اختصاص زمین ۲۱ هکتاری به میدان میوه و تره بار جدید در کرمانشاه/تحقق پروژه‌ها در گرو تایید شورای شهر است

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه از اختصاص زمین ۲۱ هکتاری به میدان میوه و تره بار جدید در کرمانشاه خبر داد و گفت: تحقق پروژه‌ها در گرو تایید شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، محسن دارابی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه (۲۸ فروردین ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کرمانشاه در حوزه میادین میوه و تره بار، دست فروشان، مشاغل مزاحم، تنظیم بازار، کسبه و پارکینگ‌ها فعالیت می‌کند.

وی در خصوص دکه‌ها افزود: در حال حاضر شاهد فعالیت آنها به صورت مجاز و غیر مجاز هستیم، از سال ۱۳۸۶ نصب دکه ممنوع اعلام شد و دکه‌های غیر مجاز پس از آن توسط برخی افراد نصب شد که به مرور در حال جمع‌آوری است.

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: طی لایحه‌ای در سال ۱۴۰۲ از شورای شهر درخواست کردیم که سازماندهی دکه‌ها صورت گیرد و نظارتی مستمر بر این امور وجود داشته باشد که در این خصوص همچنان منتظر پاسخ شورای شهر هستیم.

دارابی در خصوص فعالیت غرفه‌ها ادامه داد: برخی غرفه‌ها را در معابری مانند بازار روز میدان آزادی داریم که در راستای اشتغال زایی و در دسترس بودن همشهریان جای‌گذاری شده‌اند، اما همچنان در خصوص نظارت بر آنها باید ساماندهی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مشاغل مزاحم بخش دیگری است که دست‌فروشان دائمی و فروشندگان ضایعات از این دسته هستند و ساماندهی آنها بر عهده شهرداری بوده، اما در این خصوص به سرمایه‌گذار نیاز داریم و در صورت مشارکت سرمایه‌گذار این امور نیز ساماندهی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: میادین میوه و تره بار به یک خلاء بزرگ در شهر ما تبدیل شده است، در بازارهای شهرهای بزرگ انواع اقلام با قیمت‌های تنظیم بازار یافت می‌شود اما این مشکل هنوز در کرمانشاه باقی است.

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کرمانشاه ادامه داد: در این خصوص با هشت سرمایه‌گذار رایزنی صورت می‌گیرد و در صورت مصوب شدن طرح‌ها طی ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد؛ در این خصوص یک هزار و ۵۰۰ غرفه میوه و تره بار پیش بینی شده است.

دارابی ابراز کرد: لوایح مورد نظر در این خصوص به شورای شهر ابلاغ شده و همچنان در انتظار پیگیری این نهاد هستیم؛ در صورت تصویب آن تا پایان سال هشت بازار میوه و تره بار تنظیم بازار در شهر خواهیم داشت.

وی در حوزه پارکینگ‌ها یادآور شد: در مقطعی نظارت به نهادهای مختلف موکول شده بود، اما در حال حاضر نظارت بر آن رها شده و رصدی صورت نمی‌گیرد، اکنون چهار پارکینگ تحت نظارت سازمان بوده و سایر پارکینگ‌ها رها شده‌اند.

دارابی بیان کرد: برای ورود و نظارت بر سایر پارکینگ‌ها به نیروی انسانی و همکاری اصناف نیاز داریم؛ همچنین فرمانداری و نیروی انتظامی باید در این قضیه ورود کنند که در ساماندهی این امر تسریع صورت گیرد.

وی در خصوص میادین و تره بار جدید عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای نوشته شده که بر اساس آن زمینی در منطقه چالابه برای احداث یک میدان میوه و تره بار جدید اختصاص یافته و توسط شهرداری تایید شده، اما در نهایت این امر توسط شورای شهر رد شده است.

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه افزود: همچنان منتظر توافق با شورای شهر هستیم و مشکل دیگر امکان عدم موافقت مالکان میدان بار کنونی است.

وی یادآور شد: زمین مربوطه در منطقه چالابه دارای ۲۱ هکتار وسعت بوده که نسبت به زمین کنونی که یازده هزار متر وسعت دارد بسیار وسیع‌تر است و لایحه مربوطه در صورت موافقت شورا در سال جاری اجرایی می‌شود.

دارابی در پایان گفت در صورت عدم همکاری مالکان کنونی به دلیل خطرآفرین بودن میدان بار در شهر برخورد قضایی صورت خواهد گرفت، لازم به ذکر است که برای ساخت این پروژه مبلغی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1895838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =