۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۳

بازار خودور از رکود دو ماهه خارج می‌شود.

گروه اقتصاد: با نزدیک شدن به شب عید کم کم خون تازه ای در رگ بازار اتومبیل کشور در حال جریان پیدا کردن است. و بازار خودرو می رود تا از رکودی که نزدیک به دو ماه گریبان آن را گرفته بود خارج شود.

اگر چه بازار خودرو تکان خورده و مردم در حال خرید کردن هستند تا در شب عید و مسافرت نوروزی وسیله ای زیر پایشان باشد اما جالب آنکه هنوز این افزایش تدریجی تقاضا روی قیمت ها تاثیر محسوسی نگذاشته است.به عقیده نمایشگاه داران این مساله از مازاد عرضه گذشته ناشی می شود.

در بازار زیر 10 میلیون تومان پراید همچنان یکه تاز جاده ها است. قیمت پایین و مصرف کم آن باعث شده تا از پراید با همه ضعف های ایمنی اش یک خودرو اقتصادی ساخته شود.ژراید بنزینی صندوقدار امروز در بازار تهران به قیمت 7 میلیون و 800 هزار تومان داد و ستد شد.پراید 141 نیز 100 هزار تومان گرانتر است و در آخر نوبت به سایپا 132 می رسد که هشت میلیون تومان است اما به گفته فروشندگان تقاضای آن کمتر از دیگر مدل های پراید است. پژو روا دیگر محصول زیر 10 میلیون تومان بازار است که مدل بنزینی آن به قیمت 8 میلیون و 700 هزار تومان فروخته می شود که البته کمتر از قیمت کارخانه است. خودرو چینی MVM هم به قیمت 8 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می رسد.

در میان خودروهای 10 تا 15 میلیون تومان سورپرایز هفته را باید به کیا ریو اختصاص داد. چرا که این خودرو نسبت به هفته قبل 200 هزار تومان ارزان شده و به قیمت 13 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می شود.ارزانی ریو در حالی اتفاق افتاد که این خودرو تا سال آینده از سوی کارخانه تحویل داده نمی شود.

پژو 206 تیپ 2 دیگر محصول این بازه قیمتی است که همچنان طرفدار دارد ولی به دلیل عرضه زیاد آن قیمت بازار آن کمتر از کارخانه است.این اتومبیل جوان پسند به قیمت 13 میلیون و 700 تا 13 میلیون 800 دست به دست می شود. قیمت سمند نیز نسبت به هفته گذشته کاهش یافت. این خودرو در مدل معمولی و LX بنزین‌سوز با کاهش 100 هزار تومانی به ترتیب 13 میلیون و 200 و 15 میلیون و 200 هزار تومان به فروش ‌رفت.

تکان خوردن بازار در آستانه شب عید برای سایپا خوش یمن بود و توانست روند سقوط قیمت زانتیا را متوقف کند.عقبگرد زانتیا که از 32 میلیون آغاز شده بود اکنون در 27 میلیون و 200 هزار تومان متوقف شده است. اما این خودرو نیز همچنان کمتر از قیمت کارخانه به فروش می رسد.

این خودرو در مدل تیپ6 به 18 میلیون و 800 هزار تومان رسید، ولی مدل صندوق‌دار V20 آن 15 میلیون تومان و مدل V9 این خودرو که دنده اتوماتیک است 19 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گفته فروشندگان پس از تعطیلات پیش رو باید در انتظار گران شدن خودرو به دلیل افزایش تقاضای شب عید باشیم. پراید ، پژو 206 و زانتیا در خط مقدم گرانی قرار دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =