استقرار هوای پاک و به دور از آلایندگی در کرمانشاه/شاخص کیفی هوای کرمانشاه ٨۴ است

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: بررسی ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهرستان‌های استان کرمانشاه عدد زیر ١٠٠ و وضعیت استاندارد را نشان می‌دهند.

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌ها در ۶ ماهه نخست امسال شهر کرمانشاه دارای ٩ روز هوای غیراستاندارد بوده است.

وی افزود: اسلام‌ آباد غرب پنج روز، سرپل ذهاب هشت روز، قصرشیرین هشت روز، پاوه ١۶ روز و کنگاور ٢۵ روز هوای آلوده و غیراستاندارد داشتند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: کنگاور شهرستانی است که در ۶ ماهه نخست امسال بیشترین آلودگی هوا را داشته که منشأ گرد و غبارهای این شهرستان از استان خوزستان است.

وی با اشاره به بارندگی‌های پیش‌رو خاطرنشان کرد: بارندگی‌ها یکی از عوامل اثرگذار بر کاهش آلودگی هوا است که بارش‌های مناسبی برای پاییز امسال در کرمانشاه پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: از ابتدای مهر ماه امسال تا کنون شهرستان پاوه یک روز و شهرستان سرپل ذهاب ٢ روز هوای آلوده داشتند.

وی تأکید کرد: شاخص آلودگی هوا در شهر کرمانشاه امروز (دوشنبه ١٠ مهر ماه) عدد ٨۴ را نشان می‌دهد و هوا کاملا پاک است و سایر ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های استان کرمانشاه هم عدد زیر ١٠٠ و وضعیت استاندارد را نشان می‌دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1820052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =