خبر خوش مدیرعامل پتروشیمی بندرامام: پس از همسان‌سازی حقوق کارکنان، افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران پروژه‌ای در پتروشیمی بندرامام محقق شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام با حضور در آئین گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر، با والا خواندن جایگاه کار و کارگر در جامعه اسلامی، خبرهای خوشی را به جامعه کارگری این شرکت داد.



به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، همزمان با روز جهانی کار و کارگر، آئین بزرگداشت این روز جهانی با حضور مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام و جمعی از مدیران، سرپرستان و کارگران پرتلاش شرکت پتروشیمی بندرامام برگزار شد.

در این آئین دکتر انصاری نیک با تبریک این روز عنوان کرد: «روز کار و کارگر را خدمت تمامی همکاران در پتروشیمی بندر امام و به ویژه کارگران مجموعه تبریک می گوییم. مناسبت این مراسم، ارزش گذاری به تلاش و خدمات کارگران ما است. کارفرمایان آمریکایی به دلیل نگاه خشک و ابزاری به انسان و نگاه استثماری به انسان باعث شدند روح کارگر احساس ستم کند و طغیان کند و آن ها بر اساس فشار و ظلم بیش از حد کارفرمایان استثمارگر و استعمارگر ایستادند و مطالبه گری کردند که باعث کشتار کارگران عزیز شد و این روز شکل گرفت.»
ایشان افزودند: «ما در روز جهانی کار و کارگر این شروع و این خواستگاه را با فرهنگ ایرانی مقایسه می کنیم ما نه سلطه طلب هستیم نه استثمارگر هستیم و نه استعمارگر. بلکه در فرهنگ ایران باستان و در فرهنگ اسلامی جایگاه کار و کارگر بسیار بسیار ارزشمند است. یعنی جایگاهی ارزشی و معنوی دارد. از فرمایشات حضرت رسول است که ما بر دست پینه بسته کارگران بوسه می زنیم. روایات زیادی از حضرت علی (ع) در خصوص ارزش کار وجود دارد. در قرآن کریم هم آیه هایی در مورد ارزش تلاش و سعی و کوشش وجود دارد. همه این موارد نشان دهنده منبع ارزشی فرهنگ کار و تلاش در جامعه ما است.»

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در ادامه با اشاره به مقابله با استعمار در کنار هوشیاری کارگران خاطرنشان کردند: «اینکه در این روز رویکردی مطالبه گرانه داشته باشیم برای اینکه در مقابل استثمار بایستیم، اصلا مقابلی وجود ندارد. بلکه یک پیوستگی است بین کارفرما و کار و کارگر و بلکه کارگر صاحب کارفرما است و این وضعیت برای ما بسیار ارزشمند است، اینجا باید تمایز ایجاد کنیم. اگر کسانی سعی می کنند بین ما و فرهنگ های دیگر یا جوامع سلطه طلب شباهت ایجاد کنند، این راه گم و کور است و پذیرفتنی نیست. انشاا… که کارگران عزیز ما همیشه هوشیارند که به این ورطه گمراهی نغلتند. ایمان وفاداری و پایمردی آن ها باعث می شود به راه نور و روشنایی بروند.»

ایشان همچنین قوانین حمایت از کارگران را بسیار قوی دانستند و تصریح کردند: «در قوانین حاکمیتی کشور، کارگر و قانون حمایت از کارگران قانون قدرتمندی است و به طریقی است که بعضا حتی کارفرمایان نمی توانند در برابر کارگران از خود دفاع کنند. اگر مواردی بوده، در شکل اجرای قانون بوده است که براساس فهم مدیران و کارفرما ها و ارزش هایی که در یک سازمان وجود دارد این موضوع می تواند قدرتمند باشد و قوی اجرا شود و یا ضعیف باشد و باعث بروز بعضی از تنش ها و مطالبات شود. آنچه که وجود دارد این است که نگاه حاکمیتی ما و نگاه سازمانی کارفرمایی به موضوع کارگر مبتنی بر توسعه عدالت است و تا جاییکه ممکن است کارگران از خدمات حداکثری برخوردار باشند و براساس میزان کارایی و تلاش و ارزش کار به کارگران مزد داده شود و کسی به دنبال استثمار کارگران نباشد.»
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در آئین گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر به جایگاه کار در جوامع غربی نیز اشاراتی داشت و افزودند: «امروز مستنداتی از ایرانیانی که در جوامع غربی کار می کنند وجود دارد، از متخصصین ایرانی و دیگر اقشار که نشان می دهد آنجا زیر فشار کار کارفرمایانی هستند که به دنبال استثمار و بهره برداری نادرست از دستمزد کارگران و متخصصین هستند، به عنوان نمونه در فروشگاه ها هیچ جایی پیدا نمی شود که یک کارگر بتواند در طول ۸ ساعت آنجا بنشیند و اجازه نشستن وجود ندارد. مرخصی هایی که داده می شود اگر با شرایط کشور خودمان مقایسه کنیم اصلا قابل مقایسه نیست، یعنی اینجا بیشتر روحیه کمک، خدمت و عدالت حاکم است در مقایسه با استثمر و ظلم و بهره برداری غیر عادلانه جوامع غربی.»

عدالت محوری حقوق و دستمزد کارگران دیگر محور سخنان دکتر انصاری نیک بود و ایشان خطاب به کارگران عنوان کردند: «نمونه های نگاه عدالت محور را عرض می کنم، ما در فوق العاده ها و حقوق و دستمزد نیرو های مدت موقت اقدام کرده ایم که امروز با نیروهای مدت معین تراز شده اند. نیرو های پروژه ای که سالیان سال از آن ها کار کشیده شد و حقوق آنان در سیستم حقوق و دستمزد بندر امام به فراموشی سپرده شده بودند با تلاش زیاد و پیگیری بالا این کف حقوق را ۴۰ درصد افزایش داده ایم که فکر می کنم از اسفند و فروردین تغییرات در فیش های حقوقی این عزیزان دیده شد. این اقدام بزرگی در راستای ایجاد عدالت در حقوق و دستمزد بود.»
ایشان افزودند: «مطلب دیگری که وجود داشت این بود که کارگرانی که با پیمانکاران پتروشیمی بندر امام کار می کنند نباید از پیمانکاران فرعی حقوق های حداقلی بگیرند بلکه باید نسبت به حداقلی که قانون اجازه داده درصدی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بالاتر از کف تایید شده اداره کار بگیرند. این مورد در اسناد خواهد آمد و پیمانکارانی که به صورت موقت برای کار به بندر امام می آیند، باید این رقم را در حقوق و دستمزد کارگران اعمال کنند. این موضوع رویکرد ما به بحث عدالت برای جامعه کارگری است و دنبال خواهد شد. لحاظ کردن تخصص و مهارت در موضوع حقوق و دستمزد و کارایی برای ما بسیار مهم است و مبتنی بر عملکرد خواهد بود.انتظار داریم هم مدیران محترم منابع انسانی و امور حقوقی پیمان ها و مدیریت و معاونت طرح ها و پروژه ها این نکته را مد نظر قرار بدهند.»

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در خطاب به مدیران نیز عنوان کردند: «غیر از اینکه به دنبال انجام کار هستیم، همیشه یکی از دغدغه ها باید موضوع کارگر باشد. صرفا به کار فکر نکنید بلکه به کارگر فکر کنید.توجه به کارگر باید یکی از ارزش های ما باشد .تمام مدیران باید دغدغه کارگری داشته باشند و این مهم جزو ارزش ها باشد، نگاه ما این است .سعی کرده ایم پاداش های مناسبتی را افزایش بدهیم که الحمد الله انجام شد دوستان قبلاً در مورد پتروکارت توضیح داده اند، بسته های رفاهی توریستی فرهنگی ورزشی هم گزارش داده شد که سعی می کنیم این هم به شکل هایی پیگیری شود.»

انصاری نیک در آئین گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در پتروشیمی بندرامام، خطاب به کارگران نیز گفت: «به دوستان کارگر هم عرض می کنم اگر مطالبه ای داریم، این مطالبه باید همراه با فکر و محاسبه و به حق باشد که چه می خواهیم و چه می گوییم، صرف مطالبه گری درست نیست. باید بیش از دستمزدمان برای سازمان ارزش ایجاد کنم. بده بستان است، هم باید پرداخت و هم باید گرفت. پرداخت شما کار است. اگر شما کار کردید و مولد شدید، صدها نفر از قبال دستمزد شما نان می خورند. آیا نمی خواهید به دیگران هم نان برسانید؟! با کار نکردنمان دیگرانی را هم که به درآمد احتیاج دارند بی کار می کنید. آیا به این وضعیت راضی هستید؟! پس خواهش ما از شما این است که کار و تلاش بیشتری داشته باشید. باکاربیشتر برای دیگران هم فرصت ایجاد کارشود .با کارزیاد می توانید به همه افراد جامعه کمک کنید. یک راه شکر گذاری ما کار و تلاش است. کار عبادت است. چون از دل آن کار های خیر بسیاری در می آیند. هیچ وقت بیکار ماندن را قبول نکنید حتی برای یک لحظه.»
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام در پایان افزودند: «باید برای تمام موارد برنامه آموزشی داشته باشیم تا کارگران احساس کنند در مسیر کارایی شغلی درستی قرار دارند و ارتقا پیدا می کنند و مهارت کسب می کنند و شایستگی هایشان توسعه پیدا می کند. این موضوع مورد تاکید ما است و منتظریم که به زودی اخبار مربوط به آموزش کارگران زیاد شنیده شود. به زودی خبر های خوب و متنوعی از تحول در نظام آموزشی بندر امام برای کارگران را باید داشته باشیم.»

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1902157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =