ایرنا: مقامات دولت اوباما روز دوشنبه گفتند ادعای کره شمالی مبنی بر ساخت یک تاسیسات جدید غنی سازی اورانیوم می تواند تاثیری جدی بر امنیت ملی آمریکا داشته باشد ولی در عین حال می تواند فقط یک 'ترفند سیاسی' هم باشد.

مقامات آمریکایی همزمان با اینکه سعی کردند تا ترس و نگرانی به دلیل آشکارسازی اخیر پیونگ یانگ در ساخت یک تجهیزات کوچک و فوق پیشرفته را آرام سازند, گفتند این موضوع تولید بحران نکرده است.

رابرت گیبز سخنگوی رییس جمهور آمریکا , کره شمالی را به بازگشت به میز مذاکرات با گروه شش یعنی پیونگ یانگ, آمریکا, کره جنوبی, چین, روسیه و ژاپن فراخواند.

وی افزود ما نمی خواهیم گفتگو کنیم که فقط گفتگو کرده باشیم, مقامات کره شمالی باید در خصوص عمل نمودن به تعهداتشان جدی باشند.

از سوی دیگر فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در جمع خبرنگاران گفت دولت آمریکا هم اکنون در حال مطالعه و بررسی شواهد و دستاوردهای گروهی از دانشمندان آمریکایی در خصوص تجهیزات غنی سازی کره شمالی است.

وی افزود ما بررسیهای خود را پیش از تصمیم گیری در خصوص هر گونه واکنشی انجام می دهیم, ولی بر مبنای افشاگری مختصری که انجام گرفته است نمی توان گفت که این توانایی تا چه اندازه پیشرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت مقامات آمریکا هنوز هم در خصوص تجهیزاتی که به تازگی افشا شده است اطمینان چندانی ندارد و دولت اوباما هنوز هم در حال بررسی و سنجش همه اطلاعات موجود از جمله گزارش دانشمند آمریکایی پیش از اتخاذ هر گونه تصمیم گیری می باشد.

این دانشمند آمریکایی فرصت یافته است که از تاسیسات جدید غنی سازی کره شمالی بازدید کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 110388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =