معرفی ۱۱۴ نفر از کارکنان و مدیران اجرایی متخلف به دستگاه قضایی کرمان

بازرس کل استان کرمان گفت: بازرسی کل استان کرمان در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۴ نفر از کارکنان و مدیران اجرایی که فساد اداری داشته اند را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کرده است که منجر به بازداشت و حبس های طولانی مدت برای این افراد شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ احمد آبیار با اشاره به این مطلب که بیشترین سوء جریان های دستگاه های اداری، اهمال و سهل انگاری در انجام وظیفه بوده است، تاکید کرد: در همین راستا تاکنون میلیاردها ریال مورد اختلاس به بیت المال مسترد گردیده است و همچنین ۱۳ نفر نیز که فرار مالیاتی در سطح کلان داشته اند نیز شناسایی و به مرجع قضایی و سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع میزان وجوه شناسایی شده و یا برگشتی به دولت توسط سازمان بازرسی در ۱۰ ماهه سال جاری، هشت هزار و ۳۳۵ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۶۳۵ ریال بوده است.
بازرس کل استان کرمان با اشاره به رسیدگی این سازمان به پنج هزار شکواییه مردمی علیه دستگاه های اداری و گزارش های فساد در ۱۰ ماهه سال جاری، ادامه داد: بازرسی کل استان کرمان در سال ۱۴۰۱ باشجاعت و قاطعیت از حقوق بیت المال و مردم دفاع کرده و ضمن حمایت و دفاع از مدیران و کارکنان پاکدست و مومن که اکثریت کارکنان و مدیران صالح وسالم هستند، با سوء جریانات در سیستم اداری مبارزه کرده است و با افرادی که مرتکب فسادشده اند نیز بدون توجه به پست و مقام و وابستگی سیاسی و جناحی آنان برخورد قانونی انجام شده است که مصمم تر از گذشته این راه را ادامه خواهد داد.
آبیار ضمن قدردانی از حمایت های مقامات ارشد قضایی استان کرمان، یادآور شد: از دیگر اقدامات سازمان بازرسی کل استان کرمان، مشارکت جدی و فعال در شوراهای حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید، رصد عملکرد دستگاه مرتبط با سرمایه‌گذاری مانند بانک‌ها وادارات صمت و.....، شورای حفظ حقوق بیت المال و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران است که خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی مابین دستگاه قضایی و سازمان بازرسی وجود دارد.
آبیارافزود:با هماهنگی و موافقت مدیران ارشد دستگاه قضایی در آینده اطلاعات بیشتری از بعضی از پرونده های خاص و افراد خاص به استحضار عموم خواهدرسید.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1733596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =