۰ نفر
۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۴

فارس: فعال سیاسی لیبیایی با اشاره به سخنرانی تلویزیونی تهدیدآمیز دیکتاتور لیبی اعلام کرد که محتمل است که رژیم قذافی علیه مردم و انقلابیون در شهر بنغازی از سلاح‌های میکروبی و شیمیایی استفاده کند.

"اشرف القره بولی " در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اعلام کرد: سخنان قذافی تهدیدی آشکار بود مبنی بر این که با عنوان مبارزه با القاعده و اسلام‌گراها مرتکب کشتارهای فجیع‌تر از کشتار کنونی، خواهد شد.

این فعال لیبیایی گفت: پیش‌بینی می‌شود که این رژیم از سلاح‌های شیمایی و میکروبی علیه انقلابیون در شهر بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی که هم‌اکنون در تصرف مردم است، استفاده کند.

این فعال سیاسی لیبیایی با تاکید بر سرنگونی رژیم دیکتاتوری لیبی گفت: معمر قذافی در سخنرانی خود، تظاهرات‌کنندگان را موش و سگان گمراه توصیف کرد.

القره بولی به بیان اینکه «این سخنان نشان می‌دهد که دیکتاتور لیبی روزهای آخرش را سپری می‌کند» گفت: قذافی در سخنرانی خود همچنین سعی کرد قبایل لیبی را علیه یکدیگر تحریک کند تا بتواند از این طریق به خیال خود چند صباحی بیشتر حکومت کند.

القره بولی تصریح کرد: دیکتاتور لیبی در سخنرانی خود به دنبال فتنه‌انگیزی بود و مردم انقلابی را تهدید کرد که جنایت‌های بیشتری ضد آنها مرتکب شود.

وی گفت: تهدیدهای قذافی رژیم دیکتاتوری او را نجات نخواهد داد.

القره بولی افزود: قذافی در سخنانش همچنین تلاش کرد غرب را درباره احتمال روی کارآمدن دولت اسلامی در لیبی بترساند تا این امر توجیهی برای سرکوب شدید مخالفان داشته باشد.

فعال سیاسی لیبیایی با اشاره به این که قذافی تظاهرات‌کنندگان را کودکان ناپخته توصیف کرد، گفت: سخنرانی وی سرتاسر تحریک آمیز و تلاشی برای ایجاد فتنه قبیله‌ای در جامعه لیبی بود.

القره بولی گفت: رژیم حاکم مرتکب جنایت‌های زیادی در لیبی شده است اما رسانه‌ها به علت حاکمیت سانسور شدید آن را پوشش نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه، مزدوران و عوامل رژیم لیبی هم اکنون در منطقه شلوم در طرابلس درحال قتل عام مردم هستند، گفت: مردم لیبی در نهایت پیروز خواهند شد و دیکتاتوری قذافی را که به جنون خود بزرگ بینی دچار شده ساقط خواهند کرد و شهروندان ثروت و منابع کشور را از سلطه رژیم استبدادی خارج خواهند کرد.

وی از سفیران لیبی در کشورهای مختلف خواست از سمت خود استعفا بدهند.

القره بولی همچنین از افسران ارتش خواست به مردم بپیوندند، زیرا مردم پس از براندازی رژیم هر کسی که علیه آنها موضع‌گیری کرده باشد محاکمه خواهند کرد.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =