کاهش ۹درصدی جمعیت کیفری زندانهای استان چهارمحال وبختیاری  در سال گذشته

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری از کاهش ۹درصدی جمعیت کیفری زندانهای استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه قبل از آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، سید نصرالدین صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان صبح امروز در نشست با اعضاء کمیته ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه های عملیاتی سند تحول قضایی، سال گذشته اقدامات ارزنده ای برای رفع اطاله دادرسی و ساماندهی جمعیت کیفری زندانهای استان صورت پذیرفت که ماحصل این تلاشها کاهش ۹درصدی آمار زندانیان و رشد ۲۳درصدی صدور آراء جایگزین حبس در سطح محاکم استان بود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بازدید قضات از زندان‌ها و نظارت دقیق آن‌ها بر امور زندانیان به صورت دوره ای استمرار داشت و سعی گردید تا ضمن توجه به جنبه های اصلاح و بازدارندگی مجازاتها، در فرآیند حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندانها تا آنجا که قانون معین کرده از تأسیسات و ارفاقات قانونی نیز استفاده شود.

لازم به ذکر است ،در نشست اعضاء کمیته ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان پیشنهادات و نقطه نظرات حاضران در خصوص نحوه اجرای مجازاتهای برخی از محکومان کیفری و نیز نحوه اعطاء ارفاقات قانونی به محکومان مالی و زندانیان جرائم غیرعمد مطرح گردید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =