احمد توکلی از جو حاکم بر مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت انتقاد کرد اما رئیس مجلس تذکر او را وارد ندانست.

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه رئیس​مجلس موافق تذکر دادن نمایندگان و صرف وقت مجلس به این امور نبود اما توکلی بر تذکر خود پافشاری کرد و گفت: وقتی آقای مطهری حرف‌های خود را که در مخالفت با رستم قاسمی مطرح کرد، بنده می‌خواستم جواب او را بدهم که وقت نرسید و فرصت نشد.

او که می​گفت تذکرش راجع به اتفاقاتی است که از صبح امروز تاکنون در مجلس رخ داده است، ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری از مجلس انتقاد و گلایه کردند که نمایندگان حین صحبت افراد دو دو نگویند و احترام افراد را حفظ کنند، حکمت آن را نیز فرمودند که مجلس جای حرف‌های متناقض است و همه باید بتوانند حرفشان را مطرح کنند.

نماینده تهران با بیان اینکه می​خواسته در واکنش به سخنان مطهری حرفی بزند که نشده، خطاب به رئیس مجلس خاطرنشان کرد: اما تعدادی از دوستان شعارهایی را دادند که اصلا در شأن مجلس نبود و اگر مقام معظم رهبری می‌‌فرمایند اجازه دهید همه افراد حرف‌هایشان را مطرح کنند، برای این است که فضا را سنگین نکنیم. پس از نطق شما، زمانی هم که آقای اولیا پشت تریبون حاضر شد، فضا را سنگین احساس کرد و حرف نزد و شما به استناد اینکه آقای اولیا گفت من مخالفتی ندارم، اجازه ندادید که موافق وزیر پیشنهادی نفت سخنرانی کند.

توکلی در واکنش به سخنان مخالف کامران با وزیر پیشنهادی ورزش هم گفت: ایشان چندین بار گفت که اسنادی دارد که می‌تواند به نمایندگان نشان دهد، اما آنها را ارائه نداد. این نگفتن آقای کامران بدتر از هزار جور گفتن است. این هزاران تهمت به فرد ایجاد می‌کند و باید رئیس مجلس از این موضوع جلوگیری می‌کرد چرا‌که این سخنان در شأن مجلس نیست و این موضوع بدتر از نگفتن است.

لاریجانی در پاسخ به وی گفت که فضای خاصی در مجلس وجود ندارد، حق نماینده​ای ضایع نشده و برداشت توکلی از سخنان کامران هم نظر شخصی اوست که می تواند عمومیت نداشته باشد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =