سفر وزیر نیرو به همدان جهت بررسی وضعیت آب شرب این شهر

وزیر نیرو در همدان گفت: ذائقه مردم همدان با آب اکباتان تنظیم شده و طبیعتا با تغییر منبع آبی احساس می‌کنند که این آب با آب قبلی متفاوت است!


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، علی‌اکبر محرابیان امروز در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه شیخی جان همدان با اعلام مطلب فوق افزود: این احساس مردم درست است چرا که هر آبی ویژگی خود را دارد و بستر آب روی طعم و بوی آب موثر است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در حال حاضر آب همدان نیاز به هیچ تصفیه‌ای ندارد، گفت: مردم اطمینان داشته باشند وزارت نیرو، استاندار، دانشگاه علوم پزشکی و سایر متخصصان تلاش می‌کنند که مردم همدان با خیال راحت از آب موجود استفاده کنند و هیچگونه مشکلی هم در این مسیر پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه شرایط آبی منطقه و همدان بسیار سخت و بحرانی بود، تصریح کرد: ۶۵ درصد آب همدان از سد اکباتان تأمین می‌شد و مابقی از طریق چاه‌ها که با خشکسالی و تمام شدن آب سد اکباتان، شهر همدان وارد فاز بحرانی شد و تنگناهای جدی برای مردم ایجاد شد.

محرابیان ادامه داد: شبکه آب شهر همدان به گونه‌ای بود که از زون چاه‌ها نمی‌توانستیم به زون سد آب را انتقال دهیم به همین دلیل بخشی از شهر دچار مشکل شد.

وی با اشاره به طرح آبرسانی به همدان، خاطرنشان کرد: در آن زمان آب به صورت اضطراری به همدان رسانده شد و ما در پی این بودیم که طرح دائمی تامین آب برای همدان به سرعت انجام شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر با استقرار دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان مربوطه آب در آزمایشگاه به صورت دائمی نمونه‌گیری و بررسی و عناصر مضر دائم رصد می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه طبق آزمایش‌های موجود تقریبا تمام عناصر، خیلی کمتر از حد مجاز است، به طور مثال یکی از عناصری که نگران بودیم آرسنیک بود و نتایج موجود نشان می‌دهد عنصر آرسنیک در آب همدان در حد صفر است.

وی با اشاره به اینکه میزان سختی آب در محدوده ۴۰۰ قرار دارد درحالیکه حد مجاز ۱۰۰۰ است و آب همدان کمتر از حد مجاز سختی آب دارد، گفت: آب همدان از لحاظ کیفیت و کمیت مطمئن و بهداشتی است و مردم با خیال راحت این آب را استفاده کنند و بیاشامند.

محرابیان یادآور شد: گاهی دستگاه‌های تصفیه‌ خانگی ممکن است مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند چرا که ممکن است فیلترهای آن مسائلی ایجاد کند که می‌طلبد این دستگاه‌ها مورد استفاده قرار نگیرد.

وی در ادامه گفت: برای تکمیل فرآیند تصفیه‌خانه واحد ازن‌زنی هم در مسیر تصفیه‌خانه پیش‌بینی کردیم که به طعم و بوی آب کمک می‌کند.

وزیر نیرو گفت: در کمتر تصفیه‌خانه‌ای واحد ازن‌زنی وجود دارد اما برای اینکه اطمینان به مردم همدان داده باشیم و احساس خوشایند از مصرف آب داشته باشند، به زودی واحد ازن‌زنی هم در این تصفیه‌خانه نصب خواهد شد و با نصب آن طعم و بویی که احساس می‌کنند، حل خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین استان همدان، اخیرا از بو و طعم نامطبوع آب همدان گزارشاتی در شبکه‌های مجازی منتشر شده است و شکایات مردمی نیز حاکی از صحت آن دارد، البته این طعم و بو در سخنان وزیر نیرو و دیگر مسئولان نیز مورد تأیید قرار گرفته و علت آن بنابر اعلام محرابیان(وزیر نیرو) از تغییر ذائقه مردم همدان از آب سد اکباتان به تالوار نشأت گرفته است، ایشان تاکید می‌کند این اتفاق طبیعی است چرا که با تغییر منبع آبی مردم احساس می‌کنند که این آب با آب قبلی متفاوت است!؟

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1894120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =