رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران استان قم، اعتقاد به شهادت، و «ایمان به ایثار و معامله با خدا» را رمز اقتدار حقیقی ملت ایران خواندند و تأکید کردند: این ملت بزرگ، در پرتو این عوامل عزت آفرین، در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار، همچنان مستحکم خواهد ایستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این اجتماع معنوی که با یاد افتخارآفرین شهیدان، معطر شده بود، «شهادت» را موضوعی بسیار عمیق دانستند و افزودند: اعتقاد به شهادت و باور به عظمت شهیدان، عمق معنویِ شخصیت و هویت یک ملت است.

ایشان، «ایمان، احساسات دینی و شجاعت مردم» و صبر و استقامت خانواده‌های والامقام شهدا را باعث حل شدن مسئله شهادت برای ملت ایران برشمردند و افزودند: باید در این نکته اساسی بیندیشیم که ملت ایران بدون برخورداری از ابزارهای پیچیده نظامی و امکانات وسیع تبلیغاتی، چگونه و به کدام علت در چشم ملتها، اینگونه «عزیز، پرجاذبه و مقتدر» گشته و در حوادث گوناگون جهان تأثیرگذار شده است؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، استقبال پرشور و گسترده ملت لبنان را از رئیس جمهور «ملت ایران»، موضوعی شایسته مطالعه و تحلیل خواندند و افزودند: اینگونه حقایق، نشان دهنده جذابیت و عظمت ملت ایران در چشم دیگر ملتهاست.

ایشان در ریشه یابی علت این عظمت و اقتدار، به تشریح اهمیت شهادت پرداختند و افزودند: وقتی یک ملت و جوانانش، اینگونه به «ایثار، فداکاری و شهادت در راه خدا» باور پیدا می‌کنند، طبیعتاً، از اقتدار و عزت و عظمتی که وعده صدق الهی است، برخوردار می‌شوند و به همین دلیل ملت ایران، ‌امروز از همه ملتهای دیگر قوی‌تر و با عظمت‌تر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تأثیر بی نظیر شهیدان در عظمت ملت ایران افزودند: شهیدان، جانبازان و دیگر ایثارگران، پیشوایان و طلایه داران جبهه حقند و «اعتقاد به شهادت و باور معامله با خدا» را عملاً به مردم این سرزمین آموخته‌اند.

ایشان افزودند: صف دوم عوامل عظمت بخش ملت ایران، متعلق به پدران صبور، مادران دلسوخته، فرزندان فهیم و همسران گرانقدر شهیدان است که در مقابل حادثه به ظاهر تلخ از دست دادن عزیزانشان، احساس عزت و افتخار کردند و نشان دادند که همچون دسته گلهای شهیدشان، آنها نیز معامله با خدا را باور دارند و رهرو واقعی راه زینب کبری (س) هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایستادگی ملت ایران و خانواده‌های معظم شهدا را در مقابل تهدیدهای سلطه گران جهانی، ناشی از احساس اقتدار و اعتماد به نفس ملی دانستند و تأکید کردند: ملت ایران در مقابل عربده‌های زورگویان، لحظه‌ای از آرمانهای خود، کوتاه نخواهد آمد.

رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به ضرورت تقویت و تعمیق روزافزون ایمان به خدا در قلبهای آحاد مردم و مسئولان خاطرنشان کردند: باید این ایمان اقتدارآفرین را قدر بشناسیم و آن را پشتوانه پیشرفتهای «علمی - فناوری - سیاسی - اجتماعی و اقتصادی» قرار دهیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری طرحها و اقدامات فراوانی که دشمنان و دنباله روهای آنان در داخل، در سالهای پس از رحلت امام برای تضعیف ایمان و اعتقادات ملت انجام دادند، افزودند: مخالفان ملت ایران، ‌از آن طرحها چیزی جز ناکامی عایدشان نشد و از این پس نیز به هیچ نتیجه‌ای نخواهند رسید.

ایشان، جوانان کشور را،‌ جوانانی بسیار خوب و پاک برشمردند و افزودند: این نسل جوان که در فضای ایمان و اعتقادات ملت رشد کرده، نسلی پربرکت و همچون جوانان اوایل انقلاب آماده ایثار و فداکاری است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، شهر قم را با 6 هزار شهید، 11 هزار جانباز و ستارگان نامدار شهیدش همچون زین‌الدین، حیدریان و صادقی، در مسئله شهادت نیز، شهری سرآمد خواندند و انتساب به شهیدان را برای همه بازماندگان آنان بویژه فرزندان شهیدان باعث افتخار و عزت دانستند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام وکیلی «پدر سه شهید و یک جانباز»، به رهبر معظم انقلاب اسلامی خیرمقدم گفت.

مادر شهیدان مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب و مجید زین‌الدین هم در این دیدار تأکید کرد: با شهیدان پیمان می‌بندیم همچون آنان به ولایت فقیه و دیگر ارزش‌های اسلامی - انقلابی، همواره وفادار باشیم.

حجت‌الاسلام دلیر فرزند شهید و دارای دکترای علوم سیاسی نیز در سخنانی گفت: فرزندان شاهد در استان قم، در کسب مراتب علمی و حوزوی خوش درخشیده‌اند و برخی از آنان جزو برترینهای دانشگاه و حوزه هستند.

مهندس زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران هم در این دیدار با اشاره به شش هزار شهید، 11 هزار و ششصد جانباز استان قم گفت: مردم این استان در مقاطع حساس قبل و بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس و تمامی سالهای اخیر جزو پیشگامان دفاع از اسلام و مرجعیت بوده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =