شعر کنایه‌آمیز قاضی‌پور برای تراکتورسازی‌ها و نطق توکلی در جایگاه ویژه پارلمان در جلسه بررسی بودجه

نمایندگان مجلس نهم از امروز وارد بررسی لایحه بودجه 95 در صحن علنی مجلس شدند.

به گزارش خبرآنلاین حال و هوای امروز مجلس بودجه‌ای بود. سومین لایحه بودجه دولت روحانی بعد از آنکه در کمیسیون تلفیق بررسی و تغییرات لازم اعمال شده بود امروز به ایستگاه صحن مجلس رسید تا نمایندگان مسیر بودجه‌ای دولت در سال جاری را تعیین تکلیف کنند.

بعد از آنکه موافقان و مخالفان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند، و نوبخت به نمایندگی از دولت سخنانش را عنوان کرد کلیات به رای گذاشته شد و با رای اکثریت قاطع مجلس به تصویب رسید.

اما صحن سبز پارلمان نهم در روز بودجه خالی از حاشیه نبود؛ از مجادله دو عضو هیات رییسه تا خواندن شعر ترکی از سوی قاضی‌پور.

  

پوشه "آبی ها"
 
از ابتدای این جلسه پوشه های آبی رنگی بر روی میز نمایندگان به چشم می خورد که نشان از مواد و جزئیات بودجه 95 داشت .
 
شعر ترکی قاضی پور در مدح امام حسین (ع)
 
 نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس که طی دو ماه اخیر تبدیل به یک نماینده حاشیه‌ای شده است، امروز هم با حاشیه در صحن حاضر شد. او که این روزها با خبر انتقادش به شعار طرفداران تیم فوتبال تراکتورسازی در رسانه‌ها خبرساز شده است، امروز در صحن مجلس همان شعر را در مدح امام حسین(ع) خواند.
 
وی گفت: یل یاتار طوفان یاتار / یاتماز حسینین پرچمی
 
 نطق توکلی در "جایگاه ویِژه"

امروز برای اولین بار نمایندگان برای ایراد نطق خود طبق ادوار گذشته پشت جایگاه ناطقان مجلس حضور پیدا نکردند که این رویه با نطق احمد توکلی تغییر کرد. 

 وی پیش از ایراد نطق خود در موافقت با بودجه سال 95 گفت: بنده نطقم را روی سکوی جایگاه ناطقان قرائت خواهم کرد تا جلوی این سنت را بگیرم. 

اعتراضات دو عضو هیات رییسه به یکدیگر

عبدالرضا مصری که امروز به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه 95 پشت تریبون رفته بود زمانیکه بیشتر از زمان قانونی به سخنانش ادامه داد با اعتراض محمد دهقان دیگر عضو هیات رییسه روبرو شد.

مصری اما در پاسخ به این انتقاد به دهقان گفت چون حرف‌های من به مذاق شما خوش نمی‌آید اجازه نمی‌دهید صحبت کنم. دهقان نیز در واکنش به این سخن مصری تلویحا به او اشاره کرد که ما در یک خط هستیم و او هم موافق کلیات لایحه بودجه است.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    1 5
    به شما ربطي نداره رابطه تراكتوريها با قاضي پور
  • مهران . ت... A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    1 1
    « حسینین پرچمی» هیچ موقع نمی خوابد یعنی کسی نمی تواند آن را بخواباند. اما « تراختور پرچمی» هر روز مورد هجوم مخالفان قرار دارد و این شعار فقط برای حمایت از تیم محبوب خود است و همگان می دانند مردم شریف آذربایجان چه ارادتی به امام حسین علیه السلام دارند.
  • بی نام RO ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    1 2
    ما که این شعارو قبلا نشنیده بودیم یاتماز حسینین . اولین بار به نام تراکتور و از طرفداران تراکتور شنیدیم.
  • ابوالفضل IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    1 2
    این شعار از قرن ها پیش شعار مردم ولایت مدار آذری زبانها در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین ع بوده و چند سالی هم هواداران تیم قهرمان تراکتور سازی از آن استفاده می کنند و این هواداران هم بخشی از همان مردم ولایی هستند و جای هیچگونه حاشیه سازی نمی باشد .