ایران هر روز از جانب ده ها رسانه فارسی زبان خارج از کشور رصد می شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه های خارجی فارسی زبان می آید:

* صدای آمریکا *

پیشنهاد نظارت کشورهای اسلامی بر انتخابات ایران

سایت فارسی صدای آمریکا در گزارشی به شروط اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس نهم اشاره کرده و نوشته است: «احمد خرم» از وزرای دولت خاتمی پیشنهاد داده در انتخابات آینده در ایران، سه کشور اسلامی به عنوان ناظر حضور داشته باشند. او  بطور مشخص از دو کشور ترکیه و مالزی نام برده است.انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد تا اولین انتخابات پس از انتخابات جنجالی سال ۸۸ باشد. مخالفان دولت می گویند هنوز از نتایج انتخابات ریاست جمهوری قانع نشده اند و به همین دلیل برگزاری انتخابات جدید معنایی ندارد. میرحسین موسوی و مهدی کروبی بعد از انتخابات هرگز نتایج آن را نپذیرفتند.

* رادیو اسراییل *

رصد اقدامات گروهکی تروریستی از تل‌آویو

در حالی که معاون رییس اقلیم کردستان عراق به تهران سفر کرده تا شاید بتواند مقامات حکومت ایران را راضی کند به حملات خود علیه روستاهای مرزی اقلیم پایان دهند، دولت مرکزی عراق نیز، با فرا خواندن سفیر ترکیه در بغداد، خواهان توقف فوری حملات جنگنده های ترک به مناطق کوهستانی شمال اقلیم کردستان شد.اما دولت آنکارا ساعاتی پیش، این درخواست را رد کرد.

* رادیو فرانسه *

سفر امیر قطر به تهران و خشم اسرائیل

سفر امیر قطر به ایران موجب خشم مقامات اسراییلی شده است. رادیو فرانسه در این باره نوشت: سفر شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر در شامگاه دیروز به تهران و ملاقات و گفتگوی وی با محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در حالی انجام پذیرفت که ساعاتی پیش از آن رسانه های اسرائیلی خبر تصمیم دولت اسرائیل مبنی بر قطع کامل روابط و مناسبات این کشور را با امیر نشین قطر انتشار دادند.

* بی بی سی *

ریشه خیزش های مردمی منطقه در پس از انتخابات 88 ایران!

بی بی سی فارسی در گزارشی به تاثیرات احتمالی خیزش های مردم منطقه در مسایل داخلی ایران پرداخته است. در ابتدای این گزارش می خوانیم: مقامات جمهوری اسلامی و گروه های اپوزیسیون ایرانی تقریبا در هیچ عرصه ای اشتراک نظر ندارند.

در ماه های اخیر که انقلاب های مردمی، یکی پس از دیگری کشورهای منطقه را در برگرفته، سران نظام و عناصر مؤثر اپوزیسیون، به صورت مشترک بر این نکته پافشاری کرده اند که خیزش های مردمی در منطقه متأثر از تحولات ایران بوده است. البته به زعم سران حاکمیت، این تأثیر پذیری مرتبط با انقلاب اسلامی سال ۵۷ است در حالی که نیروهای اپوزیسیون، معتقدند جنبش سبز ایران، جرقه خیزش های مردمی در منطقه بوده است.

/27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170029

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    1 1
    بی بی سی داره شعر میگه اخه ادم نفهم تو اگه ازادی خواهی چرا مردمت رو اونطوری زدی ؟ اخه جرثومه نیرنگ و فساد و اختلاف چرا خودت رو نخود هر آشی میکنی؟ اصلاح طلب بفهم انگلستان دوست ایران نبوده و نخواهد بود غرب فقط به فکر منافع خودشه چرانمیفهمید؟
  • بابک IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    1 1
    انگلیس با سوریه و ایران لیبی و یمن اصلا قبال مقایسه نیست
  • بدون نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    2 0
    آقا سامان ، ممنون که یادمون آووردی که همه با ما بدن بجز ونزوئلا و چین و روسیه و ... مرد حسابی همه میدونن هر کشوری به فکر منافع خودشه ، اگه ما به فکر منافع ملیمون نیستیم مشکل از ماست نه از باقیه کشورها.
  • علی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 1
    مشکل جناب بدون نام دچار شدن به جهان بینی غربیه. در نگاه اسلامی منافع مادی هر ظلم و دروغ و جنایت و ... رو توجیه نمی کنه