154 نفر از نمایندگان با امضای بیانیه​ای، حمایتشان را از توسعه کمی و کیفی دانشگاه پیام​نور اعلام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، در این بیانیه، از دانشگاه پیام​نور به عنوان تنها دانشگاه باز و نیمه حضوری کشور که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است، نام برده شده و آمده است: در کنار توسعه کمی این دانشگاه که در پاسخ به تقاضای علمی مردم و حذف کنکور بوده است، دانشگاه پیام نور در پی بالا بردن کیفیت آموزش نیز بوده است. جذب چندین هزار استاد، توسعه کتابخانه و آزمایشگاه​ها در این دانشگاه، و پذیرش چندین هزار دانشجو از دیگر کشورها نشان دهنده توسعه کمی در کنار توسعه کیفی در این دانشگاه بوده است.

نمایندگان صادر کننده این بیانیه در پایان، ضمن تشکر از مسئولین این دانشگاه در ارتقای آموزش دانشگاه پیام​نور حمایت خود را از این دانشگاه متخصص در فرآینده توسعه کشور اعلام کردند.

از هفته گذشته تاکنون، علی عباسپور تهرانی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و تعدادی دیگر از نماینده های عضو این کمیسیون، اعلام کردند در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرحی بررسی می شود که براساس آن به دلیل سطح علمی پایین پیام نور و افزایش ظرفیت توجیه نشده این دانشگاه در رشته های فنی و مهندسی، باید مدارک آن معادل شود.

این خبر واکنش دانشگاه پیام نور را به همراه داشت. امروز هم خبر نامه عباسپور به وزیر علوم منتشر شد که در آن خواسته بود امکانات مراکز دانشگاه پیام نور که ظرفیت فنی و مهندسی اعلام کرده اند را بررسی کند و در صورت محدود بودن امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی، اجازه جذب دانشجوی فنی و مهندسی ندهد.

به گفته عباسپور تهرانی، دانشگاه پیام نور ظرفیت 80 هزار نفری فنی و مهندسی را به 136 هزار نفر افزایش داده است و البته  در رشته هایی مثل هوافضا، مهندسی نفت، مواد و مانند اینها اعلام ظرفیت کرده است. این درحالی است که نه آزمایشگاهی برای این رشته ها در دانشگاه پیام نور وجود دارد و نه هیات علمی مناسبی تربیت شده است. به گفته عباسپور در برخی مراکز پیام نور، نسبت استاد به شاگرد، یک به 800 است.

2947

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    1 1
    بد نیست یک سری به بقیه دانشگاها بندازید بعد گیر بدبد به پیام نور!! من 5تا دانشگاه عوض کردم سخت گیر ترین اونها آزاد و پبام نور بود و آسونترینشون سراسری و غبر انتفاعی. به ناحق به کسی حمله نکنید-اول تجربه کنید بعد نظر بدید.....
  • بدون نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    1 1
    حمایت از دانشگاه پیام نور حمایت از روند مدرک گرائی و تولید مدرک بدون علم است. این دانش آموختگان چگونه می خواهند و می توانند با دانشگاههای بزرگ مسابقه علمی بدهند. در پیام نور به دنبال ایجاد رشته های دهن پر کن هستند مانند رشته های فنی مهندسی اما در عمل نه هیات علمی هست نه امکانات آموزشی. امیدوارم روز ی اصلاح شود و یا حداقل از پذیرش بی برنامه دانشجو در رشته های گفته شده جلو گیری شود
  • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    1 0
    از چه چيزي حمايت كردن؟ بالاخره يه جايي بايد جلوي دانشگاه پيام نور گرفته بشه. بهتر بود اين افراد، اول يه نگاه به دفترچه انتخاب رشته مي‌انداختن، بعد از اين دانشگاه حمايت مي‌كردن. آخه دانشگاه پيام‌نور ... را چه به ظرفيت 220 نفري در گرايش‌هاي مختلف رشته مهندسي برق؟!
  • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    1 1
    سختگیرترین دانشگاه پیام نور است.
  • مصطفی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    0 1
    سطح علمی دانشجویان پیام نور بسیار بالاست و از آمار بالای قبولی اونا در آزمون ارشد میشه اینرو فهمید
  • بدون نام US ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    0 0
    اتفاقا منابعی که جعت اموزش تو دانشگاه پیام نور معذفی میشه تماما منابع مقاطع بالا هستن.من خودم لیسانسمو از انشگاه پیام نور گرفتم الانم دانشجوی ارشد دانشگاه ازاد واحد علوم و تحقیقاتم.همه درسایی که الان بهمون میدن من همرو تو پیام نور خوندم.
  • دی IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
    0 0
    حمایت از دانشگاه پیام نور حمایت از روند مدرک گرائی و تولید مدرک بدون علم است" نفهمیدم اخرش موافقید یا مخالف!!!! اما فکر کنم واسه رشته هوا و فضا پیام نور مناسب نباشه!!!!!!! امکاناتش کمه. اما مخالفم که میگن علمش کمه!!رشته های مثل معماری در دانشگاه اصفهان واقعا سطحش بالاست. اما این رشته های جدید چون تازه و نوپا هستش شاید در ابتدا کمی مشکل دار باشه اما مثل معماری که تازه اومده بود بعد 1 ترم امکاناتش خوب شد