فیلم حماسی «برخورد تایتان‌ها» به عنوان تازه‌ترین فیلم سه‌بعدی به نمایش درآمده، در اولین هفته اکران صدرنشین بازار جهانی شد.

به گزارش خبرآنلاین، «برخورد تایتان‌ها» ساخته لویی لتریه («هالک شکست‌ناپذیر») در اولین هفته نمایش در بازار آمریکای شمالی از فاصله جمعه تا یکشنبه در 3777 سینما 4/61 میلیون دلار فروخت و به راحتی رقبای خود را شکست داد.

به این ترتیب «برخورد تایتان‌ها» توانست رکورد هفته عید پاک را بشکند که تا پیش از این با 2/40 میلیون دلار در اختیار «فیلم ترسناک 4» (2006) بود.

سام وورثینگتن، لیام نیسن، رالف فاینس، جیسن فلمینگ، جما آرترتن و الکسا داوالوس در این پروژه 125 میلیون دلاری بازی می‌کنند که اکران آن از پنجشنبه شب گذشته آغاز شد و با احتساب فروش روز اول تاکنون 1/64 میلیون دلار به دست آورده است.

سام وورثینگتن ستاره فیلم‌های «رستگاری نابودگر» و «آواتار» در «برخورد تایتان‌ها» نقش پرسیوس را بازی می‌کند که خدا به دنیا آمده، اما مانند یک انسان بزرگ شده است.

او در ماموریتی حماسی به جنگ هادس، فرمانروای مردگان و دنیای زیر زمین (رالف فاینس) می‌رود که می‌خواهد زئوس، پادشاه خدایان (لیام نیسن) را از قدرت ساقط و دنیا را جهنم کند.

«برخورد تایتان‌ها» روایتی روزآمد از فیلمی به همین نام با بازی لارنس اولیویر، کلر بوم، مگی اسمیت و اورسولا اندرس است که سال 1981 به کارگردانی دزموند دیویس ساخته شد.

«برخورد تایتان‌ها» همچنین در اولین هفته اکران در بازار بین‌المللی در 4240 سینما در 15 کشور حدود 2/44 میلیون دلار فروخت و فیلم اول شد. «برخورد تایتان‌ها» در هر 15 کشور فیلم اول هفته بود.

به این شکل مجموع فروش جهانی فیلم با احتساب بازار آمریکا و کانادا رقمی در حد 26/108 میلیون دلار شده است.

پس از موفقیت «آواتار» بسیاری از استودیوها در هالیوود نمایش فیلم‌های سه‌بعدی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، چرا که می‌توانند بابت این تجربه قیمت بلیت‌های سینما را بالا ببرند. «برخورد تایتان‌ها» در اصل حتی یک فیلم سه‌بعدی واقعی نیست، بلکه پس از پایان تولید از فرمت دوبعدی به سه‌بعدی تبدیل شده است.

رده دوم جدول فروش آمریکای شمالی از آن کمدی «چرا من هم ازدواج کردم؟» به کارگردانی تایلر پری فیلمساز پرکار آمریکایی شد.

این فیلم در اولین هفته نمایش در 2155 سینما 1/30 میلیون دلار فروخت و فیلم دوم شد. جنت جکسون، تایلر پری و جیل اسکات در «چرا من هم ازدواج کردم؟» بازی می‌کنند و داستان درباره چهار زوج است که در تعطیلات سالانه دور هم جمع می‌شوند.

تایلر پری که به خاطر ساخت فیلم‌های کم‌هزینه شهرت داشت، پارسال فیلم «مدئا به زندان می‌رود» را روی پرده سینماها داشت.

انیمیشن سه‌بعدی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» تولید دریم‌ورکس انیمیشن در دومین هفته نمایش 2/29 میلیون دلار فروخت و در رده سوم قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم در 10 روز 3/92 میلیون دلار شده است.

«آهنگ آخر» با بازی میلی سایروس دیگر فیلمی است که از این هفته در سینماهای آمریکا اکران شده است. این فیلم در 2673 سینما 2/16 میلیون دلار فروش داشت و در رده چهارم قرار گرفت.

 جولی آن رابینسن کارگردان «آهنگ آخر» است و گرگ کینر و بابی کولمن دیگر بازیگران آن هستند. داستان درباره دختری شورشی با بازی سایروس است که به یک شهر ساحلی در جنوب آمریکا فرستاده می‌شود تا تابستان را با پدر خود (کینر) بگذراند.

فیلم سه‌بعدی «آلیس در سرزمین عجایب» به کارگردانی تیم برتن در پنجمین هفته نمایش 2/8 میلیون دلار فروش داشت و ضمن اینکه در رده پنجم قرار گرفت، مجموع فروش خود را در آمریکا به 7/309 میلیون دلار رساند.

فیلم برتن که یک ماه صدرنشین بازار بین‌المللی بود، این هفته در 51 کشور و 8443 سینما 2/34 میلیون دلار فروش داشت.   

کمدی «ماشین زمان جکوزی» تولید استودیو مترو گلدوین مه‌یر در هفته دوم اکران هشت میلیون دلار فروخت و فیلم ششم شد و  کمدی رومانتیک «شکارچی مجرم» با بازی جنیفر آنیستن و جرارد باتلر با 2/6 میلیون دلار در رده هفتم قرار گرفت.

کمدی «خاطرات یک بچه ریغو» ساخته تور فرویدنتال هم با 5/5 میلیون دلار رده هشتم را از آن خود کرد. کمدی رومانتیک «او از من سر است» ساخته جیم فیلد اسمیت و تریلر «شاتر آیلند» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی فهرست 10 فیلم پرفروش این هفته آمریکا را کامل کردند.

فروش فیلم جدید اسکورسیزی در آمریکا پس از هفت هفته 4/123 میلیون دلار شده است.

رویترز / 4 آوریل / ترجمه: علی افتخاری

خبر «تایتان‌ها پرفروش‌ترین فیلم جمعه شد» را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 52545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۶
    0 0
    خوش به حالشون.کاش ماهم میتونستیم ببینیم.اونم فارسی
  • امیر IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
    0 0
    دمتون گرم