فرآوری معادن جنوب استان در تحقق رشد اقتصادی موثر است

استاندار سمنان گفت:فرآوری معادن یکی از مولفه های اصلی تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان در سال گذشته بود که این مهم در سال جاری نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازدید از معادن و واحد های فرآوری سرکویر دامغان و طرود شاهرود با بیان اینکه در سالهای ۱۴۰۱ و ۴۰۲ در تحقق شعار سال جزو استان های اول و دوم کشور بودیم، گفت: استان سمنان یک استان معدنی و صنعتی بوده و بالغ بر ۶۵۰ معدن در استان فعالیت دارند که طی سه سال گذشته فرآوری معادن رشد مطلوبی و ارزشمندی را تجربه نموده است.

وی افزود: از ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور بالغ بر ۴۰ ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد.

هاشمی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی و استقرار فرآوری در محل معادن از تاکیدات رئیس جمهور است که رویکرد ما در استان نیز بر این مهم خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: در منطقه سر کویر در حوزه شهرستان های شاهرود و دامغان موارد مرتبط با گازرسانی در دستور کار قرار داشته و در سفر رئیس جمهوری نیز مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار سمنان تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم، از حوزه معدن حمایت خواهیم کرد که امروز در سطح شهرستان دامغان و شاهرود نیز بیش از ۸ معدن مورد در همین راستا بازدید قرار گرفت.

وی افزود: معادن کم آلاینده و ارزشمندی در استان در مناطق سرکویر مستقر هستند که در حوزه زیرساختی از جمله برق، آب و گاز باید زمینه دسترسی تمامی معادن و سرمایه گذاران محقق شود.

هاشمی تاکید کرد: تامین سوخت بر اساس میزان تولید و نیاز واحد های معدنی و فرآوری جز مواردی است که امروز در سفر به منطقه سرکویر و بازدید از واحدهای معدنی و فرآوری در دو شهرستان شاهرود و دامغان مطرح و پیگیری خواهد شد.

استاندار سمنان در پایان گفت: رعایت موارد و مسائل زیست محیطی در حوزه معادن و تامین برق پایدار نیز از دیگر موارد و مباحثی است که در دستور کار ما در خصوص معادن جنوب استان قرار دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1903656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =