۱ نفر
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
استقبال از نوآوری؛ رمز موفقیت صنعت یزد

استاندار یزد استقبال از نوآوری را رمز موفقیت صنعت استان دانست و گفت: موفقیت در آینده در گرو خروج از ریل سنتی و قرارگیری بر ریل نوآوری و فناوری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مهران فاطمی در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، به لزوم حرکت جدی در مسیر اقتصاد دانش بنیان پرداخت و گفت: سالیان مدیدی از تولد ادبیات اقتصاد دانش بنیان می گذرد و روز به روز دامنه این ادبیات توسعه و تبدیل به گفتمان غالب کشور می شود.

وی تغییر رفتارها و کردارها در مورد هر موضوع را مشروط به تبدیل آن به فرهنگ و باور عمومی دانست و اظهارداشت: اقتصاد دانش بنیان نیز چیزی جز یک باور و فرهنگ عمومی نیست و اکنون ادبیات آن به مرحله ای رسیده که قابلیت انتخاب به عنوان شعار سال و شکل گیری ساختارهای توسعه ای و ریل گذاری کلان کشور بر اساس آن را دارد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: خلق اتفاقات مثبت در حوزه اقتصاد دانش بنیان مستلزم همراهی ساختارهای نقش آفرین، تصمیم ساز و تاثیرگذار با این اکوسیستم و فعالان این عرصه است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش «استقبال از نوآوری را رمز موفقیت صنعت» دانست و یادآور شد: با نگاه آینده پژوهانه به رویکردها و مسیر حرکت صنایع در ۳۰ سال آینده، در می یابیم موفقیت در آینده در گرو خروج از ریل سنتی و قرارگیری بر ریل نوآوری و فناوری است.

وی در ادامه به ضرورت اصلاح دیدگاه صنایع استان به ویژه صنایع بزرگ در خصوص استفاده از فناوری در روند فعالیت مجموعه ها اشاره کرد و اظهارداشت: برگزاری این نشست ها باید منجر به اصلاح دیدگاه ها و باورها در بخش دولتی و خصوصی و دستیابی به فهم مشترک جهت رسیدن به نسخه نجات بخش و تعالی بخش ما در آینده شود.

استاندار یزد با بیان اینکه افق حرکت صنایع باید در راستای ایجاد یک واحد طراحی در هر مجموعه باشد، گفت: عزم ما بر پیشتازی استان در این حوزه است و اگر امروز سپهر صنعت و کارآفرینی استان یزد در تراز بالایی قرار دارد بواسطه فکر و اندیشیده نیاکان ما از شاید 50 سال قبل باشد لذا در این مقطع زمانی نیز، ما باید برای موفقیت و پیشتازی آینده یزد تصمیمات بزرگی بگیریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1664857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =