رئیس‌جمهور گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها هنوز به طور کامل اجرایی نشده و باید اهداف آن را با دقت در همه بخش‌ها به‌طور کامل اجرایی کرد.

به گزارش فارس محمود احمدی‌نژاد در نشست هیأت دولت با استانداران سراسر کشور اقدامات انجام شده در سال جاری را بسیار ارزشمند و بزرگ دانست و گفت: در سال جاری به رغم اینکه برای اولین‌بار در تاریخ بودجه‌ریزی کشور 20 درصد از درآمد نفت در صندوق توسعه ملی بلوکه و سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان اعمال شد اقدامات گسترده‌ای مانند قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اجرایی شد، یک میلیون و 600 هزار شغل ایجاد و طرح مسکن مهر گسترش یافت که این همه با معادلات مادی قابل تصور نیست.

وی افزود: سال 89 اولین سالی بود که متمم یا اصلاحیه بودجه ارائه نشد و کشور با همه فشارها و تحریم ها بانشاط و امید اداره و خدمت رسانی به مردم و عمران و آبادانی کشور به خوبی پیش رفت و همه اینها ناشی از عنایات خداوند متعال و الطاف امام عصر(عج) است.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به تاسیس سازمان مهارت حرفه‌ای به وزرا و استانداران توصیه کرد در سال آینده اهداف این سازمان را با جدیت پیگیری کرده و در مسیر تحقق شعار آن مبنی بر هر ایرانی یک مهارت تلاش کنند.

وی بر ضرورت استمرار مراقبت و هوشیاری در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید کرد و گفت: این قانون هنوز به طور کامل اجرایی نشده و باید اهداف آن را با دقت در همه بخش‌ها به‌طور کامل اجرایی کرده و مراقب بود که آسیبی به آن وارد نشود چرا که دشمن از اجرای این قانون سیلی خورده و چه‌بسا به دنبال فتنه‌گری باشد.

احمدی‌نژاد بخش مسکن را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید ساخت‌وسازهای جدید را آغاز کرده و در کنار آن معماری شهری را هم مورد توجه قرار داد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت رفع مشکل بیکاری افزود: می‌توان با همت و پیگیری‌های جدی مشکل اشتغال را در طی چند سال آینده برطرف کرد و مسئولان باید مراقبت کنند تا اشتغال پایدار ایجاد و از اقدامات موازی در این خصوص جلوگیری شود.

رئیس‌جمهور در ادامه توجه به امام عصر(عج) را در آغاز سال جدید مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: باید همواره به یاد امام عصر(عج) بود و یاد امام بودن در حقیقت یاد خدا بودن است به خصوص در لحظه تحویل سال خوب است که انسان با دعای فرج سال را تحویل کرده و برای سلامتی و فرج امام عصر(عج) و سلامتی رهبری عزیز دعا کند.

وی نوروز را هدیه و عنایت خداوند دانست و گفت: همه پدیده‌هایی که انسانی و ناب هستند و از عمق فطرت‌ها بیرون می‌آیند، آسمانی و ماندگار هستند؛ نوروز یکی از این پدیده‌ها است که سرشار از توحید، عشق، زیبایی و نو شدن است، چه بسا اگر نوروزهای متوالی نبود، کدورت‌ها و غبارها در دل و اندیشه انسان‌ها متراکم می‌شد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: استانداران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که حداکثر استفاده از ظرفیت‌های نوروز به عمل آید و تلاش شود که مردم نوروز بی‌حادثه‌ای را شاهد باشند.

وی با اشاره به اینکه نوروز برکات فراوانی دارد، گفت: مسافرت یکی از برکات نوروز است که موجب تقویت همبستگی ملی و فعال شدن اقتصاد و توزیع ثروت در سراسر کشور می‌شود؛ نوروز پیوندهای اجتماعی را عمق می‌بخشد و از این‌رو باید تلاش شود تا بستر مناسبی برای آسایش و رفاه مردم در استان‌ها فراهم و سال جدید با حداکثر شادی و امید آغاز شود.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =