گفت و گو با محمد غرضی،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

 سمیه فتحی: انتخابات پنجمین دوره سازمان نظام مهندسی ساختمان اگرچه در اواخر عمر دولت نهم برگزار شد اما هنوز تکلیف این انتخابات مشخص نشده است در این مدت جنجال‌ها و حرف و حدیث های بسیاری در بحث انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مطرح شد اما هنوز با چالش مواجه است و بلاتکلیف باقی مانده است هرچند گفته شده وزیر مسکن جدید برخلاف تمام ضوابط موجود دستور داد تعدادی از افرادی که منتصب به دولت هستند در سازمان نظام مهندسی ساختمان عضویت یابند و تعدادی که با انتخابات در هیات مدیره حضور پیدا کرده‌اند، حذف شوند. اما خبر رسمی درخصوص سرانجام نتایج این انتخابات مشخص نشده است.

 محمد غرضی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم درباره سرنوشت انتخابات اخیر نظام مهندسی ساختمان به خبر گفت:  بنده نظری را اعلام نمی‌کنم چراکه ما منتظر دریافت اعتبارنامه‌ها هستیم که هنوز صادر نشده و وزیر مسکن باید در این زمینه اقدام کند.

وی همچنین آیا مجددا به عنوان رئیس این سازمان در صورت تایید اعتبارنامه هایتان انتخاب خواهید شد، تصریح کرد: این که دوباره بنده رئیس این سازمان باشم مشخص نیست ما منتظر هستیم تا اعتبارنامه های من را بدهند و ریاست این سازمان را نیز وزیر مسکن معرفی خواهد کرد.

 غرضی در گفت وگو با خبر آنلاین درباره وضعیت بازار مسکن هم خاطرنشان کرد: این روزها حرف و حدیث هایی درخصوص افزایش قیمت مسکن مطرح است اما این که تا پایان سال قیمت مسکن افزایش پیدا می‌کند این امر بستگی به میزان تزریق پول در جامعه دارد چرا که همیشه در بازار مسکن نقدینگی تعیین‌کننده بوده است.

  وی افزود:  فعلا شواهدی مبنی بر تزریق نقدینگی جدید در بازار مسکن دیده نشده است و هنوز این بازار در رکود قرار دارد. البته پس از هر دوره رکودی رونق وجود دارد که این رونق سبب جهش قیمت‌ها می شود لذا دولت باید در این زمینه وارد شود و نگذارد با رونق گرفتن بازار مسکن بیش از اندازه نقدینگی به این بازار تزریق شود. در شرایط فعلی سیاست دولت کنترل نقدینگی است و بسیاری جاها مانع جا به جایی مبالغ هنگفت شده است.

  وی تصریح کرد: این مساله نباید سبب شود که  دولت  دست روی دست بگذارد و تنها مانع تزریق نقدینگی شود. بکارگیری این شیوه کافی نیست. بالاخره بازار مسکن از رکود خارج خواهد شد و آنوقت کنترل نقدینگی راه چاره نیست.

  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان درباره وضعیت مسکن مهر هم گفت: مسکن مهر یک طرح است و در همین اندازه باید به آن نگاه شود. هر واحد مسکونی که بخواهد ساخته شود 3 تا 5 سال زمان نیاز دارد آن وقت چگونه می‌توان با اجرای این طرح امیدوار بود در کمتر از دو سال مردم صاحب خانه شوند.

  وی افزود: ساخت مسکن مجموعه‌ای از عوامل فنی، اقتصادی و اجتماعی را در بر دارد که چند سال زمان می برد تا نتیجه دهد. تصور نمی‌شود مسکن مهر بتواند به یک و نیم میلیون نیاز سالانه پاسخ دهد. اگر این طرح به خوبی اجرا بشود شاید در سال 40 هزار واحد مسکونی به نتیجه برسد آن هم به شرط آنکه تسهیلات مالی آن فراهم باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 33115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۹
    0 0
    برای شما نتیجه نمی دهد چون دیگررفسنجانی نیست که ... آقای وزیرنفت ومخابرات سابق هیچی امروز ازدید شکا نتیجه نمی دهد.