرداری تهران به خاطر مسدوسازی و پیاده راه شدن خیابان ۱۷ شهریور (اینجا) باعث شد محمد سالاری، عضو شورای شهر پایتخت درباره این پیاده راه، توضیح دهد.

او در پاسخ به خبرگزاری خبرآنلاین درباره مشکلات مردم این منطقه گفت: پیاده راه ۱۷ شهریور مربوط به شورای چهارم نیست و قطعا شورای چهارم و معاونتهای مربوطه از مشکلات آن درس گرفته اند و در پیاده راه سازیهای جدید این مسایل را لحاظ می کنند. به طور کلی پیاده راه سازی ۱۷ شهریور یک تصمیم اشتباه نبود، بلکه اشکال اینجاست تمامی ملاحظات مشاوران در فرآیند اجرایی کاملا اجرا نشده، والا پیاده راه سازی و آرام سازی و عدم ورود وسایط نقلیه در درون شهرها، حزء اصول شهرسازی در کل کشورهای توسعه یافته است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری توضیح داد: در خیابان ۱۷ شهریور، برخی از پیوستهای مطالعه شده که مربوط به موضوع کاربریهای کسبه و واحدهای تجاری آنجا بوده ولی این پیوستها بررسی نشده. بیشتر کاربریهای مغازه ها مرتبط با خرید و فروش وسایط نقلیه بود، مشاوران پیشنهاد داده بودند آنها با تغییر کاربری به کافی شاپها و تفرج گاه ها بشود که این کار انجام نشده.
او همچنین گفت: خانه هایی که در مجاورت ۱۷ شهریور هستند به این دغدغه های شهروندان که هر نوع ساخت و ساز ملزم به داشتن پارکینگ است و آنها به دلیل مسدود شدن خیابان نمی توانند پارکینگ تامین کند، شهرداری قرار بود یک سری پارکینگهای تبلیغاتی بسازد که این مسایل انجام نشد و حالا دارند این مشکلات را رفع کنند. قطعا در موضوعات منطقه ۱۲ این مسایل به صورت همه جانبه مورد بررسی قرار می گیرد.
سالاری درباره ادامه سیاست پیاده راه سازی در تهران گفت:پیاده راه سازی در برخی از معابر و میادین به شدت مورد توجه کمیسیون شهرسازی و معماری است. برای اولین بار شهرداری تهران در طول دهه های گذشته شروع به اقدامات ارزشمندی در این زمینه کرده است. دغدغه هایی که دوستان در ارتباط با تخریب بناهای تاریخی دارند یا بحث بناهای میراثی و تاریخی و حقوق مکتسبه ذی نفعان و مردم، قطعا مورد توجه اعضای شورا است.


17۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =