بارش نسبتا اندک برف، اختلال در مراسم افتتاحیه و فوت ورزشکار گرجستانی، دردسرهایی جدی برای المپیک زمستانی 2010 به بار آورده؛ اما فناوری اطلاعات، تنها بخشی است که بی‌دردسر به کار خود ادامه داده است.

ابوالفضل کریمی: در حالی که المپیک زمستانی دردسرهای زیادی را برای سازمان‌دهندگانش به همراه داشته است، اما سیستم‌های محاسباتی و بخش فناوری اطلاعات تاکنون مشکلی به همراه نداشته‌اند. در حقیقت همه چیز در یک ساختمان کم‌ارزش در شرق ونکوور، مکانی که عملیات فناوری در حال مدیریت است، آرام است.

به گزارش سی.نت، آتوس اریجین ماگنوس آلوارسون، یکی از مسئولین نظارت بر ساختارهای فناوری اطلاعات المپیک در این باره گفت: «اینجا قرار است همه چیز کسل‌کننده باشد».

او خارج یک اتاق پر از کامپیوتر نشسته که بسیار شبیه به واحد کنترل عملیات ناسا است. از آن‌جا همه چیز بدون مشکل پیش می‌رود و او امیدوار است که تا آخر بازی‌ها به همین شکل باقی بماند.

بزرگ‌ترین مشکلات همیشه در اثر عواملی کوچک ایجاد می‌شوند، مثلا فردی رمز عبور خود را فراموش می‌کند، یا کامپیوتر خود را از جایی به جای دیگر منتقل می‌کند. آلاورسون گفت: «حتی یک بار روی سیستم نظارت ما مشخص شد که شخصی در حال قطع کردن چیزی است».

هم‌چنین بعد از مرگ ورزشکار گرجستانی، مسیر مسابقه در سایت تغییر کرد و گروه فناوری اطلاعات مجبور شد سیم‌کشی‌های جدیدی در منطقه انجام دهند. او در این باره گفت: «آنها مکان شروع را تغییر دادند و به همین دلیل ما مجبور شدیم کمی عملیات کابل کشی انجام دهیم».

اگرچه بازی‌های المپیک فقط چند روز است که آغاز شده و کارمندان به عملیات نظارت خود ادامه می‌دهند، آلوارسون گفت: «یکی از فکرهایم، این است که مقدار بسیار زیادی از محاسبات و شبکه‌بندی را که در مکان‌های مختلفی در سرتاسر ونکوور و ویسلر قرار داده شده‌اند را خارج کنیم. ما می‌دانیم راه حلی که ارائه داده‌ایم، جواب خواهد داد. حال باید چیزهای پیش‌بینی نشده‌ای مانند قطع برق یا عامل خارجی به عنوان یک مسئله تکنولوژی مطرح باشند، نه مسائل دیگر».

مطمئنا بحث‌های جنجال‌برانگیزی در مورد مشعل المپیک، نگرانی‌های آب‌وهوایی و شیب‌های کم‌برف وجود دارد، اما آلوارسون خوشحال است که در حوزه او هیچ مشکلی وجود نداشته است! حتی مشکل کوچکی که در ابتدای مراسم المپیک به وجود آمد و بخشی از ستون‌های مرتبط به مشعل المپیک روشن نشد نیز مربوط به آنها نبود!

خودش گفت: «من خوشحالم که مسائل هیدرولیکی به ما مربوط نمی‌شود و ما فقط باید با مسائل مرتبط با فناوری اطلاعات مواجه شویم».

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =