سید مسعود موحدی،قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در نشست خبری صبح امروز با خبرنگاران اعلام کرد که قیمت نان تغییر نمی کند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک نشست خبری درباره آخرین رویداد هایی که در بخش صنعت و تجارت اتفاق افتاده است توضیح داد:

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین گزیده سخنان سید مسعود موحدی،قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه می آید:

* تصمیمی برای افزایش قیمت نان اتخاذ نشده و در ماه‌های آینده با تغییر قیمت نان مواجه نخواهیم بود.

* زمان اعلام قیمت جدید خودروها را باید از شورای رقابت پرسید ولی ما بعید می‌دانیم که قیمت‌های جدید تا روز چهارشنبه مشخص شود.

* کیفیت خودرو از جمله معیارهایی است که در فرمول قیمت‌گذاری مورد توجه شورای رقابت بوده در حالی که مؤسسه استاندارد در جریان کیفیت نیست و باید منتظر باشیم تا ابهامات موجود برطرف شود.

* ما به طور دقیق در جریان تصمیم‌گیری شورای رقابت نیستیم و منتظریم تا ابهام خودروسازان برطرف شود.

* تعرفه واردات خودرو در کتاب تعرفه‌های امسال 5 درصد کاهش یافته به طوری که از 45 به 40 درصد رسیده است. این تعرفه در مورد خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی که واردات آنها مجاز است اعمال می‌شود.

* خودروهای زیر 2500 سی سی کماکان در اولویت 9 کالایی و با تعرفه 40 درصد برای سال 92 و خودروهای بالای 2500 سی سی در اولویت 10 کالایی و با تعرفه 75 درصد در کتاب تعرفه در نظر گرفته شده است. البته باید توجه داشت که واردات خودروهای بالای 2500 سی سی کماکان ممنوع است.
* من در مورد واردات خودروهای آمریکایی چیزی نشنیده‌ام، هر چند در مورد مبدا واردات، ممنوعیت و یا محدودیتی وجود ندارد.

* تصمیم گرفتیم ارز مرجع برخی کالاهای اساسی حذف شود. ارز مرجع واردات روغن حذف شده و تغییرات قیمتی در این مورد به صورت تدریجی و پلکانی اعمال خواهد شد.

* حذف ارز مرجع کالاهای اساسی یک اتفاق تدریجی است و از سال گذشته در دستور کار وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار گرفت.

* بر اساس سیاست‌های تدوین شده از سال گذشته حذف ارز مرجع تعدادی از کالاها همانند برنج اجرا شد و امسال نیز به دارو، کره و روغن نباتی رسیده است.

* دولت با اتخاذ مکانیزم هایی در پی کاهش حضور خود در بازار است و از سال گذشته بنا به درخواست بخش خصوصی در صدد حذف ارز مرجع و اختصاص ارز مبادله‌ای به این بخش از کالاهای اساسی شده است.


 

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    8 0
    این بنز و بی ام و پورشه های 2013 پس چیه؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    0 1
    دوستان عزیز تکلیف ما پیشفروشهای آبان 91 ایران خودرو تحویلی اسفند 91 چه میشه؟ ما باید تا فردا مبلغ الباقی دعوتنامه را بپردازیم. دفتر شورای رقابت میگویند نپردازید و طی نامه ای درخواست تمدید مهلت نمایید. ایران خودرو میگوید باید حتما تا فردا بپردازید. این وسط ما چه کنیم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید. آیا اگر نپردازیم ایران خودرو میتواند خودش دعوتنامه را باطل نماید؟ آیا این کار را خواهد کرد؟ اگر بپردازیم از کجا معلوم که مبلغ اضافی را به ما مسترد کند؟ حتما در جریان هستید که قرار است برای پیشفروشهای قبل از گرانی تسهیلاتی از طرف شورای رقابت اعمال شود