مصرف تخم‌مرغ در کرمانشاه روزانه ۷۰ تن است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به طور متوسط در کرمانشاه روزانه ۷۰ تن تخم‌مرغ مصرف و ۳۰ تن تولید تخم‌مرغ داریم.

فیروز نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۳۶ واحد مرغداری فعال وجود دارد که سالانه حدود یازده هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌کنند.

وی افزود: در استان کرمانشاه کمتر از نصف تخم مرغ مورد نیاز، تولید می‌شود و بر این اساس جزء اولویت‌های کاری ما است که با وجود رایزنی‌ها، زمینه جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم و از سرمایه‌گذاران دعوت کنیم تا واحد مرغداری تخم‌گذار ایجاد کنند و شروع به فعالیت کنند و در این راستا مشوق‌های نیز وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مجموع کشور ایران صادر کننده تخم‌مرغ است و استان کرمانشاه در تأمین شیر مورد نیاز مازاد تولید دارد و به بسیاری از استان‌ها صادر می‌کنیم.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه تأمین کننده دام زنده استان‌های دیگر و تأمین کننده ۲ برابر نیاز عسل در استان کرمانشاه است اما تخم‌مرغ را از استان‌های دیگر تأمین می‌کنیم زیرا در این زمینه تولید کم است.

این مقام مسئول ابراز کرد: یک شبکه داریم که تعدادی افراد تخم‌مرغ را وارد استان کرمانشاه و توزیع می‌کنند و تولید روزانه تخم‌مرغ استان ۳۰ تن و مصرف روزانه استان کرمانشاه ۷۰ تن به طور متوسط است.

نوروزی اذعان کرد: قیمت مصوب نیز تا کنون هر کیلوگرم ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان بوده که برای مصرف کننده ۵۶ هزار تومان است و تا چند ماه اخیر به دلیل عرضه فراوان قیمت تخم مرغ در استان کرمانشاه زیر قیمت مصوب بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1821166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =