برگزاری هشتمین رزمایش جهاددامپزشکی در بام ایران

همزمان بادهه کرامت ودرآستانه سالروز تشکیل بسیج عشایری، هشتمین رزمایش مشترک قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛ همزمان بادهه کرامت و درآستانه سالروز تشکیل بسیج عشایری، هشتمین رزمایش مشترک قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی بامشارکت دستگاه های مختلف از جمله سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، بسیج مهندسین کشاورزی، اداره کل جهاد کشاورزی،منابع طبیعی،دامپزشکی و باحضور مسئولان کشوری و استانی و رژه خودروهای جهادگران در میدان صبحگاه امام رضا علیه السلام سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام آغاز شد.

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور، گفت: امسال سردار شهید الیاس ارجمند، بعنوان شهید شاخص جامعه عشایری کشور معرفی شده که متعلق به استان چهارمحال و بختیاری می باشد.

وی، با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری بسیاری از اولین ها را در کارنامه دارد، گفت: اولین رزمایش جهاد دامپزشکی هم سال ۱۴۰۱ از استان چهارمحال و بختیاری شروع شده و پیشنهاد دادیم که با توجه به گستردگی جامعه هدف آن، بسیج جامعه دامپزشکی هم تشکیل شود.

سردار اکبری ، خدمت بی منت را مایه آرامش انسان دانست و از کار جهادی پرخیر و برکت جهادگران تقدیر کرد.

سرهنگ سعیدی مسئول سازمان بسیج عشایری کشور در این مراسم با تبریک ۲۷ اردیبهشت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات به فعالان عرصه مقابله با جنگ ترکیبی و جنگ تبلیغاتی و رسانه ای، فلسفه نامگذاری ۲۹ اردیبهشت به عنوان روز بسیج عشایری را تشریح کرد.

سعیدی افزود: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۸ مصادف با دیدار جمعی از سران عشایر کشور با حضرت امام خمینی(ره) است و در تقویم سازمان بسیج مستضعفین کشور، این روز بعنوان روزبسیج عشایری نامگذاری شده تا بهانه ای برای خدمت رسانی به قشر فعال جامعه در عرصه تأمین امنیت پایدار و تأمین امنیت غذایی کشور باشد .

دکتر اسدی، مدیرکل قرارگاه محرومیت زدایی و جهاد دامپزشکی کشور هم گفت: جهاد دامپزشکی در سال ۱۴۰۱ از استان چهارمحال و بختیاری شروع شده و ۱۸ میلیون خدمت رایگان در آن سال به عشایر سراسر کشور ارائه شد.

اسدی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز ۳۵ میلیون خدمت رایگان به عشایر کشور ارائه گردید که در عرصه های واکسیناسیون دام و طیور، سم پاشی اماکن دامی، آموزش و ترویج، ویزیت ودرمان در زمینه های بیماری های دام وطیوروبیماری های مشترک بین انسان و دام بوده است.

وی تصریح کرد: هر فصل بیش از ۲۷۰ اردوی جهادی دامپزشکی در سراسر کشور اجرا می شود.
گفتنی است؛ مسئول سازمان بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: هشتمین رزمایش مشترک قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی به نیابت از ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری در دهه کرامت و آستانه میلاد حضرت امام رضا علیه السلام در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

سرهنگ علی اصغر ایزدی افزود: این رزمایش با عنوان قرارگاه محرومیت زدایی، سازماندهی میدانی، خدمت رسانی گسترده با شعار محوری خدمت بی منت در کنار عشایر است.
وی گفت: هشتمین رزمایش مشترک قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی با رویکردهای فرهنگی، محرومیت زدایی، خدمات رسانی، امدادی وبهداشتی ، عمرانی و آموزشی و مشاوره در دورترین و صعب العبور ترین مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

ایزدی تصریح کرد: تلاش می شود تا پایان سال در تمام مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری این رزمایش اجرا شود.

آقای برزگر مدیرکل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هم اجرای هشتمین رزمایش مشترک جهادی را در راستای گرامیداشت سالروز عملیات بیت المقدس، هفته بسیج عشایری و به یاد شهید الیاس ارجمند شهید شاخص جامعه عشایری کشوردانست.

وی افزود: با امکان سنجی از ظرفیت ها قبل از رزمایش، خدمات فنی و مهندسی، دامپزشکی، گیاه پزشکی، و نیازهای اساسی جامعه هدف و نهاده های دامی موردنیاز آنها دردستور کار گروه های اعزامی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =