طرح سامانه برق خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان  افتتاح شد

طرح سامانه برق خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان با حضور سردار فدوی جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار زهرایی، یاست سازمان بسیج سازندگی کشور، محمدنژاد رئیس انرژی های تجدیدپذیر کشور، سردار شوقانی فرمانده سپاه استان سمنان، استاندار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان و شماری از مسئولان استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،سردار زهرایی در آئین افتتاح این طرح با بیان این که این اقدام یکی از مهمترین برنامه ها برای راه اندازی طرح های تولید انرژی است اظهار کرد : تعداد دو هزار ۸۶۴ نیروگاه کوچک مقیاس در سطح کشور راه اندازی شده است که از این تعداد ۲۱۳ نیروگاه در استان سمنان امروز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در ادامه فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان، ضمن تبریک سالروز تاسیس بسیج سازندگی افزود: در استان سمنان امروز ۲۱۳ نیروگاه کوچک مقیاس حمایتی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و تا پایان سال این نیروگاه ها به عددی بالغ بر ۳۵۰ عدد خواهد رسید.

سردار شوقانی افزود: در سال جاری ایجاد شش نیروگاه در کارخانجات استان سمنان هدف گذاری شده است و طی توافقات به عمل آمده با شرکت توزیع برق و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس نیز تا پایان سال به نیروگاه های موجود اضافه خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه های مقیاس کوچک ساتبا در ادامه این آئین یادآور شد: تولید برق خورشیدی، روشی مدرن و بهترین روش حمایتی است که با هماهنگی مسئولان می تواند جزء مشاغل خانگی محسوب شود.

محمدنژاد با اشاره به اینکه آئین افتتاح نیروگاه خورشیدی یقیناً در راستای توجه به شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم است" اضافه داشت: در ایامی که کشور درگیر ناترازی بخش تولید و مصرف است این امر کمک بسیار شایانی در جبران این موضوع خواهد داشت و البته عوایدی رو هم برای اقشار کم درآمد و ساکن در نقاط دوردست کشور خواهد داشت که بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: برق تـولیدی این نیروگاه ها از طرف وزارت نیرو با تضـمین بیست ساله و قیمت مصـوب خریداری می شود و این مشارکت مردم در راستای اهداف محیط زیست، صرفه جویی آب و مهاجرت معکوس به روستاها خواهد بود.

وی ضمن تشکر از حمایت های استاندار سمنان و اقدامات بسیج سازندگی و شرکت توزیع برق استان سمنان خاطرنشان ساخت: سهمیه استان سمنان سه هزار واحد ۵ کیلوواتی در سال است و امیدواریم با کمک تمامی نهادها به هدف گذاری مورد نظر برسیم.

گفتنی است: در آئین افتتاح و بهره برداری از سامانه های پنج کیلوواتی حمایتی، اقوامی پناه فرماندار شهرستان مهدیشهر حجت الاسلام و المسلمین عامری امام جمعه درجزین، ، کاشفی مشاور استاندار سمنان در امور محرومیت زدایی و رئیس سازمان بسیج سازندگی استان، خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم شهر درجزین نیز حضور داشتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1904357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =