ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:

* العربیه *

حمایت جنبش سبز از مخالفان دولت سوریه
العربیه فارسی در اقدامی تبلیغاتی بیانیه شورای هماهنگی راه سبز را بیانیه اصلاح​طلبان خوانده و نوشته: اصلاح طلبان ایران با انتشار بیانیه​ای همدردی و هبستگی کامل خود با انقلاب مردم سوریه را اعلام کردند. این سایت در ادامه می​نویسد: اصلاح​طلبان از حاکمیت خشونت‌پیشه و اقتدارگرای دمشق خواستند به کشتار شهروندان خویش خاتمه داده و به مطالبات دموکراتیک و خواسته‌های انسانی ایشان پاسخ بگویند.

* بی بی سی *

قرارگاه خاتم الانبیا و اقتصاد ایران
سایت فارسی بی بی سی در گزارشی به بهانه صحبت​های اخیر فرمانده سپاه پاسداران در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید قرارگاه خاتم الانبیا به پیشینه حضور این قرارگاه در اقتصاد ایران پرداخته و نوشته است: قرارگاه خاتم الانبیای سپاه پاسداران با امکانات و تجهیزات باقی مانده از جنگ هشت ساله با عراق فعالیت خود را شروع کرد و از آن زمان استدلال سپاه پاسداران برای حضور در پروژه های عمرانی و اقتصادی این بود که در جاهایی حضور می یابد که به لحاظ امنیتی مسئله دارد یا بخش خصوصی توان انجام آنها را ندارد.

در ادامه این گزارش می خوانیم: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بعد از آغاز ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد فعالیت های خود را از ساخت راه و سد سازی که از سال های بعد از جنگ هشت ساله با عراق آغاز کرده بود، به نفت گسترش داد و پروژه های بسیاری را با کمک دولت در اختیار گرفت. این نهاد وابسته به سپاه، بعد از انتخابات  ریاست جمهوری، فعالیت های خود را در بخش اقتصادی گسترش داد.

* رادیو اسراییل *

تولدی در پهلوی​ها
رادیو اسراییل در خبری از تولد نوه شاه مخلوع ایران، هشت ماه پس از خودکشی پدرش علیرضا پهلوی خبر داد.

/17219 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =